Gnaget till Elitserien
Gnaget till Elitserien
Om gnaget vinner nästa maatch och nyköping och almtuna spelar oavgjort mot varandra eller att nyköping vinner i sudden så är gnaget på kvalplats.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Helt korrekt.Rash skrev:Rätta mig om jag har fel, men går resultaten råttornas väg då går dom väl till play-off för att kvala in till kvalserien?
Angående att ha tillbaka Aik i Elitserien tror jag är en katastrofal idé för Djurgården, i alla fall på sikt. Som det är nu så drar vi mycket folk på våra matcher tack vare alla inflyttade bönder. Skulle gnaget gå upp skulle vi säkerligen sänka publiksnittet i de vanliga matcherna då bönderna lika gärna kan gå och se gnagetmatchen med sitt lag. Dessutom har vi ju på senaste tiden kunnat ta de flesta bra stockholmarna som håller Elitseriekvalitet bara för att vi är det enda laget i Eliten. Juniorerna vill självklart till NHL och Elitserien oavsett lag är självklart ett bättre alternativ än Allsvenskan. Sen har vi ju dessutom den mediala bevakningen som vi får för tillfället. Många tycker det vore en stor katastrof om vi åkte ut och media skriver om det dagarna i ända. Hur skulle det se ut om man hade gnaget i Elitserien? Ja då hade vi troligtvis halva mediabevakningen av det vi har idag. Vår mediabevakning sjunker till och med när Södertälje är uppe och det är en av de viktigaste sakerna för en förening av Djurgårdens kvalitet (när det är positivt) för att locka till sig spelare och publik och på så sätt få in pengar och klara sig kvar i Elitserien eller gå till slutspel.
Det enda positiva är som jag ser det att vi kanske får bra stämning i fem matcher (med dagens system) och det är inte tillräckligt för mig för att Aik ska gå upp.
Jag tror att du har fel Halford. För mig ligger det närmare till hands att mediabevakningen på hockey i allmänhet ökar om det är två stokholmslag med i ES. Visst kommer derbymatcherna att ta mycket av kakan, men detta kommer medföra att snacket kring hockey kommer igång på allvar och då kommer säkert fler bli intresserade av Djurgårdens hockeylag också.
Snittet på ickederbymatcherna kommer nog inte att minska. Tro mig, Lulefansen som bor i Stockholm kommer jubla över att kunna gå på dubbelt så många matcher med sitt favoritlag.
Jag håller dock med om att konkurrensen om juniorerna är något vi kan vara utan. Men stockholmsregionen är som bekant den största och borde kunna föda två elitlag.
En annan positiv effekt är att vi kommer att få nöjet att spela ner råttorna till uterinkarna igen :-)
Snittet på ickederbymatcherna kommer nog inte att minska. Tro mig, Lulefansen som bor i Stockholm kommer jubla över att kunna gå på dubbelt så många matcher med sitt favoritlag.
Jag håller dock med om att konkurrensen om juniorerna är något vi kan vara utan. Men stockholmsregionen är som bekant den största och borde kunna föda två elitlag.
En annan positiv effekt är att vi kommer att få nöjet att spela ner råttorna till uterinkarna igen :-)
Ledsen men ditt resunemang håller inte. Det är bara att titta på hur det var när AIK var i elitserien eller hur det är i fotbollen. Ju fler lag från Stockholm desto mera publicitet.Halford skrev:Helt korrekt.Rash skrev:Rätta mig om jag har fel, men går resultaten råttornas väg då går dom väl till play-off för att kvala in till kvalserien?
Angående att ha tillbaka Aik i Elitserien tror jag är en katastrofal idé för Djurgården, i alla fall på sikt. Som det är nu så drar vi mycket folk på våra matcher tack vare alla inflyttade bönder. Skulle gnaget gå upp skulle vi säkerligen sänka publiksnittet i de vanliga matcherna då bönderna lika gärna kan gå och se gnagetmatchen med sitt lag. Dessutom har vi ju på senaste tiden kunnat ta de flesta bra stockholmarna som håller Elitseriekvalitet bara för att vi är det enda laget i Eliten. Juniorerna vill självklart till NHL och Elitserien oavsett lag är självklart ett bättre alternativ än Allsvenskan. Sen har vi ju dessutom den mediala bevakningen som vi får för tillfället. Många tycker det vore en stor katastrof om vi åkte ut och media skriver om det dagarna i ända. Hur skulle det se ut om man hade gnaget i Elitserien? Ja då hade vi troligtvis halva mediabevakningen av det vi har idag. Vår mediabevakning sjunker till och med när Södertälje är uppe och det är en av de viktigaste sakerna för en förening av Djurgårdens kvalitet (när det är positivt) för att locka till sig spelare och publik och på så sätt få in pengar och klara sig kvar i Elitserien eller gå till slutspel.
Det enda positiva är som jag ser det att vi kanske får bra stämning i fem matcher (med dagens system) och det är inte tillräckligt för mig för att Aik ska gå upp.
Sen blir jag så j...a trött på sånna som dig som talar om "bönder" som ett släkte som inte är lika mycket värda som ni "fina" Stockholmare. Finns få Stockholmare som kan kalla sig "riktiga" Stockholmare. Det är bara att titta i din släkts historia så kommer du säkert hitta en mamma eller farmor som inte är född i fina staden.
Vi kanske skall ha legkontroll på Globen/hovet och alla "bönder" med Djurgårdshalsdukar får helt enkelt åka hem.
Det blir mer liv stockholm om gnaget kommer upp, mer surr kring hockeyn och då skulle dif publiksnitt öka tror jag. Nu ligger vi på ca 6500Halford skrev:Helt korrekt.Rash skrev:Rätta mig om jag har fel, men går resultaten råttornas väg då går dom väl till play-off för att kvala in till kvalserien?
En bonde är ett sätt och vara, det finns bönder i Stockholm också. Stockholms finest brukar oftast hålla till i Björns trädgård och Gröne jägaren. Gör ett studiebesök så förstår du mig bättreDIFGUTE skrev:Ledsen men ditt resunemang håller inte. Det är bara att titta på hur det var när AIK var i elitserien eller hur det är i fotbollen. Ju fler lag från Stockholm desto mera publicitet.Halford skrev:Helt korrekt.Rash skrev:Rätta mig om jag har fel, men går resultaten råttornas väg då går dom väl till play-off för att kvala in till kvalserien?
Sen blir jag så j...a trött på sånna som dig som talar om "bönder" som ett släkte som inte är lika mycket värda som ni "fina" Stockholmare. Finns få Stockholmare som kan kalla sig "riktiga" Stockholmare. Det är bara att titta i din släkts historia så kommer du säkert hitta en mamma eller farmor som inte är född i fina staden.
Vi kanske skall ha legkontroll på Globen/hovet och alla "bönder" med Djurgårdshalsdukar får helt enkelt åka hem.

Om antalet omgångar kommer ligga kvar kring 50-55 så spelar det ingen roll om både brajjen, gnaget och leksand går upp. Det kommer vara kul första säsongen men sen kommer även dom här matcherna urvattnas.
Minns jag inte fel så var dom sista derbyna mot råttorna en ganska trist tillställning.
Lycka är att vara djurgårdare