Liwing och Nicklas Petade!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
jensa11

Liwing och Nicklas Petade!

Inlägg av jensa11 »

Läste i expressen idag att Liwing och Nicklas hade blivit petad p.g.a att de saknade rätt inställning. Tycker de rätt av säcken och challe att markera att man måste kriga i varje match.

De som är synd att de läcker ut i media,de kan göra så att de blir dålig stämning i truppen.De är de sista vi behöver nu.

Längtar tills i morgon! Då ska vi krossa gul svart! Verkar också som de blir fullt på Hovet i morgon.Kommer bli en underbar känsla att stå ii klacken i morgon!
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Låter skumt med tanke på att Danielsson krigat som ett djur när han varit inne på isen och dessutom levererat en del på senare tiden. Sen vad jag inte om det är något i hans sätt att vara som gör att han inte duger eller vad det nu kan vara.

Liwing däremot kan se lite loj ut, men jag blev chockad över att se hans tackling mot Luleå hemma senast.

Men kanske funkar det här som en väckarklocka för resten av spelarna.

Om dom här uppgifterna stämmer dvs.
Lycka är att vara djurgårdare
Affse

Inlägg av Affse »

Danielsson beklagade sig i varje fall inte. vilket Liwing gjorde (om nu dom är rätt citerade).
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Att vi petar Liwing är i mina ögon inte så konstigt, men Danielsson om någon borde få spela. Nicklas har sett hetare och hetare ut den senaste tiden, så det är bara att hoppas på att han kan ta det här på rätt sätt och bli ännu hetare i framtiden.

När man tar en titt på skadelistan under gårdagens match så blir petningarna än mer konstiga. Ask och Ottoson spelade ju inprincip vartannat byte, så det var inte speciellt konstigt att vi aldrig fick till någon riktig slutforcering.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Verkar ju otroligt märkligt om Danielsson inte skulle ta en plats i laget, har ofta gillat farten han har på de matcher jag sett. Men jag är själv utbildad journalist, så jag vet hur det går till.

Men om man ska ta från expressen:

ÖRNSKÖLDSVIK. Han åkte direkt till avbytarbåset efter en periodpaus - i stället för att åka ett par varv på isen före nedsläpp.
Det kostade Jonas Liwing en plats i Djurgården.
- Jag kan inte förstå att jag blir petad på grund av en sån sak, säger Djurgårdsbacken.

Till bortamatchen mot Modo saknade Djurgården Jonas Liwing och forwarden Nicklas Danielsson.
Enligt uppgifter till SPORT-Expressen var båda petade på grund av att tränarduon Hans Särkijärvi och Charles Berglund anser att spelarna visat prov på dålig attityd. Något som förnekas av Särkijärvi.
- Absolut inte. De platsar inte just nu helt enkelt. Man ska inte tro på alla rykten som går, säger Särkijärvi.

Liwing bekräftar
Men Liwing bekräftar att orsaken till petningen av honom är en incident i samband med bortamatchen mot Brynäs 22 december.
- När vi skulle in på isen inför den andra perioden åkte jag direkt till båset och satte mig. Det är en ritual jag har, jag brukar inte åka runt på isen som de flesta gör, berättar Liwing.
- Men lagledningen tycker att det var ett tecken på dålig attityd. Särkijärvi lyfte fram det när han meddelade att jag inte skulle få följa med.
Hur känns det?
- Jag är väldigt, väldigt besviken. Jag fattar ingenting. De säger att jag har attitydproblem, men det är första gången någonsin jag fått höra det.
Du har inte fått någon annan förklaring till petningen än att du åkte direkt till båset i en match före jul?
- Det var den förklaring jag fick.
Hur ser du på din framtid i Djurgården?
- Jag vill fortsätta här.
Vet du varför Nicklas Danielsson petades?
- Hm... Det får du fråga honom om.
Nicklas Danielsson:
- Jag tar inte en plats i laget, så enkelt är det
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Det är lite konstigt att Danielsson fick avstå matchen med tanke på att vi hade lite ont om folk. Men skönt att de visar att grabbarna måste börja kämpa annars blir det inge hockey.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Att inte Danielsson tar en plats i laget är ju skitsnack. Dock mycket starkt av honom att inte gnälla.

