Få spelarna att tacka nej till landslaget!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El

Få spelarna att tacka nej till landslaget!

Inlägg av Kall-El »

Enligt uppgift har VFHC fått flera av sina viktigaste kuggar att tacka nej till Moskva-turnering med motivering att klubblaget behöver dem bättre. Förväntar mig att vi gör samma sak. Frölunda har en trupp som är klasser bredar än vår och detta slitage kombinerat med en lång kall resa till Ryssland gör att risken för skador / sjukdomar ökar markant. Vi har knappast råd att få några spelare borta pga detta. Att sedan junis-VM knackar på dörren precis efteråt gör inte saken mindre prekär då vår redan tunna trupp blir än tunnare under flera matcher.

Dessutom kan man ju fråga sig varför våra spelare plockas ut just till tomteturneringen i Ryssland? Självklart har det att göra med att mer etablerad namn inte vill spela denna turnering och nu drbbas vi av detta. Det är en sak att skicka iväg spelare till landslaget om alla de bästa är uttagna, men nu är inte detta fallet så varför skall vi hjälpa landslaget för? Finns som jag ser det ingen som helst anledning till detta med tanke på vårt jobbiga läge i tabellen.

Allt snack om att landslaget kan utveckla spelare känns rätt menlöst, om detta vore fallet skulle ju inga spelare tacka nej till turneringen, om resultatet av det hela dessutom blir att man får en spelare borta 2-3 veckor och samtidigt fram på vårkanten hamnar i kvalserien ja då kan man ju genast se vilken stor nytta denna turnering hade på vårt lag.

Vi har helt enkelt inte råd att chansa, släpp junisar till sitt VM, men se till att bärande spelare håller sig hemma och friska över julen!
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Även om det är kul att Dragan och Ferna blivit uttagna den här gången håller jag med dig. När Elitserien är i ett så viktigt skede får vi absolut inte tappa någon/några av våra bästa spelare. Det är bättre om de stannar hemma och tränar med laget.
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Jag haller med dig till vissa delar.

Men samtidigt kan det var valbehovligt for till exempel "Ferna" att fa spela den har turneringen eftersom han inte har sa manga matcher i benen. Jag har i o f s inte sett honom i aktion och vet inte vilken standard han besitter i dagslaget.

"Jimpa" tycker om att spela, lika sa hockeytrollaren Dragan. Det kan vara bra. Att det skulle vara en kallresa till Moskva ar jag inte orolig for. Tre Kronor flyger till 99 procents sakerhet dit och lever pa ett bekvamt hotell.

Jag tror att det passar Olvestad och Umicevic bra. Olvestad verkar ha 1000 hastkrafter i kroppen och Umicevic har inte producerat sa varst mycket den senaste tiden. Sag att Umicevic satter dit en eller tva kassar. Da kommer han tillbaka med starkt sjalvfortroende.

Men jag haller med dig om att det kanske kommer slita pa spelarna. Men Bengt-Ake G brukar lira med fyra fulla femmor i dessa turneringar. Sag att DIF-spelarna far lira 10-15 minuter a tre matcher. Det ar inte sa farligt.

Alla till Hovet den 4/1- 07. Da ska vi sjunga spelarna till vinst och fa Wernblom ur balans! =) Men glom inte matcherna innan den 4/1...

Ha're!
Leif

Inlägg av Leif »

Att du säger att Dragan inte har producerat visar bara hur orimligt höga krav ni har på killen!

Han har ju varit stekhet på sistone och ligger mycket riktigt på andra plats i interna poängligan! Som han har spelat så borde han vara en bra bit över 20 pinnar, men marginalerna har, som för hela laget grinat honom i ansiktet!

Men jag tror ärligt talat att Dragan kommer tacka nej till landslaget den här gången. Han behöver läka sina skavanker...

Men självförtroendet skulle säkerligen blis större med en lyckad landslagsturnering!! Där håller jag med!
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Leif skrev:Att du säger att Dragan inte har producerat visar bara hur orimligt höga krav ni har på killen!

Han har ju varit stekhet på sistone och ligger mycket riktigt på andra plats i interna poängligan! Som han har spelat så borde han vara en bra bit över 20 pinnar, men marginalerna har, som för hela laget grinat honom i ansiktet!

Men jag tror ärligt talat att Dragan kommer tacka nej till landslaget den här gången. Han behöver läka sina skavanker...

