Hur många matcher blir det på Hovet 2007/2008?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
odburt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Hur många matcher blir det på Hovet 2007/2008?

Inlägg av odburt »

Hittade ingen liknande tråd vid en snabbkoll så jag undrar, är det någon som har koll på hur mycket Hovet det blir nästa säsong?

Hoppas själv på minst 20 kvällar uppe bland cementen på A18.
Kojak

Inlägg av Kojak »

När man klickar på "matcher" här ovanför på sidan så ser man spelschemat för nästkommande säsong.´

Där står det på spelplats "ej klart" på varenda hemmamatch.

Därför tror jag inte ens DIF själva vet hur många matcher som spelas på hovet.

Men jag håller med om att jag ser helst majoriteten av matcherna på hovet!
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Djurgården har överlämnat ett önskemål til Arenabolaget om att man vill spela samtliga matcher på Hovet.
Detta har dock inte godkänts av hyresvärden utan Djurgården inväntar ett motbud.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Frasse skrev:Djurgården har överlämnat ett önskemål til Arenabolaget om att man vill spela samtliga matcher på Hovet.
Detta har dock inte godkänts av hyresvärden utan Djurgården inväntar ett motbud.
Man kan ju fråga sig varför detta inte accepteras av arenabolaget då kostnaden för respektive arenor är samma. Dessutm borde det rimligtvis vara så att den som hyr bestämmer var man skall spela för annars betalar man ju ibland för något som man inte vill ha och varför skulle man göra detta? Det enda jag kan tänka mig är att det kanske krockar med andra saker vilket gör att Hovet ibland är upptaget. detta är det enda acceptabla skälet till varför DIF inte kan spela alla matcher på Hovet.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Kall-El skrev:
Frasse skrev:Djurgården har överlämnat ett önskemål til Arenabolaget om att man vill spela samtliga matcher på Hovet.
Man kan ju fråga sig varför detta inte accepteras av arenabolaget då kostnaden för respektive arenor är samma. Dessutm borde det rimligtvis vara så att den som hyr bestämmer var man skall spela för annars betalar man ju ibland för något som man inte vill ha och varför skulle man göra detta? Det enda jag kan tänka mig är att det kanske krockar med andra saker vilket gör att Hovet ibland är upptaget. detta är det enda acceptabla skälet till varför DIF inte kan spela alla matcher på Hovet.
Kanske för att Globen i regel drar mer folk än Hovet?
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Emil svelander skrev:
Kall-El skrev:
Gör den verkligen det?

Tack till Frasse, du är en fena på det där med information =).
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Emil svelander skrev:
Kall-El skrev:
Arenabolaget kan inte diktera var vi skall lira våra matcher. Dessutom är det ju så att vi betalar samma peng oavsett arena vi nyttjar så det enda de kan tjafsa om är att Hovet kan vara upptaget. Annars kanske man kan tycka att den största hyresgästen borde få första tjing på att välja arena....Ingen kan väl för övrigt vilja ha 6000 på Globen jämfört med 6000 på Hovet...
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Kall-El skrev:
Emil svelander skrev:
Kall-El skrev:
Arenabolaget kan inte diktera var vi skall lira våra matcher. Dessutom är det ju så att vi betalar samma peng oavsett arena vi nyttjar så det enda de kan tjafsa om är att Hovet kan vara upptaget. Annars kanske man kan tycka att den största hyresgästen borde få första tjing på att välja arena....Ingen kan väl för övrigt vilja ha 6000 på Globen jämfört med 6000 på Hovet...
Håller med till punkt och pricka.
Tycker att det är dags att styrelsen sätter foten i golvet (inte bara på denna punkten) och sedan följer upp och informerar oss fans som lever för vårt hockeylag!

Det är mycket möjligt att det pågår heta diskussioner men gällande arena bör väl vi få veta hur man planerat? Hoppas de drar slutsatser efter enkäten de gjorde i vintras.
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Har tänkt på det där att det kostar lika mycket att spela i Globen som i Hovet vilket är märkligt då inte Hovet alls håller lika hög standard som Globen gör. Spontant känns det som att dem som förhandlar för DIF inte riktigt gör sitt jobb på den punkten, dem borde kunna få en bättre deal är tycker man.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Jag hoppas verkligen alla matcher går på Hovet!
Användarvisningsbild
Original Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Original Frasse »

pekka21 skrev:Har tänkt på det där att det kostar lika mycket att spela i Globen som i Hovet vilket är märkligt då inte Hovet alls håller lika hög standard som Globen gör. Spontant känns det som att dem som förhandlar för DIF inte riktigt gör sitt jobb på den punkten, dem borde kunna få en bättre deal är tycker man.
Om den information jag har stämmer kostar det 100000 per match på Globen/Hovet. Det som kan påverka att det faktiskt kan bli dyrare att spela på Hovet är att isreklamen/sargreklamen är olika för Elitserien och Allsveskan, vilket ger ett mer arbete för Arenabolaget.
Och det är klart att Arenabolaget inte är överförtjusta i att Globen står outnyttjad som hockeyarena, men givetvis är det Djurgården som kund som bestämmer var dom vill spela.
Jag är övertygad om att Djurgården kommer att göra det bästa av situationen, och de flesta matcherna kommer att spelas på Hovet.
Sju sorters apa!
Bild
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Original Frasse skrev: Om den information jag har stämmer kostar det 100000 per match på Globen/Hovet. Det som kan påverka att det faktiskt kan bli dyrare att spela på Hovet är att isreklamen/sargreklamen är olika för Elitserien och Allsveskan, vilket ger ett mer arbete för Arenabolaget.
Och det är klart att Arenabolaget inte är överförtjusta i att Globen står outnyttjad som hockeyarena, men givetvis är det Djurgården som kund som bestämmer var dom vill spela.
Jag är övertygad om att Djurgården kommer att göra det bästa av situationen, och de flesta matcherna kommer att spelas på Hovet.

Ok, visst förstår man att det blir mer arbete om det ska hålla på att bytas gång på gång men det är ju knappast Djurgårns fel att dem blir utkörda när det är andra evenemang på antingen Hovet eller Globen det är det som känns lite konstigt men som du skriver så gör säkert Djurgårn sitt bästa av situationen.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Det blir för få.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Nu har man fått brevet om man vill ha säsongskort även nästa säsong. Jag undrar om det blir Hovet eller Globen. För dom platser vi hade på Globen var riktigt dåliga men på Hovet kanon! Man vill gärna veta vart man får sitta innan man kastar in pengarna.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Kall-El skrev:
Det ligger nog en hel del prestige i det att det ska spelas ishockey den sk. "nationalarenan". Det är så synd att DIF aldrig har något riktigt val i den här frågan. De är fortfarande i arenabolagets klor och eftersom arenabolaget är ägt av Stockholms stad så kommer de aldrig få hjälp med att bygga en egen arena.

Vilket är synd. Oavsett vilket lag man håller på så tror jag att alla hockeyälskare inser att Globen är en horribelt konstruerad hockeyarena och Hovet trots mys-känslan är riktigt föråldrad. Det behövs en riktig hockeyarena i Stockholm, just nu finns ingen.

"Nationalarenan" Globen var ett dödsdömt skrytbygge från dag ett. Jämför med de gamla klassika Montreal Forum, Maple Leaf Garden eller Boston Garden. De arenorna hade en livstid på 60-70 år. Globen blev omodern efter ett halvt årtionde..
Skriv svar