Ward vs Erkgärds

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
_Skogis
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Ward vs Erkgärds

Inlägg av _Skogis »

Är det bara jag som tycker det är konstigt att Ward fick matchstraff för tacklingen på Erkgärds?

Visst den är sen, Erkgärds är inte längre puckförare när kontakt sker, men i övrigt tycker jag den är hur ren som helst!

Sedan hade det varit kul och se vad Kåberg och Ledin hade hittat på om Ward hade fått spela vidare.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Gubben Storm
Kontakt:

Re: Ward vs Erkgärds

Inlägg av Gubben Storm »

_Skogis skrev:Sedan hade det varit kul och se vad Kåberg och Ledin hade hittat på om Ward hade fått spela vidare.
Ja, verkligen. Hade nog kunna bli kul... :twisted:
Användarvisningsbild
fullfartframaat

Inlägg av fullfartframaat »

Ledin och Kåberg är två fjantar och Ward hade gjort processen kort med bägge dessa herrar.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Ledins största muskler sitter i käften.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

2 min interference, max! Klockren tackling, man får skylla sig själv om man tittar ner i isen i slottet på en kontring. Sen som någon sa, paret Kåberg-Ledin hade inte kommit långt mot Lance Ward, inte ens om fru Jönsson hade börjat gnälla.
Bild
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Synd att det alltid blir hårda straff för tacklingar "mitt i plan". Sånna man vill se mer av. Såg inget fel med tacklingen heller, och armbågen kan ju inte vara mer vid kroppen.

2 min MAX
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Stocky skrev:Synd att det alltid blir hårda straff för tacklingar "mitt i plan". Sånna man vill se mer av. Såg inget fel med tacklingen heller, och armbågen kan ju inte vara mer vid kroppen.

2 min MAX
Eftersom Erkgärds hade spelat ifrån sig pucken, passningsmottagaren hade t.o.m tagit emot pucken, detta betyder att Erkgärds INTE var puckförande, mao så var tacklingen inte regelrätt.
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

Eftersom Erkgärds hade spelat ifrån sig pucken, passningsmottagaren hade t.o.m tagit emot pucken, detta betyder att Erkgärds INTE var puckförande, mao så var tacklingen inte regelrätt.
.... Och eftersom en helt onödig tackling orsakade en skada tycker jag det är självklart att de ska vara matchstraff.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tacklingen var klockren
Peter

Inlägg av Peter »

hardrocker35 skrev:Tacklingen var klockren
Förutom att spelaren inte var tacklingsbar längre menar du? Han har ju gott om tid att avbryta/mildra smällen.
Användarvisningsbild
Zkar

Inlägg av Zkar »

Ja, tacklingen satt klockrent...i huvudet.
DIF evigt trogen
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Crashmash skrev:Ledins största muskler sitter i käften.
Det är för att han suger för mycket k*k! :D
Användarvisningsbild
Zkar

Inlägg av Zkar »

Älskar kommentaren "man får skylla sig själv om man tittar ner i isen..." som jag hittat på varenda forum den här videon blivit pastead på. Med den logiken så kan man ju tackla varandra i ryggen och sen skylla på att spelaren man tacklade bara var ouppmärksam?
DIF evigt trogen
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Har spelarna huvudet uppe behöver det inte hända dem sakerna som nu händer, då hade utgången på tacklingarna inte blivit så oluckliga som dem nu blir.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
slagskott

Inlägg av slagskott »

Man får BARA tackla puckförare, om man skippat den regeln, inser ni hur mycket skador som blivit?
Hade knappt funnits en spelare kvar...
Det är ju inte meningen att spelarna ska skada sig, även ifall vissa verkar tycka att det är tufft som fan men det är nog tonårshormoner som spökar.

Precis som sign: Zkar skriver så är det ren okunnighet som ligger bakom "man får skylla sig själv om man tittar ner i isen"
Sports dont build character, it reveals it
Skriv svar