Men självförtroendet skulle säkerligen blis större med en lyckad landslagsturnering!! Där håller jag med!
Dragan är ju något av en ersättare till Thoresen och då ska man ha höga krav! Visst, han ligger på andra plats i interna poängligan, men han behöver framför allt börja göra fler mål.
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Forlat Leif om jag trampade pa nagon om ta.

Dragan ar riktigt bra. Jag uttryckte mig lite slarvigt i texten. Hoppas ni har overseende. Det jag menar ar att det skulle passa Dragan riktigt bra att aka i vag pa den har turneringen. Ar man ung som ni sager och far spela i landslaget sa far man en kick sjalvfortroende. Vilket smittar av sig i klubblaget. Ni verkar ha riktigt bra koll pa Dragan. Och om han nu dras med skavanker sa ska han sjalvklart stanna hemma och rehaba.

Jag hoppas att ni far aterse Dragan nar/om SSK kommer upp till Elitserien igen.

Ha're
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Sorry missade att ni haller pa DIF! =) =) =)
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Undra hur Bif kommer klara sig utan Bäckström... :lol:
Användarvisningsbild
Johaan
Kontakt:

Inlägg av Johaan »

X3M skrev:Undra hur Bif kommer klara sig utan Bäckström... :lol:
Det är uppehåll i Elitserien under Moskva-turneringen (om det är det du syftar på).
GOGO FIMPEN!
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Johaan skrev:
X3M skrev:Undra hur Bif kommer klara sig utan Bäckström... :lol:
Det är uppehåll i Elitserien under Moskva-turneringen (om det är det du syftar på).
Man kan nog förmoda att han syftade på JVM som spelas under Jul & Nyårs- helgerna
#25 SuperMicke Johansson

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

Kall el håller med dej till punk och pricka!

Våra DIFspelare är ju inte direkt med för att de har
haft en lysade höst!
Uppehåll eller ej, spelar ingen roll med vår tunna trupp så borde vi som Frölunda tacka nej!!

Vi kan inte äventyra läget mer, mardröm att få bärande spelare långtidsskadade..

:twisted: :twisted:
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tänk om Ölvestad eller Ferna drar på sig en skada som håller honom borta från spel i 3 veckor. Killen missar matcher samtidigt som vi har ett par spelare med i junis-vm....

Spelarna har inte direkt varit aktuella förut och nu har vi dessutom spelat vår sämsta hockey för säsongen. Man ju fråga sig på vad det är som de blivit uttagna? SKall nog ta och kika på landslagstrupperna och se hur mycket som skiljer just moskva-truppen för övriga...
Leif

Inlägg av Leif »

Alla som har sett Dragan spela vet att han i första hand är en playmaker a la Linkan!!

Han är inte en ersättare åt Thoresen som hade en målskytts roll i laget och sin kedja!

Thoresen spelade med Bremberg - vilket inte är att förglömma! Dragan fick spela med Linkan och direkt så hängde han två kassar! Tre matcher spelade dem ihop och på dem tre matcherna hade Dragan 4 poäng! 2+2.

Nu ska Dragan sätta upp målchanser för Ottosson! Dettycker jag han gör bra, men deras kedja har det motogt i de avslutande momenten! Ölvestad är ingen målskytt! Ottosson däremot är det - men får det inte att stämma just nu! Hoppas inerligt att det lossnar för Otto!

Visst är Thoresen bra, men hans stora poängskörd stavas Fredrik Bremberg till stor del! Kolla Hörnqvist - killen har väl inte gjort en pinne utan linkan som regisör?

Jag säger bara Bremberg! han gör andra bra!! Han är kung!
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
Användarvisningsbild
fullfartframaat

Inlägg av fullfartframaat »

Att lägga ner pajasturneringarna Karjala, LG håkki gäjms och allt vad dom heter samt gärna också kalkonen som kallas senior-VM har jag propagerat för länge.

Ha ett hockey-VM var fjärde år, det räcker. Något som inte räcker är däremot intresset för Tre Kronors låtsasmatcher.
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Leif jqg haller med dig till 100 % Linkqn ar KUNG. Hade inte han spelat for DIF forra sasongen sq hade laget rasat ner i Allsvenskan. Det ar jag overtygad om..

Jag haller med dig om Hornqvist och Tore. Tore hade sakert gjort lika mycket poang med Otto. Men Hornqvist ar har inte samma standard.

Hare
Skriv svar