Plus till Danielsson.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Gårdare
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Gårdare »

Elias skrev:Att vi petar Liwing är i mina ögon inte så konstigt, men Danielsson om någon borde få spela. Nicklas har sett hetare och hetare ut den senaste tiden, så det är bara att hoppas på att han kan ta det här på rätt sätt och bli ännu hetare i framtiden.

När man tar en titt på skadelistan under gårdagens match så blir petningarna än mer konstiga. Ask och Ottoson spelade ju inprincip vartannat byte, så det var inte speciellt konstigt att vi aldrig fick till någon riktig slutforcering.
Danielsson är en av de spelare som har potential (bra speed, bra teknik mm)
Tycker han förtjänar mer speltid samt bättre omgivning; Danielsson tillsammans med Linkan och Ottosson. Linkan borde även kunna dra med Otto!

Sedan är Liwing i mina ögon en av de mest överskattade spelarna i DIF's historia. Nästan så att jag längtar efter P-A Lundström.....
Han kan grina i tidningarna så säljer vi honom till ett ställe där han kan leka i det lokala bollhavet.......
Madferit

Inlägg av Madferit »

Nu kanske folk förstår att den där råttjäveln gjort sitt i den här klubben.
STANNA PÅ BÄNKEN; JÄVLA SOPA! : :evil: :evil:
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Men för fan, vad har hans förrförra klubb med saken att göra. Visst han har spelat i aik men det är bara löjligt att gapa över det. Han spelar i DIF nu och bör därför stödjas så länge han gör det.

Jag tror inte det var så värst många som skrek råttjävel till Patric Kjellberg??
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Förstår faktiskt ingen av petningarna, speciellt när vi redan har 4 spelare borta p.g.a. sjukdom/JVM. Liwing är mycket bättre än Fredrik Ericson och kan ju i så fall vara på bänken istället för denne. Danielsson ska bara vara med i laget. Jag fattar verkligen inte hur man kan peta honom och istället ta in en junior.

Att Liwing skulle vara petad för det där att han inte åkte ett par varv i pausen känns jättelöjligt. Dels för att det verkligen inte spelar någon roll och dels för att det då blir mycket konstigt att han var ordinarie i matchen mot Luleå som spelades omgången efter. Då kunde man ju redan där petat honom, om det nu var så jävla viktigt att han skulle åka runt isen.

Håller dock med om att det är synd att Liwing går ut i media med det här, men stämmer allt i artikeln håller jag fan med honom! Cred dock till Danielsson som inte klagar, och till Liwing som ändå vill stanna i DIF.
Liwing_fan

Inlägg av Liwing_fan »

Ang Liwing tycker jag det e dåligt stil o säga att han har attityds problem...bara för att han har en ritual o göra så, varför har dom inte sagt något om det förut då?? *konstigt*..

A n g Niklas Danielsson vet jag inte så mkt om det!!!

Jag hoppas detta ej stämmer!!!
DIF IN MY HEART
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Om uppgifterna inte stämt tror jag faktiskt att DIF skulle gått ut med en förklaring på hemsidan :(
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Liwing_fan skrev:Ang Liwing tycker jag det e dåligt stil o säga att han har attityds problem...bara för att han har en ritual o göra så, varför har dom inte sagt något om det förut då?? *konstigt*..
Att Liwing går ut och säger detta i pressen är dåligt, att gnälla hjälper inte. Sen ska man inte tro på vad pressen skriver hellre. Han behöver inte alls sagt såhär utan de kan ha vinklat det så.

Lita på Säcken och Challe istället. De kanske inte platsar. Liwing är det inget snack om men Danielsson tycker jag försöker iaf...!
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Boråsaren skrev:
Liwing_fan skrev:Ang Liwing tycker jag det e dåligt stil o säga att han har attityds problem...bara för att han har en ritual o göra så, varför har dom inte sagt något om det förut då?? *konstigt*..
Att Liwing går ut och säger detta i pressen är dåligt, att gnälla hjälper inte. Sen ska man inte tro på vad pressen skriver hellre. Han behöver inte alls sagt såhär utan de kan ha vinklat det så.

Lita på Säcken och Challe istället. De kanske inte platsar. Liwing är det inget snack om men Danielsson tycker jag försöker iaf...!
Ericson, Ribbenstrand, Ronnie är alla sämre än vad Liwing varit i år.

Thörn, Löfberg och kanske Engqvist har alla varit sämre än Nicklas Danielsson.
Skriv svar