Är inte poängen sådan att man ska tjäna några kronor om man köper säsongskort istället för klackbiljetter som kostade 100 kr styck senast, eller blir de också dyrare?!
Håller med om att det var ganska dyrt, men man kan även välja att delbetala över fyra månader. Alltid något.Kall-El skrev:hajade också till över priset på säsongskorten. Måste säga att jag tycker de ligger väldigt högt i pris. 5700 för att sitta bra på hovet blir 330 spänn plåten för serielunken. Och stå i klacken känns inte aktuellt för min del. Hade tänkt lösa säsongplåt, men med det priset fimpar jag det hela och väljer istället ut 3-4 matcher som känns heta. ( Och nej jag går inte på hockey på Globen. )
Att betala 5700 på en gång känns dessutom i mastigaste laget för min del i alla fall. Nu kanske det finns redan, men med tanke på priset på säsongskorten kanske det vore idé att ge möjlighet att betala dessa via autogiro en gång i månaden under säsong.
Om inte DIF skulle gå till slutspel betalas det då tillbaka pengar till de som löst säsongsplåt med slutspel för de biljetterna var dyrare om man säger så?
Alla vet att Djurgården saknar pengar. Hur hade ni tänkt er att man ska få in dessa pengar om man sänker biljettpriserna ytterligare?Kall-El skrev:hajade också till över priset på säsongskorten. Måste säga att jag tycker de ligger väldigt högt i pris. 5700 för att sitta bra på hovet blir 330 spänn plåten för serielunken. Och stå i klacken känns inte aktuellt för min del. Hade tänkt lösa säsongplåt, men med det priset fimpar jag det hela och väljer istället ut 3-4 matcher som känns heta. ( Och nej jag går inte på hockey på Globen. )
Att betala 5700 på en gång känns dessutom i mastigaste laget för min del i alla fall. Nu kanske det finns redan, men med tanke på priset på säsongskorten kanske det vore idé att ge möjlighet att betala dessa via autogiro en gång i månaden under säsong.
Om inte DIF skulle gå till slutspel betalas det då tillbaka pengar till de som löst säsongsplåt med slutspel för de biljetterna var dyrare om man säger så?
Jag tvivlar på att den rätta vägen är dyra säsongsplåtar i alla fall. Jag tvivlar på att privatpersoner lägger 6k på detta. Känns som att de blir företag om kommer att köpa upp de bästa platserna. Väljer man att dela upp betalningen på fyra tvingas man ändå betala 1500 i månaden från och med slutet på maj, alltså innan man ens vet vilket lag DIF kommer ställa på isen.Stambert skrev:Kall-El skrev:hajade också till över priset på säsongskorten. Måste säga att jag tycker de ligger väldigt högt i pris. 5700 för att sitta bra på hovet blir 330 spänn plåten för serielunken. Och stå i klacken känns inte aktuellt för min del. Hade tänkt lösa säsongplåt, men med det priset fimpar jag det hela och väljer istället ut 3-4 matcher som känns heta. ( Och nej jag går inte på hockey på Globen. )
Alla vet att Djurgården saknar pengar. Hur hade ni tänkt er att man ska få in dessa pengar om man sänker biljettpriserna ytterligare?
Om DIF inte ens får ta 211 kronor för ett säsongskort på bästa plats, då kan vi lika gärna lägga ned verksamheten. Jag kan lova dig att om Djurgården inte lyckas höja biljettintäkterna så kommer vi att spela längre ned i seriesystemet om några år.Kall-El skrev:Jag tvivlar på att den rätta vägen är dyra säsongsplåtar i alla fall. Jag tvivlar på att privatpersoner lägger 6k på detta. Känns som att de blir företag om kommer att köpa upp de bästa platserna. Väljer man att dela upp betalningen på fyra tvingas man ändå betala 1500 i månaden från och med slutet på maj, alltså innan man ens vet vilket lag DIF kommer ställa på isen.Stambert skrev:Kall-El skrev:hajade också till över priset på säsongskorten. Måste säga att jag tycker de ligger väldigt högt i pris. 5700 för att sitta bra på hovet blir 330 spänn plåten för serielunken. Och stå i klacken känns inte aktuellt för min del. Hade tänkt lösa säsongplåt, men med det priset fimpar jag det hela och väljer istället ut 3-4 matcher som känns heta. ( Och nej jag går inte på hockey på Globen. )
Alla vet att Djurgården saknar pengar. Hur hade ni tänkt er att man ska få in dessa pengar om man sänker biljettpriserna ytterligare?
Inte direkt orolig över att de biljetterna skall gå åt alls, inte till det priset. Däremot verkar det som att man måste börja betala redan 31 maj om man vill få möjlighet att dela upp betalningen. Då betyder ju detta att man betalar för biljtterna innan man vet vilket lag DIF ställer på isen. Det var detta jag vände mig emot, inte orolig över att de biljetterna skall gå åt...Micke Nylander skrev:Kall-El,
Helt rätt... Förutsett att du beställer dina plåtar nu.
Om du är orolig för att de bästa platserna ska gå åt, kanske det är ett tecken på att du har fel att folk inte vill betala så mycket pengar?
Ha en bra dag!
Mofo23 skrev:Någon som vet hur det blir 50-kortet?
Det var ett grymt prisvärt säsongskort, tror det kostade 1400:- förra säsongen. Brukar släppas senare än de andra säsongsbiljetterna, hoppas att det blir kvar även kommande säsong
All respekt för ditt Djurgårdsintresse, men om din smärtgräns går vid 50 kronor per match så är nog inte säsongskort rätt för dig. Med de priserna så går inte verksamheten runt helt enkelt.Pompe skrev:Hej
kategori B --> 4600kr/27 = 170kr/match, kanske inte låter så mycket, men är man 3 personer i en familj som vill gå på matcherna så är det en nätt liten summa man skall punga ut med!
Tror att flertalet av oss som har haft 50/50-kortet kommer att hoppa av om det inte blir någon fortsättning, det är nog den verkligheten som DIF hockey får leva med, tyvärr!
Ha de gott
//Pompe