Gnaget till Elitserien

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
oswä0216

Gnaget till Elitserien

Inlägg av oswä0216 »

Om gnaget vinner nästa maatch och nyköping och almtuna spelar oavgjort mot varandra eller att nyköping vinner i sudden så är gnaget på kvalplats.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Rätta mig om jag har fel, men går resultaten råttornas väg då går dom väl till play-off för att kvala in till kvalserien?
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag skulle faktiskt vilja se AIK i Eliten igen, faktiskt. Missförstå mig inte - jag hatar Gnaget, men skulle gärna återuppleva stocholmsderby i hockey igen. Vi får väl ett litet derby nästa år då jag tror SSK går upp.
Säg den glädje som varar
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Själv tror jag inget av lagen i KS har minsta susning mot lagen från eliten. Skulöle vara ett mentalkört Frölunda eller LHC som möjligen skulle kunna duka under pga av detta. MIF är så vana vid kval att de fixar det hela rätt enkelt.

Dock skulle det glädja mig oerhört om VFHC skulle åka ur....
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Att Frölunda skulle åka ur är min dröm, men kommer inte att bli sann. Dock tror ja itne MIF klarar sig kvar i kvalet...!
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Kennholt

Inlägg av Kennholt »

Rash skrev:Rätta mig om jag har fel, men går resultaten råttornas väg då går dom väl till play-off för att kvala in till kvalserien?
Helt rätt!
Kylskåp kylskåp, tegelsten tegelsten!
Antie

Inlägg av Antie »

mhm, jag hoppas också på att AIK kommer upp i elitserien så vi kan få spöa skiten ur dom!
Halford

Inlägg av Halford »

Rash skrev:Rätta mig om jag har fel, men går resultaten råttornas väg då går dom väl till play-off för att kvala in till kvalserien?
Helt korrekt.

Angående att ha tillbaka Aik i Elitserien tror jag är en katastrofal idé för Djurgården, i alla fall på sikt. Som det är nu så drar vi mycket folk på våra matcher tack vare alla inflyttade bönder. Skulle gnaget gå upp skulle vi säkerligen sänka publiksnittet i de vanliga matcherna då bönderna lika gärna kan gå och se gnagetmatchen med sitt lag. Dessutom har vi ju på senaste tiden kunnat ta de flesta bra stockholmarna som håller Elitseriekvalitet bara för att vi är det enda laget i Eliten. Juniorerna vill självklart till NHL och Elitserien oavsett lag är självklart ett bättre alternativ än Allsvenskan. Sen har vi ju dessutom den mediala bevakningen som vi får för tillfället. Många tycker det vore en stor katastrof om vi åkte ut och media skriver om det dagarna i ända. Hur skulle det se ut om man hade gnaget i Elitserien? Ja då hade vi troligtvis halva mediabevakningen av det vi har idag. Vår mediabevakning sjunker till och med när Södertälje är uppe och det är en av de viktigaste sakerna för en förening av Djurgårdens kvalitet (när det är positivt) för att locka till sig spelare och publik och på så sätt få in pengar och klara sig kvar i Elitserien eller gå till slutspel.

Det enda positiva är som jag ser det att vi kanske får bra stämning i fem matcher (med dagens system) och det är inte tillräckligt för mig för att Aik ska gå upp.
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Jag tror att du har fel Halford. För mig ligger det närmare till hands att mediabevakningen på hockey i allmänhet ökar om det är två stokholmslag med i ES. Visst kommer derbymatcherna att ta mycket av kakan, men detta kommer medföra att snacket kring hockey kommer igång på allvar och då kommer säkert fler bli intresserade av Djurgårdens hockeylag också.
Snittet på ickederbymatcherna kommer nog inte att minska. Tro mig, Lulefansen som bor i Stockholm kommer jubla över att kunna gå på dubbelt så många matcher med sitt favoritlag.

Jag håller dock med om att konkurrensen om juniorerna är något vi kan vara utan. Men stockholmsregionen är som bekant den största och borde kunna föda två elitlag.

En annan positiv effekt är att vi kommer att få nöjet att spela ner råttorna till uterinkarna igen :-)
DIFGUTE

Inlägg av DIFGUTE »

Halford skrev:
Helt korrekt.

