Näst kommande matcher

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Axel

Näst kommande matcher

Inlägg av Axel »

Färjestads BK (b) Löfbergs Lila Arena, 19:00
11/1 Mora IK (b) FM Mattsson Arena, 19:00
16/1 HV71 (h) Globen, 19:00
18/1 Linköpings HC (b) Cloetta Center, 19:00
20/1 Timrå IK (b)

Oerhört tufft schema de 5 nästa.. ja är nästan glad om vi tar 4,5 poäng på de matcherna. Vi får nog tona ner slutspelsdrömmarna om inte laget kan vakna på bortaplan NU!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Fbk och linköping är i bra form..HV är bättre borta än hemma..
mora är väl den match man vill ha en vinst..
inte omöjligt att spöa timrå heller

ingenting är omöjligt
isolerad

Inlägg av isolerad »

Om inte bortaspelet förbättras tar vi noll poäng på de matcherna.
Har vi lite flyt vinner vi mot Mora och tar minst en poäng mot HV.
i
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Det blir svårt men lyckas grabbarna få med sig poäng från FBK(vilket nästintill är ett mirakel) så tror jag att det kommer vara betydande för de senare matcherna(mora.hv,linköping).
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Mora-martchen är nyckeln till alltihopa. Vinst där och resten av matcherna kn få gå i torskens tecken. Skall jag vara helt ärlig ser jag gärna att vi läger oss mot FBK för att vara i kanonslag mot Ora. Enda realistiska chanserna till päng i dessa 5 fajter är mot just Mora och HV. I de andra tre kammar vi noll.

Nu kommer lite av eldprov som avgör om detta lag skall hamna i kval, ingemansland eller slutspl. För att undvika kval krävs seger mot Mora samt något kryss i övriga matcher. Vill man ta sig till sluspel tror jag att det krävs minst 7 pinnar över kmmande 5 omgångar. Under 4 pinnar och kvalserien ligger väldigt nära tillhands. Torsk mot Mora och kvalserien ligger också närta, även om vi skulle lyckas vinna 2 andra fajter. Nepp som sagt Mora är den viktiga matchen, vinst där är ett måste och jag ser gärna ett mycket håglöst DIF i LLA.

På tal om en helt annan grej. Lirade inte vi rätt hyfsat i januari även förra säsongen pga av lite lättare träning under julen? Verkar som vi haft samma upplägg nu och i sådana fall är jag lite rädd för att vi kommer tappa rejält sista 10 omgångarna när övriga lag börjar nå upp till sin toppkapacitet.
Användarvisningsbild
nils_3

Inlägg av nils_3 »

Borta uselt, hemma bäst = DIF :roll:
Vi måste börja vinna bortamatcher nu!
Upp till bevis på tisdag!
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

hatar den där jääävla inställningen !! ingenting är omöjligt och vi ska faan inte lägga oss nån match för jag vet att vi har chans att vinna mot både fbk och lhc....
Användarvisningsbild
Håkan Södergren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Håkan Södergren »

Kall-El skrev:Mora-martchen är nyckeln till alltihopa. Vinst där och resten av matcherna kn få gå i torskens tecken. Skall jag vara helt ärlig ser jag gärna att vi läger oss mot FBK för att vara i kanonslag mot Ora. Enda realistiska chanserna till päng i dessa 5 fajter är mot just Mora och HV. I de andra tre kammar vi noll.

Nu kommer lite av eldprov som avgör om detta lag skall hamna i kval, ingemansland eller slutspl. För att undvika kval krävs seger mot Mora samt något kryss i övriga matcher. Vill man ta sig till sluspel tror jag att det krävs minst 7 pinnar över kmmande 5 omgångar. Under 4 pinnar och kvalserien ligger väldigt nära tillhands. Torsk mot Mora och kvalserien ligger också närta, även om vi skulle lyckas vinna 2 andra fajter. Nepp som sagt Mora är den viktiga matchen, vinst där är ett måste och jag ser gärna ett mycket håglöst DIF i LLA.

På tal om en helt annan grej. Lirade inte vi rätt hyfsat i januari även förra säsongen pga av lite lättare träning under julen? Verkar som vi haft samma upplägg nu och i sådana fall är jag lite rädd för att vi kommer tappa rejält sista 10 omgångarna när övriga lag börjar nå upp till sin toppkapacitet.
Visst kan väl Moramatchen sägas vara lite av nyckelmatch men egentligen spelar det ingen som helst roll vilka lag vi tar poäng av. Hamnar vi på 76 poäng som jag tippat i slutspelstråden kommer vi säkert gå till slutspel. Just nu ligger vi -1 p enligt den "planen". I kommande 5 matcher skall vi ta 7 p enligt "planen". På kommande 8 matcher skall vi ta 9 p (plus den vi ligger back). Låter väl inte direkt omöjligt?
Användarvisningsbild
Lunkan

Inlägg av Lunkan »

Kan Malmö och Skellefteå spöa HV71 så kan vi det också!
Användarvisningsbild
Kire
Säsongskort: Ja

Inlägg av Kire »

Mora, Linköping och Timrå ska vi kunna ta och sen plocka några pinnar i Hv och Färjastadsmatcherna...Det vore riktigt skönt! :D
Vem som helst kan sticka upp, men vi är nummer ett!
Användarvisningsbild
Kire
Säsongskort: Ja

Inlägg av Kire »

Mora, Linköping och Timrå ska vi kunna ta och sen plocka några pinnar i Hv och Färjastadsmatcherna...Det vore riktigt skönt! :D
Vem som helst kan sticka upp, men vi är nummer ett!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kall-El skrev:Mora-martchen är nyckeln till alltihopa. Vinst där och resten av matcherna kn få gå i torskens tecken. Skall jag vara helt ärlig ser jag gärna att vi läger oss mot FBK för att vara i kanonslag mot Ora. Enda realistiska chanserna till päng i dessa 5 fajter är mot just Mora och HV. I de andra tre kammar vi noll.

Det spelar stor roll mot vilka lag poängen tas. Hade vi tagit våra poäng mot rätt motstånd förra säsongen hade vi nått slutspel.
Användarvisningsbild
Håkan Södergren

Kall-El skrev:

Det spelar stor roll mot vilka lag poängen tas. Hade vi tagit våra poäng mot rätt motstånd förra säsongen hade vi nått slutspel.
OK, håller med om att det är viktigt att vinna "rätt" poäng men vad som är ännu viktigare är att vinna poäng över huvud taget. Och med tillräckligt många poäng (som jag tror att 76 p är för att gå till slutspel) så spelar det ingen roll mot vilka lag de har plockats.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Torskar vi mot Mora blir vi ju i princip tvunga att vinna två matcher för att ta i kapp tappet.

76 pinnar tror jag för övrigt inte att vi når upp till med tnake på hur många matcher som återstår på bortaplan.
Användarvisningsbild
Håkan Södergren

Tror inte Mora är ett av de lagen vi kommer att slåss om slutspelsplats med. Håller fortfarande med om att matchen mot Mora är förbaskat viktig men inte viktigare än någon annan för om vi skall gå till slutspel.
Skriv svar