Betygsätt backarna
- peter gustafson
- Kontakt:
Betygsätt backarna
Som det ser ut nu så är forwardsbesättningen OK, kanske nr. 6-7 i elitserien. Vi får inte glömma att vi inte är ensamma om att ha tappat bra spelare...
Men backbesättningen är under all kritik, hoppas de inser att de måste förstärka med minst 2 namnkunniga innan det är för sent. Jag vet inte vad det finns för "lediga" backar på marknden just nu, är det någon som har koll på det? (förutom ex-djurgårdare)
Men backbesättningen är under all kritik, hoppas de inser att de måste förstärka med minst 2 namnkunniga innan det är för sent. Jag vet inte vad det finns för "lediga" backar på marknden just nu, är det någon som har koll på det? (förutom ex-djurgårdare)
/pege
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Målkalas
Jag ser fram emot att DIF vinner varje match med 10-9 denna säsong. Bra tryck frammåt men lite såll bakåt.
Backuppställning:
André Mattsson: Blev spolad av allsvenska Skellefteå. Betyg: 2.
Ronnie Pettersson: En exemplarisk "ryggsäcks-hockey back". Men är alltid säker bakåt. Betyg: 2,5
Alexander Ribbenstrand: Ingen vidare koll på junisarna.
Emil Hansson: -----------------------ll-----------------------
Christoffer From-Björk--------------ll-----------------------
Jonas Liwing: Har "fina händer". Ett framtidsnamn. Betyg: 2,5 med reservation för att Jonas kan bli säsongen utropstecken!
Adam Andersson: Visade ifjol i Mora att han är duktig. Tror han kommer utveckals ännu mer i Djurgården. Betyg: 3,5
Jesper Björck: Stabil back som inte bjuder på något frejdligt framåt. Betyg: 2,5.
Mika Strömberg: Var riktigt svajig ifjol. Betyg: 2.
Betygförklaring:
1 - Väldigt låg ES klass.
2 - Låg ES klass.
2,5 - Godkänd ES klass.
3 - Hyffsad ES klass.
3,5 - Bra ES klass.
4 - Mycket bra ES klass.
5 - Topp ES klass.
Snittbetyget blir 2,5. Vilket är godkänt. Lite synd att Ferna lämnade. Han kunde blivit riktigt bra med konstant matchträning i ES. Kul om han lyckas "där borta" men knappast troligt. Jag hoppas och tror att vi kommer få se minst en backvärvning innan serien startar.
Det här är ju själv klart rent basert på min egen uppfattning. Kan ha alldeles fel. Det är ju ganska svårt att sia om spelare innan säsongen när man inte sett dom så mycket.
André Mattsson: Blev spolad av allsvenska Skellefteå. Betyg: 2.
Ronnie Pettersson: En exemplarisk "ryggsäcks-hockey back". Men är alltid säker bakåt. Betyg: 2,5
Alexander Ribbenstrand: Ingen vidare koll på junisarna.
Emil Hansson: -----------------------ll-----------------------
Christoffer From-Björk--------------ll-----------------------
Jonas Liwing: Har "fina händer". Ett framtidsnamn. Betyg: 2,5 med reservation för att Jonas kan bli säsongen utropstecken!
Adam Andersson: Visade ifjol i Mora att han är duktig. Tror han kommer utveckals ännu mer i Djurgården. Betyg: 3,5
Jesper Björck: Stabil back som inte bjuder på något frejdligt framåt. Betyg: 2,5.
Mika Strömberg: Var riktigt svajig ifjol. Betyg: 2.
Betygförklaring:
1 - Väldigt låg ES klass.
2 - Låg ES klass.
2,5 - Godkänd ES klass.
3 - Hyffsad ES klass.
3,5 - Bra ES klass.
4 - Mycket bra ES klass.
5 - Topp ES klass.
Snittbetyget blir 2,5. Vilket är godkänt. Lite synd att Ferna lämnade. Han kunde blivit riktigt bra med konstant matchträning i ES. Kul om han lyckas "där borta" men knappast troligt. Jag hoppas och tror att vi kommer få se minst en backvärvning innan serien startar.
Det här är ju själv klart rent basert på min egen uppfattning. Kan ha alldeles fel. Det är ju ganska svårt att sia om spelare innan säsongen när man inte sett dom så mycket.