Angående att ha tillbaka Aik i Elitserien tror jag är en katastrofal idé för Djurgården, i alla fall på sikt. Som det är nu så drar vi mycket folk på våra matcher tack vare alla inflyttade bönder. Skulle gnaget gå upp skulle vi säkerligen sänka publiksnittet i de vanliga matcherna då bönderna lika gärna kan gå och se gnagetmatchen med sitt lag. Dessutom har vi ju på senaste tiden kunnat ta de flesta bra stockholmarna som håller Elitseriekvalitet bara för att vi är det enda laget i Eliten. Juniorerna vill självklart till NHL och Elitserien oavsett lag är självklart ett bättre alternativ än Allsvenskan. Sen har vi ju dessutom den mediala bevakningen som vi får för tillfället. Många tycker det vore en stor katastrof om vi åkte ut och media skriver om det dagarna i ända. Hur skulle det se ut om man hade gnaget i Elitserien? Ja då hade vi troligtvis halva mediabevakningen av det vi har idag. Vår mediabevakning sjunker till och med när Södertälje är uppe och det är en av de viktigaste sakerna för en förening av Djurgårdens kvalitet (när det är positivt) för att locka till sig spelare och publik och på så sätt få in pengar och klara sig kvar i Elitserien eller gå till slutspel.

Det enda positiva är som jag ser det att vi kanske får bra stämning i fem matcher (med dagens system) och det är inte tillräckligt för mig för att Aik ska gå upp.
Ledsen men ditt resunemang håller inte. Det är bara att titta på hur det var när AIK var i elitserien eller hur det är i fotbollen. Ju fler lag från Stockholm desto mera publicitet.
Sen blir jag så j...a trött på sånna som dig som talar om "bönder" som ett släkte som inte är lika mycket värda som ni "fina" Stockholmare. Finns få Stockholmare som kan kalla sig "riktiga" Stockholmare. Det är bara att titta i din släkts historia så kommer du säkert hitta en mamma eller farmor som inte är född i fina staden.
Vi kanske skall ha legkontroll på Globen/hovet och alla "bönder" med Djurgårdshalsdukar får helt enkelt åka hem.
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Gute, ta inte det där med bönder så allvarligt. Det har inte så mycket att göra med var man kommer ifrån, det är mer sinnelaget.
Vissa "bönder" är ju till och med så vettiga att de håller på DIF. Och en "bonde" som håller på DIF är bättre än en som håller på allmäna ik ;-)
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

Halford skrev:
Helt korrekt.

Det blir mer liv stockholm om gnaget kommer upp, mer surr kring hockeyn och då skulle dif publiksnitt öka tror jag. Nu ligger vi på ca 6500
Användarvisningsbild
Rash
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

DIFGUTE skrev:
Halford skrev:
Helt korrekt.

Ledsen men ditt resunemang håller inte. Det är bara att titta på hur det var när AIK var i elitserien eller hur det är i fotbollen. Ju fler lag från Stockholm desto mera publicitet.
Sen blir jag så j...a trött på sånna som dig som talar om "bönder" som ett släkte som inte är lika mycket värda som ni "fina" Stockholmare. Finns få Stockholmare som kan kalla sig "riktiga" Stockholmare. Det är bara att titta i din släkts historia så kommer du säkert hitta en mamma eller farmor som inte är född i fina staden.
Vi kanske skall ha legkontroll på Globen/hovet och alla "bönder" med Djurgårdshalsdukar får helt enkelt åka hem.
En bonde är ett sätt och vara, det finns bönder i Stockholm också. Stockholms finest brukar oftast hålla till i Björns trädgård och Gröne jägaren. Gör ett studiebesök så förstår du mig bättre :wink:

Om antalet omgångar kommer ligga kvar kring 50-55 så spelar det ingen roll om både brajjen, gnaget och leksand går upp. Det kommer vara kul första säsongen men sen kommer även dom här matcherna urvattnas.
Minns jag inte fel så var dom sista derbyna mot råttorna en ganska trist tillställning.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Jo, sex derbyn per säsong var lite i mesta laget.
DIFGUTE

Inlägg av DIFGUTE »

Det fanns en tid då det stod 13850 varje gång de var derby, vore trevligt att få uppleva det igen. Tyvärr är både Bajen och Gnaget ljusår därifrån men SSK kan gå upp men de drar inte lika mycket folk.
Skriv svar