Ribbenstrand lånas ut...

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
JoeG
Säsongskort: Ja

Ribbenstrand lånas ut...

Inlägg av JoeG »

Varför skulle DIF få för sig att låna ut Ribben när DIF har en s.k. backkris?
Borde man kanske inte spara på backar?
Han lånas ut under två matcher, men då lär han ju missa matchen mot MODO....
Användarvisningsbild
Dr Avalanche
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Dr Avalanche »

Källa?
isolerad

Inlägg av isolerad »

Dr Avalanche skrev:Källa?
Första sidan på difhockey.se?
Ribbenstrand lånas ut i två matcher

Alexander Ribbenstrand lånas ut till allsvenska Almtuna IS i två matcher. Han kommer att spela med Uppsala-klubben i hemmamatcherna mot Hammarby (ikväll) och Arboga (26/1) och återvänder sedan till Djurgården.

- "Ribben" behöver matchträning och därför har vi kommit fram till den här lösningen med Almtuna. Som det ser ut nu så är alla våra skadade backar tillbaka till på lördag, det enda frågetecknet är Timmy Pettersson, men skulle Ribbenstrand behövas så kommer han att spela på lördag, det styr vi helt och hållet. Han tränar fortfarande med oss och spelar bara matcherna med Almtuna, säger Djurgårdens tränare Hans Särkijärvi.

I Almtuna återförenas han med Christoffer From-Björk, som varit utlånad till Almtuna under hela säsongen.
i
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Bra, plocka upp From-Björk att ta hans plats.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Helt korrekt beslut att låna ut Ribben. På tok för osäker med pucken för att lira i ES nu, men om några år kan vi säkert ha nytta av honom.
Sjunger avgå Johnny...
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Emil svelander skrev:Helt korrekt beslut att låna ut Ribben. På tok för osäker med pucken för att lira i ES nu, men om några år kan vi säkert ha nytta av honom.
Han ska lira 2 matcher. Men samtidigt så kan jag hålla med om att Ribben skulle behöva lira en halv säsong i allsvenskan, det skulle göra att han utvecklas. För som det ser ut nu(ofta) så har steget mellan juniorhockey och ES varit för stort.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Grät nästan av lycka när jag såg DNs rubrik om att "Ribben" skulle lånas ut.

Tyvärr var det endast i två matcher, och inte något som vi gynnas av då han inte missar någon av våra matcher.
Användarvisningsbild
JoeG
Säsongskort: Ja

Inlägg av JoeG »

Ribben behöver visserligen utvecklas mer för att bli ordinarie, men som det ser ut nu så behöver DIF alla Backar de kan få.
Helt övertygad om att Ribben kommer att bli grym, han är ju väl bara 18 så han har några år på sig...
Gripen

Inlägg av Gripen »

jag förstår inte ert gnäll på ribben ? jag tycker att han är ganska säker defensivt. Nu senast mot brynäs var han riktigt bra tycker jag. Sen är han kanske inte den största begåvning framåt men låt någon annan göra det. Sen tror jag att han lär sig mer i ES och DIF en AS och almtuna, men det är vad jag tror.

OM vi vill ha det riktiga svaret om vad som är rätt får vi fråga bög-lasse på bajenposten, han kan allt !
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tror nog Ribben skulle må bra av en säsong i Allsvenskan. Få lira i första backpar och få mycket istid. Frrom-björk och persson är ju utlånade nu. Kan vara läge att låta Ribben få en säsong i Allsvenskan också.

Ribben har t ex bra mycket mer hockey i sig än Liwing i alla fall.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Martin Öhrstedt har spelat sin sista match för Almtuna.
"Jag saknar förtroende för tränaren"
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 63,00.html

Jag hoppas att det inte bara är jag som ser en direkt koppling till den här tråden?