- peter gustafson
- Kontakt:
Vore bra om vi fick hit honom. Men är han inte nöjd med Washingtons bud har jag svårt att se att han ska bli nöjd med vårat. Men man förlorar ingenting på att försöka.peter gustafson skrev:läste att Josef Boumedienne är fri på marknaden nu...han var inte nöjd med Washingtons bud och var öppen för elitserien. Han vore en skaplig förstärkning på backsidan!
Mika var ju sjuk/skadad väldigt mycket förra säsongen, så det är ju lite orättvist att kalla honom "svajig" tycker jag. Tommy Albelin har lagt av med hockeyn. Om inte jag har fel så hjälper han till med träning motsv. i NJ Devils nu. Enligt honom själv så var det aldrig aktuellt med att lia i DIF igen trots att han lovade det när han for 1986.
Ingen seger utan offer
- Ritterwand
Saxat direkt från framsidan, man blir ju inte direkt glad när man läser det här:
Det hela olycksbådande citatet avslutats med att det nu, trots att man blivit av med Fernholm, bara kommer att förstärkas med EN back.
Första backparet kan jag köpa, Ok. Men sen? Ronnie Pettersson bättre än någonsin, what? Hur gick det till? Jonas Liwing - lovande javisst. Men de tär långt ifrån en garanti för att han håller. Björck och Mattsson.. det tror jag när jag ser det.Det är mycket prat om att backsidan är tunn. Håller du med?
- Nej, jag tycker inte att det ser tunt ut. Vi har tre bra backpar, första backparet med Mika Strömberg och Adam Andersson är starkt, i andra så är Ronnie Pettersson bättre än någonsin och Jonas Liwing är lovande. Tredje backparet med Jesper Björck och André Mattsson är kanske inte så spelskickligt men tufft att möta. Vi ska däremot ta in en back till för att bredda truppen, men det kan ta tid. Det är inte bestämt när det ska ske.
Det hela olycksbådande citatet avslutats med att det nu, trots att man blivit av med Fernholm, bara kommer att förstärkas med EN back.
Vad ska han säga då? Säcken, Challe och spelarna har fått något av ett mission impossible, att med 20% lägre lönebudget försöka att hävda sig i en elitserie där flera andra lag fortsätter att satsa.
Att Lill-Magic och Fernholm försvann gör det inte mycket lättare, iaf inte spontant. Med lite eftertanke kanske det t.o.m var bra, det är inga stjärnliare som drog och DIF fick trots allt skapligt med pengar. Kanske borde föreningen svälja lite stolthet och satsa på att knyta till sig två utländska klasspelare på artistkontrakt, det är segrarna som ger poäng inte de hedersamma förlusterna.
Elitserien avvägningar i den högre skolan ibland. Hur ska styrelsen resonera, satsa pengarna nu för att klara sig ifrån kvalserien eller spara pengar så det går att förstärka om laget skulle hamna där? Well än så länge dröjer det innan tabellen börjat forma sig och vi ser varthän det lutar.
Att Lill-Magic och Fernholm försvann gör det inte mycket lättare, iaf inte spontant. Med lite eftertanke kanske det t.o.m var bra, det är inga stjärnliare som drog och DIF fick trots allt skapligt med pengar. Kanske borde föreningen svälja lite stolthet och satsa på att knyta till sig två utländska klasspelare på artistkontrakt, det är segrarna som ger poäng inte de hedersamma förlusterna.
Elitserien avvägningar i den högre skolan ibland. Hur ska styrelsen resonera, satsa pengarna nu för att klara sig ifrån kvalserien eller spara pengar så det går att förstärka om laget skulle hamna där? Well än så länge dröjer det innan tabellen börjat forma sig och vi ser varthän det lutar.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
- Ritterwand
Nej, det är det nog inte. Det är bara så svårt att komma runt känslan av att det är "skygglapp"-läge hos DIF-tränarna. Men visst.. rustar man för att klara av en kvalserie så behöver man väl spelare som har erfarenhet från den.rated_x skrev:så du menar att det är bättre att sin egen tränare sågar sin egen backuppsättning??
Kan hålla med om att Björk/Mattsson kanske inte låter imponerande, men är det inte onödigt att såga dem redan innan de gjort entré i DIF-tröjan? Vad jag hört/läst så ska de ju iallafall vara duktiga på att "kötta" och spela defensivt. Sådana spelare behövs ju också. Så länge man inte slår en massa felpass i egen zon bara....
Ingen seger utan offer