Djurgårdens IF - HV71, 16/1 2007
Djurgårdens IF - HV71, 16/1 2007
Här kan vi befästa en slutspelsplats och höja moralen i laget avsevärt!
Hoppas det kommer mycket folk till Globen eftersom det var 10 dagar sedan senaste hemmamatchen.
Hoppas det kommer mycket folk till Globen eftersom det var 10 dagar sedan senaste hemmamatchen.
Här har vi någon som har tröttnat på Ersberg!
http://www.hv71.se/nyhet.asp?sid=1348
http://www.hv71.se/nyhet.asp?sid=1348
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Målet måste ju självklart fortfarande vara slutspel, men visst måste vi säkra kontraktet först. De andra lagen har ju spelat färre matcher...Tysken skrev:Slutspel? Först skall vi säkra fortsatt Elitseriespel. Läget har förbättrat positionen avsevärt, men än är vi inte över ån.
Stå upp för DIF. Ta dig till Globen. Sjung för DIF.
- Remy Lebeau
Visst, men lag som Mora till exempel har verkligen kniven mot strupen. Även om de vinner sina två matcher så är det två poäng som skiljer oss åt. Två förluster för dem där och det är nästan kört för dem.Diffe89 skrev:Målet måste ju självklart fortfarande vara slutspel, men visst måste vi säkra kontraktet först. De andra lagen har ju spelat färre matcher...Tysken skrev:Slutspel? Först skall vi säkra fortsatt Elitseriespel. Läget har förbättrat positionen avsevärt, men än är vi inte över ån.
Stå upp för DIF. Ta dig till Globen. Sjung för DIF.
Tror vi har en bra chans, men skulle inte hoppas på för mycket. Men samtidigt så är det imponerande med fyra raka vinster, kan inte minnas när det hände senast.
Tips: DIF - hv71 4-1
1-0 Jiri Marusak
2-0 Fredrik Bremberg
2-1 Andreas Jämtin?
3-1 Dragan Umicevic
4-1 Kristoffer Ottosson (öppen kasse)
- Lee Harvey Oswald
Svår match, men det här klarar Djurgården! Tippar 4-2 till DIFs fördel inför 7500 åskådare. ALLA TILL GLOBEN! 
Målskyttar:
Marusak, 1
Linkan, 1
Jimmie, 1
Lassila, 1 (öppen bur)
DIF mot slutspel!

Målskyttar:
Marusak, 1
Linkan, 1
Jimmie, 1
Lassila, 1 (öppen bur)
DIF mot slutspel!
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
ALLA TILL GLOBEN innebär att alla som skriver här inne ringer och mailar sina Blårandiga vänner för att påminna dessa om att de "borde" gå mer på hockey. Eller köp biljetter till era vänner!Jordan skrev:Svår match, men det här klarar Djurgården! Tippar 4-2 till DIFs fördel inför 7500 åskådare. ALLA TILL GLOBEN!
DIF mot slutspel!
En fröken i första klass berättade för klassen att hon är en HV71:are. Hon bad de elever som också är HV71:are att räcka upp handen. Barnen var inte riktigt säkra på vad en HV71:are var, men eftersom de ville vara som sin fröken så viftade snart barnen ivrigt med sina armar. Det vill säga, nästan alla barnen. En flicka, Lisa, satt i sin bänk och rörde inte en min. Lärarinnan frågade varför hon valde att inte räcka upp handen. -För att jag inte är HV71:are, svarade Lisa. Vad är du då?, frågade fröken.
Flickan svarar med stolt röst: Jag är Djurgårdare såklart. Lärarinnan blir förvånad och samtidigt lite irriterad. Hon frågar Lisa varför hon är en Djurgårdare. Tja, min mamma och pappa är DIF-supporters, så jag är också en Djurgårdare. Lärarinnan blev nu arg. Det är ingen orsak! säger hon med hög röst. Om vi säger att din mamma var en h**a och din pappa var en knarkare. Vad skulle du då vara? Lisa funderar en stund, ler och svarar sen:
Jaa, då såklart skulle jag vara en HV71:are.
Flickan svarar med stolt röst: Jag är Djurgårdare såklart. Lärarinnan blir förvånad och samtidigt lite irriterad. Hon frågar Lisa varför hon är en Djurgårdare. Tja, min mamma och pappa är DIF-supporters, så jag är också en Djurgårdare. Lärarinnan blev nu arg. Det är ingen orsak! säger hon med hög röst. Om vi säger att din mamma var en h**a och din pappa var en knarkare. Vad skulle du då vara? Lisa funderar en stund, ler och svarar sen:
Jaa, då såklart skulle jag vara en HV71:are.