Ward vs Erkgärds
Ward vs Erkgärds
Är det bara jag som tycker det är konstigt att Ward fick matchstraff för tacklingen på Erkgärds?
Visst den är sen, Erkgärds är inte längre puckförare när kontakt sker, men i övrigt tycker jag den är hur ren som helst!
Sedan hade det varit kul och se vad Kåberg och Ledin hade hittat på om Ward hade fått spela vidare.
Visst den är sen, Erkgärds är inte längre puckförare när kontakt sker, men i övrigt tycker jag den är hur ren som helst!
Sedan hade det varit kul och se vad Kåberg och Ledin hade hittat på om Ward hade fått spela vidare.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
-
- Kontakt:
Re: Ward vs Erkgärds
Ja, verkligen. Hade nog kunna bli kul..._Skogis skrev:Sedan hade det varit kul och se vad Kåberg och Ledin hade hittat på om Ward hade fått spela vidare.

- fullfartframaat
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Eftersom Erkgärds hade spelat ifrån sig pucken, passningsmottagaren hade t.o.m tagit emot pucken, detta betyder att Erkgärds INTE var puckförande, mao så var tacklingen inte regelrätt.Stocky skrev:Synd att det alltid blir hårda straff för tacklingar "mitt i plan". Sånna man vill se mer av. Såg inget fel med tacklingen heller, och armbågen kan ju inte vara mer vid kroppen.
2 min MAX
.... Och eftersom en helt onödig tackling orsakade en skada tycker jag det är självklart att de ska vara matchstraff.Eftersom Erkgärds hade spelat ifrån sig pucken, passningsmottagaren hade t.o.m tagit emot pucken, detta betyder att Erkgärds INTE var puckförande, mao så var tacklingen inte regelrätt.
Man får BARA tackla puckförare, om man skippat den regeln, inser ni hur mycket skador som blivit?
Hade knappt funnits en spelare kvar...
Det är ju inte meningen att spelarna ska skada sig, även ifall vissa verkar tycka att det är tufft som fan men det är nog tonårshormoner som spökar.
Precis som sign: Zkar skriver så är det ren okunnighet som ligger bakom "man får skylla sig själv om man tittar ner i isen"
Hade knappt funnits en spelare kvar...
Det är ju inte meningen att spelarna ska skada sig, även ifall vissa verkar tycka att det är tufft som fan men det är nog tonårshormoner som spökar.
Precis som sign: Zkar skriver så är det ren okunnighet som ligger bakom "man får skylla sig själv om man tittar ner i isen"
Sports dont build character, it reveals it