Therocket1 skrev:Nån som tänkte dra upp på matchen?
Vilken sektion är till för bortaklack?
Hur många är intresserade av att fixa ihop en resa dit upp?
Kan åta mig att fixa ihop resen, men det behövs folk som följer med.
Lite uppvärmning inför 4/1.
Bra initiativ! Precis det här som jag efterlyser i tråden "klackens moral". Vänta inte på att andra ska fixa saker och ting. Får du ihop 5 pers till resan skulle jag kalla det en framgång som kommer att ge mersmak. Skitbra!
Om man åker Y-Buss som vanlig resenär så kostar det 510:- tur o retur om jag minns rätt. Men om vi blir tillräckligt många för att hyra en egen buss eller minibuss så blir det mycket billigare.
DIF lär få hålla i byxorna i 1:a periodens inledning om dom inte ska fladdra av (av vinddraget).
Såg MoDo-FBK på plats i SwedBank-Arena & MoDo imponerade stort.
Det måste vara Elitseriens just nu tempostarkaste lag, dom tryckte ner FBK i försvarszon i 60min, Jönsson & Nordströn var snudd på osynliga.
För att inte tala om publikdraget, lite avundsjuk blir man faktiskt.
7600 lät som 17000 & det är inte fråga “om” domaren kommer att bli påverkad & ta hemmautvisningar utan bara hur många det blir.
Mot FBK blev det 2-3st.
tom sittplats spottade & kastade matchprogram efter domaren & FBK:s spelare.
(fick lite MoDo-DIF vibbar från Semin-98, ni vet när Wernblom & Alavaaras hetsades fram till några minnesvärda hjärnsläpp).
Det enda som talar mot MoDo hemma är väl att dom inte är så effektiva, bara 3-2 mot FBK trots att man bitvis förnedrade “dansbands-föreningen” spelmässigt.
Kan DIF vara med en bit in i 2:e perioden har vi dock en liten chans.
Tips:
3-3
Modo uppe i Ö-vik svår match, även fast DIF hade varit ett av de bättre lagen i serien så skulle jag tro på förlust. Men samtidigt ska vi ha Revansch för förlusten på hovet. Är nöjd med poäng men överlycklig med en seger.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Svår match inför det nya året. Det gäller vara med från början av matchen genom att vara pigga och alerta. Annars är det kört. Jag tror och hoppas att DIF kan ta den här tredje raka segern. DIF vinner med 5-3.
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n
Ett DIF som brukar ha enormt svårt i Övik, mot ett relativt formtoppat MoDo. Ett DIF som dessutom är rätt nöjt kan man tro efter segern borta mot Malmö. Tror det blir dundertorsk här med minst 5-1. Skall jag vara ärlig ser jag gärna en skitmatch borta mot MoDo för det borde betyda ett heltänt lag på SAIK, en match so är betydligt viktigare för vår del.
Undrar vad man får för odds på MoDo minus ett eller två mål från start....