Mer Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
micke_1891

Mer Djurgården

Inlägg av micke_1891 »

Kanske inte har den tydligaste överskriften. Det jag vill ta upp är att innan och under matcherna spelas nästintill inga Djurgårds låtar, detta måste ju det bli ändring på.

Igår på matchen(var i tid för en gångs skull) fick man sitta och lyssna på ramstein och dyl innan match :? vem blir "taggad" eller känner sig "hemma" av det?

När man går på fotboll är det nästan bara låtar som handlar om Djurgården och då blir det mer som en uppladning och man blir mer taggad. Vet inte kanske bara jag som stör mig på detta. Men det ska sägas att många vill att DIF-hockey ska hitta sin identitet och jag tror helt klart att genom att göra arenan mer hemma för Djurgårdare så har man en bra början.

"Vi är vinnare" finns det en bättre DIF-låt? skulle inte tro det

Om det är nån av 08-hockey som vet vem/vilka man ska kontakta för att kunna göra detta möjligt så hör gärna av er.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
krobbin

Inlägg av krobbin »

sfgd på repete , så är ja lycklig :)
uddevalla hardcores!
Användarvisningsbild
nils_3

Inlägg av nils_3 »

Rammstein borde väl vara perfekta att lyssna på innan match!
Tysk hårdrock blir man ju taggad av! :twisted:
Djuuuuuuuuuuuuu
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

"Vi är vinnare" får aldrig mer komma upp på en DIF-läktare. Sämre Djurgårdslåt får man leta efter. Den är jävligt bonnig, väldigt mycket Elfsborg.
vazze

Re: Mer Djurgården

Inlägg av vazze »

micke_1891 skrev:Kanske inte har den tydligaste överskriften. Det jag vill ta upp är att innan och under matcherna spelas nästintill inga Djurgårds låtar, detta måste ju det bli ändring på.

Igår på matchen(var i tid för en gångs skull) fick man sitta och lyssna på ramstein och dyl innan match :? vem blir "taggad" eller känner sig "hemma" av det?

När man går på fotboll är det nästan bara låtar som handlar om Djurgården och då blir det mer som en uppladning och man blir mer taggad. Vet inte kanske bara jag som stör mig på detta. Men det ska sägas att många vill att DIF-hockey ska hitta sin identitet och jag tror helt klart att genom att göra arenan mer hemma för Djurgårdare så har man en bra början.

Om det är nån av 08-hockey som vet vem/vilka man ska kontakta för att kunna göra detta möjligt så hör gärna av er.
Spelarna vill höra hårdrock/rock/punk och det är av den anledningen det spelas den sortens musik.

Att få igång adrenalin med SFGD, Vi är vinnare (en riktigt dålig låt!), Min tröja eller liknande, är inte lätt.

Om jag tex skulle ploppa i Blåränderna går aldrig ur, så är det xx antal problem.
- Inga låtar är om hockeyn, det är fotboll rakt i genom.
- Ett par låtar håller uppvärmningsklass.

Mvh
micke_1891

Re: Mer Djurgården

Inlägg av micke_1891 »

vazze skrev:
micke_1891 skrev:Kanske inte har den tydligaste överskriften. Det jag vill ta upp är att innan och under matcherna spelas nästintill inga Djurgårds låtar, detta måste ju det bli ändring på.

Spelarna vill höra hårdrock/rock/punk och det är av den anledningen det spelas den sortens musik.

Att få igång adrenalin med SFGD, Vi är vinnare (en riktigt dålig låt!), Min tröja eller liknande, är inte lätt.

Om jag tex skulle ploppa i Blåränderna går aldrig ur, så är det xx antal problem.
- Inga låtar är om hockeyn, det är fotboll rakt i genom.
- Ett par låtar håller uppvärmningsklass.

Mvh

Okej då får jag tacka för svaret. Och då kan man ju lägga ned den här tråden.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
#25 SuperMicke Johansson

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

"Vi e Vinnare" gjordes inför säsongen 1995/96, den är alltså 11 år gammal..
Klassisk utav bara helvete, klart vi ska köra på den, har vi gjort tidigare..
Och helt utan problem..

Och vad jag vet så har Elfsborg inget hockeylag, och om de har ett bonngäng i fotboll å kör med musik vi komponerade ihop en 1995, så är det ju dom som ligger helt fel i tiden :D
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

nils_3 skrev:Rammstein borde väl vara perfekta att lyssna på innan match!
Tysk hårdrock blir man ju taggad av! :twisted:
Hmmm Laibach tillhör väl snarast grenen industrisynth tillsammans med storheter som Laibach, Die Krupps, Skinny och Frontline.....
Skriv svar