Kvalserien
Kvalserien
Nu börjar snart kvalserien och därmed avgörs vilka lag som DIF och resten kommer att möta 07/08.
Min Gissning är att SAIK hänger kvar med ett nödrop. Malmö åker ut och ersätts med Leksand. Vad tror alla andra djurgårdare?
Min Gissning är att SAIK hänger kvar med ett nödrop. Malmö åker ut och ersätts med Leksand. Vad tror alla andra djurgårdare?
- Bjurling_39
Leksand till eliten? Aldrig i livet. Har sett masarna (eller Mora II som man skulle kunna kalla dem med alldeles för många importer) vid ett par tillfällen under säsongen och de har varit tämligen mediokra.
Själv tror jag stenhårt på Malmö och SSK. Leksand vill jag inte se i eliten, jag gläds över att se dem harva i gärdsgårdsserien. Inte ens det faktum att Leksand lockar mycket publik till Globen och därigenom gynnar DIFs ekonomi kan få mig att ändra inställning.
Själv tror jag stenhårt på Malmö och SSK. Leksand vill jag inte se i eliten, jag gläds över att se dem harva i gärdsgårdsserien. Inte ens det faktum att Leksand lockar mycket publik till Globen och därigenom gynnar DIFs ekonomi kan få mig att ändra inställning.
-
ok
Södertälje och vi får en nära bortamatch. Sedan vill jag ha Malmö,Saik eller rögle. Tycker Malmö borde få en chans till. Saik enbart för att jag inte vill ha Leksand tillbaka. Och rögle för att de inte kommer från Norrland.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Nyköping o ssk skulle vara bra. Då blir det Nära bortamatcher. Men väldigt Liten chans att Nyköping går upp. När är det dem möter Björklöven i Kval till Kvalserien??. Om inte Nyköping går upp skulle jag vilja se rögle. Föresten Vilken Stad Kommer Rögle ifrån?????
-
Har för mig att det är Ängleholm i skåne eller närheten av skåne.lilleman skrev:Nyköping o ssk skulle vara bra. Då blir det Nära bortamatcher. Men väldigt Liten chans att Nyköping går upp. När är det dem möter Björklöven i Kval till Kvalserien??. Om inte Nyköping går upp skulle jag vilja se rögle. Föresten Vilken Stad Kommer Rögle ifrån?????
[quote="micke_1891"][quote="lilleman"]Nyköping o ssk skulle vara bra. Då blir det Nära bortamatcher. Men väldigt Liten chans att Nyköping går upp. När är det dem möter Björklöven i Kval till Kvalserien??. Om inte Nyköping går upp skulle jag vilja se rögle. Föresten Vilken Stad Kommer Rögle ifrån?????
Re: Kvalserien
Det finns inte en chans att Malmö åker ut. Dom har en grymt stabil trupp och en coach som är grymt rutinerad.Berra skrev:Nu börjar snart kvalserien och därmed avgörs vilka lag som DIF och resten kommer att möta 07/08.
SSK har gjort världens satsning på att ta sig upp det kommer dom lyckas med. Bred trupp men inte lika rutinerad tränare som Malmö.
SAIK åker ner igen. Deras formsvacka tar på psyket samtidigt som Mamlö spelat bra senaste tiden och stärkt sitt självförtroende.