Klart som fan att man tappar förtroendet för tränaren när han får för sig att låna in "Ribben" till dessa viktiga matcher! Nog visste jag att han var dålig, men att spelare säger upp sina kontrakt på löpande band bara för att han kommer till klubben.. :lol:
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Gripen skrev:jag förstår inte ert gnäll på ribben ? jag tycker att han är ganska säker defensivt. Nu senast mot brynäs var han riktigt bra tycker jag. Sen är han kanske inte den största begåvning framåt men låt någon annan göra det. Sen tror jag att han lär sig mer i ES och DIF en AS och almtuna, men det är vad jag tror.

OM vi vill ha det riktiga svaret om vad som är rätt får vi fråga bög-lasse på bajenposten, han kan allt !

Vi måste sära på sak & person här.

”Ribben” är säkert en trevlig kille (?känner inte honom) som alltid gör sitt bästa.
Ribbenstrand kommer säkert också att utvecklas & bli bättre, det blir dom flesta.

Men han tillhör en kategori spelare som jag helst vill slippa se i DIF framöver.
Indianpass, omotiverade panikrensningar, korkade utvisningar är bara ett litet axplock ur Ribbens repetoar.

Jag menar, det är väl ingen social verksamhet DIF håller på med där alla ska få chansen vara med & känna på ”hetluften”?
En av många anledningar till DIF:s kräftgång det senaste säsongera är att vi förfogat över för många ICKE-spelskickliga backar, Ribben är en av dom.
Tror inte han platsar i nån annan Elitserieklubb (MIF kanske då), så varför ska han till varje pris slussas in i DIF? :?
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Vi måste sära på sak & person här.

”Ribben” är säkert en trevlig kille (?känner inte honom) som alltid gör sitt bästa.
Ribbenstrand kommer säkert också att utvecklas & bli bättre, det blir dom flesta.

Men han tillhör en kategori spelare som jag helst vill slippa se i DIF framöver.
Indianpass, omotiverade panikrensningar, korkade utvisningar är bara ett litet axplock ur Ribbens repetoar.

Jag menar, det är väl ingen social verksamhet DIF håller på med där alla ska få chansen vara med & känna på ”hetluften”?
En av många anledningar till DIF:s kräftgång det senaste säsongera är att vi förfogat över för många ICKE-spelskickliga backar, Ribben är en av dom.
Tror inte han platsar i nån annan Elitserieklubb (MIF kanske då), så varför ska han till varje pris slussas in i DIF?
EXACTLY!

Har inte heller något emot "Ribben" som person, absolut inte, men jag tycker bara att han är alldeles för dålig för att spela på den här nivån.

Och bara för att han är ung och råkar finnas i truppen det här året så behöver inte det betyda att vi måste förbinda oss att satsa stenhårt på honom i all evighet, trots att han inte har i närheten av de vektyg som krävs. Speciellt inte om vi tror och hoppas att vi ska vara ett topplag inom en inte allt för avlägsen framtid...

Ibland känns det som att vissa tycker att man begår ett brott när man kritiserar våra juniorer.. :?
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Tyvärr, men Ribbenstrand är för dålig.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Om vi nu skall snacka indianare och livsfarliga passningar så finns ju två spelare i dagens trupp som är klart värre än alla andra nämligen Lindman och Liwing. Varje gång Liwing har pucken är man halvt skräckslagen. Att killen dessutom är vek och inte direkt fysiskt stark gör inte saaken bättre.

Lindman är en katastrof, vet inte hur många puck-out och andra konstiga grodor han företagit sig under säsongen, men de är många.

Ribben är ingen gud med puck, men han spelar i alla fall rejält, sedan hade jag gärna sett bättre backar i DIF, men det tror jag inte vi har råd med.

Däremot köper jag att dessa tre nämnda backar är lite sämre än övriga i dagens DIF-trupp. Skall man då behålla någon av dem borde valet falla på Ribben då killen är yngst och antagligen har minst pröjs.
Skriv svar