SMS-fördummandet av språket är över!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

SMS-fördummandet av språket är över!

Inlägg av Blå Helgonet »

:twisted:
Till slut ruttnade väl webbmastern också på SMS fördummandet av språket.
Ordpolisen Tomas ska väl tackas till en del att forumet fick se - till slut - dagens ljus!
Då syftar jag på att herren ifråga som till slut ruttnade på tramset och därmed tappade konceptet för första gången sedan 1998. Helt rätt!

Jag har väl dragit min del till stacken – men med glimten i ögat dock – och försökt vårda språket så gott jag har förmått!

Nåja nu är det en helt ny nivå på kacklet och det innebär ju naturligtvis att SMS-fördummade fjortisar kommer att gå samma öde till mötes som kackerlackor vid massterilisering, nämligen självdö!

Tack Jerker Dammbro!
Blue Saints...
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Fair Enough..
Användarvisningsbild
Jermuk
Kontakt:

Inlägg av Jermuk »

Jepp. Tack för det.

"Cam Neely och Jeremy Roenick"-style i Djurgår´n kommande säsong och vi kommer att slå alla med häpnad.
Användarvisningsbild
mannge
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av mannge »

hehe..

kan bara instämma Helgonets inlägg.
Blue Brigade A11
Tomas

Inlägg av Tomas »

Ja, äntligen och jag har saknat våra bataljer Ädla Helgon för satt i relation till fördumningen så var det ju askul! :D

Nu hoppas vi att det håller en fortsatt hög nivå!
Användarvisningsbild
Jermuk
Kontakt:

Re: SMS-fördummandet av språket är över!

Inlägg av Jermuk »

Blå Helgonet skrev::twisted:
Till slut ruttnade väl webbmastern också på SMS fördummandet av språket.
Ordpolisen Tomas ska väl tackas till en del att forumet fick se - till slut - dagens ljus!
Då syftar jag på att herren ifråga som till slut ruttnade på tramset och därmed tappade konceptet för första gången sedan 1998. Helt rätt!

Jag har väl dragit min del till stacken – men med glimten i ögat dock – och försökt vårda språket så gott jag har förmått!

Nåja nu är det en helt ny nivå på kacklet och det innebär ju naturligtvis att SMS-fördummade fjortisar kommer att gå samma öde till mötes som kackerlackor vid massterilisering, nämligen självdö!

Tack Jerker Dammbro!
Det var på tiden!
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

nån som är sugen på att upplysa mig i ärendet?..
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

??? Vad har denna tråd med DIF-hockey att göra??????
Ingen seger utan offer
isolerad

Inlägg av isolerad »

Drutten skrev:??? Vad har denna tråd med DIF-hockey att göra??????
Helgonet är rätt duktig på att posta trådar som inte alls har något med DIF att göra...

Hur det höjer nivån på forumet, trots hans bra svenska, vet jag inte.
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

Ytterst skumt...

Måste dock säga att helgonets magnifika ordförråd och dennes sätt att uttrycka sig i skrift är ganska imponerande..Men som Drutten påpekade;vad i hela fridens namn har det med DIF hockey att göra..?!

113 WHB
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Äsch vilket gnäll! Helgonets inlägg förgyllde den gamla gästboken och han har inte tappat stinget trots det nya formatet. Men ok, ni kanske har en poäng. Kanske en (eller ett par) ny forumssektion vore på sin plats?
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Andy »

Äntligen!

Jag har ju själv postat trådar som pekar i samma riktning. Snälla inför censur nu!
Användarvisningsbild
Frasse

Lunarstorm here vi come

Inlägg av Frasse »

Varför inte släppa ordet fritt och länka till Lunarstorm så får vi ett riktigt aktivt forum.
Får en känsla av att de flesta vill ha kvantitet framför kvalitet här inne :?

Samtidigt beundras jag av Helgonets förmåga att formulera sig i skrift :D
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Andy »

Det fanns en gång i tiden ett forum där initierade rykten, väl underbygda resonemang och genomtänkta tankar flödade. Flera av oss här inne var med på denna DIF.net-tid.

Det finns ett behov av ett sådant forum och det finns skribenter, tänkare och suportrar som faktiskt både kan och vill bidra till ett sådant.

Hur många gånger har inte rykten och inlägg snappats upp i tex DIF.net och sedan blivit krönikor eller artiklar i pressen? Nu är det den ovända ordningen som gäller - snabba inlägg, bristfälligt formulerade, utan egna analyser, tankar eller åsikter - i bästa fall stärkta med en länk till den tidning på nätet där man snappat upp något.

Detta forum är en kompost där gamla stinkande obearbetade reser kastas för att få jäsa till sig.

Inför stenhård censur och ställ krav på hur man formulerar sig samt på hur inläggen - som måste föra framåt och tillföra något - byggs upp!
Användarvisningsbild
Fickpluntan
Kontakt:

Inlägg av Fickpluntan »

Ja, den gamla goda Dif.net, man blir smått nostalgisk.
Skriv svar