Alla (ev.) kvartsfinaler spelas på Hovet!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Sinkan

Alla (ev.) kvartsfinaler spelas på Hovet!

Inlägg av Sinkan »

Om vi nu lyckas att ta oss till slutspel så kommer alla kvartsfinaler spelas på Hovet... Blir så jävla glad över denna "nyhet"!

http://www.difbutiken.se/forum/showthread.php?t=1151

Nu gäller det att alla ställer upp och går på kvarvarande matcher...

Vi ska till slutspel!
Hovet är DIF!
Användarvisningsbild
JoeG
Säsongskort: Ja

Inlägg av JoeG »

Fan vad skönt!
Kvartsfinaler tillhör Hovet, iaf för tillfället.
Ett sjunde och avgörande hade dock platsat bättre på Globen. Utöver kvartsfinal så ska allt annat spelas på Globen. Det har väl ingen ngt att invända mot.
Eller?
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

blir det Hovet också vid en kvalserie? känns ju som borde bli så.
Massimo

Inlägg av Massimo »

DIF kommer inte att spela någon 7:e och avgörande match i Stockholm. Alla eventuella 7:e matcher spelar DIF borta om dom nu fixar slutspels-plats eftersom att dom lär hamna som bäst på placering 6-8. Kämpa Djurgården, vi ska greja de tillsammans !!!!
Användarvisningsbild
JoeG

Inlägg av JoeG »

Stämmer det, men jag menar överhuvudtaget. Om det nu inte blir publikrusch till DIFs matcher i framtiden så att bör nästan alla kvarter spelas på Hovet.
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jävlar vilken skön nyhet! Nu ska vi "bara" ta oss till slutspel också...
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Vet inte om jag håller med övriga om det här men jag tycker globen är bättre i slutspelet, minns gamla globenmatcher i slutspelet där det är typ 10-11000 sjungande åskådare och ett sådant härligt tryck.
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Kommer bli bra tryck på läktarn om DIF tar sig slutspel, det ska mycket till om något annat lag skulle vinna på Hovet om vi på läktarna är på tårna!

Välje Hovet varje dag i veckan framför Globen, och speciellt i ett slutspel känns inte som det blir fullsatt i Globen även fast det är slutspel.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Christopher J skrev:Vet inte om jag håller med övriga om det här men jag tycker globen är bättre i slutspelet, minns gamla globenmatcher i slutspelet där det är typ 10-11000 sjungande åskådare och ett sådant härligt tryck.
Jo, fast tänk dig 4/1-tryck i tre slutspelsmatcher. Svårslaget.
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Fullkomligt lysande nyheter! Nu finns det en teoretisk att det blir utsålt. Dessutom är det inte mycket som slår Hovet i känsla.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

pekka21 skrev:Kommer bli bra tryck på läktarn om DIF tar sig slutspel, det ska mycket till om något annat lag skulle vinna på Hovet om vi på läktarna är på tårna!

Välje Hovet varje dag i veckan framför Globen, och speciellt i ett slutspel känns inte som det blir fullsatt i Globen även fast det är slutspel.
Tyvärr kommer det inte 10.000 åskådare förns mitten av semifinalrena. Så Hovet passar väldigt bra i kvarten, vilket kommer göra att folk kommer köpa biljetter tidigare vilket i sin tur kommer leda till lapp på luckan.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Är i dagsläget större risk för att det blir KS hockey skulle jag gissa på Hovet. Mora har tre raka matcher hemma och kan mycket väl vara om oss redan idag ( läs tisdag. )

Däremot skall så många matcher som möjligt, helst alla, gå på hovet. Med det korkade upplägget tt spela bäst av 7 kommer det knappast 5 siffrigt förrän i en eventuell 6 match hemma i semi....
Användarvisningsbild
Royen

Hjemmekamper

Inlägg av Royen »

Massimo skrev:DIF kommer inte att spela någon 7:e och avgörande match i Stockholm. Alla eventuella 7:e matcher spelar DIF borta om dom nu fixar slutspels-plats eftersom att dom lär hamna som bäst på placering 6-8.
Vi kan få en syvende og avgjørende finale på hjemmeis, dersom vi blir nummer 7 eller bedre i serien.
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Om man inte hamnar topp 4 skall det mycket till för att få en sjunde match hemma.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Nu blir det varken kvartsfinaler eller kvalseriematcher på Hovet... DIF hamnar på en tiondeplats, tyvärr.
Skriv svar