Vi ska INTE ge upp!
-
V Frölunda - DIF 5 -1 .....Shit happens, or....?
Idag ser vi ett lag helt utan entusiasmen, självförtroende, ork och vilja - varför inte plocka in gamla "DIF"-are som varit med om detsamma men även varit med om när man vänt på steken. Spelarna, kvaliteten finns men pricken över i-et saknas, nu gäller det att hitta nya infallsvinklar ty gör man ingenting så lär det troligtvis fortsätta så här! Hitta det som fanns i början av denna säsongen och stöd det med mental träning, och ta nu varje match som 3 matcher - ibland är livet som "plocke pinn" och där är DIF nu. Att lyfta sig själv i håret när det är som tuffast är mycket svårt, men att inte orka är som att acceptera att bli levande begravd! DIF fotboll brukar sjunga att det skall göra ont att slå DIF och det borde gälla även i hockeyvärlden - nu måste de gamla stjärnorna vara beredd att även göra skitjobbet. DIF har inte råd med Foppa-fasoner nu då vi snart är i läget "in or out". Så ta nu fram det lilla dj-a anamma och ge Färjestad en match som inte heter duga och visa dem att DIF ännu ej är död - utnyttja "underdog-effekten" . Kraften, styrkan, viljan finns i laget självt och tyck inte synd om er själva, vem har sagt att livet alltid är lätt ?försöka plocka 3-4 positiva saker även från plattmatcherna och diskutera även öppenhjärtligt varför det blev som det blev ty en kedja är inte starkare än dess svagaste länk, så förstärk då den i första hand och lyssna på Challe med 5 SM-Guld i bagaget- hela tiden var inte en dans på rosor. Så skaka av er detta och lyft blicken, fokusera målet och kom igen för er själva, laget och fansen i hela Sverige.
May the force be with you och vad ni än gör så häll ihop nu 8) !
May the force be with you och vad ni än gör så häll ihop nu 8) !
Vi ska INTE ge upp!
Nu gäller det att vi verkligen visar vår rätta Djurgårdssida och stöttar laget extra mycket!
Den blågula sköld med blodrött band
Den vilja vi ära
Med heder den föra oss kring skandiens land
Den trohet vi svära
I blågula fält bäres Sveriges färg
Den röda kärleken är
Oss trohet i hjärtat och stål i märg
De två oss lära
För det tredje oss binder med oslitliga band
Djurgårdare alla
Den skölden, den lär oss älska vårt lag
Att stå eller falla
Den blågula sköld med blodrött band
Den vilja vi ära
Med heder den föra oss kring skandiens land
Den trohet vi svära
I blågula fält bäres Sveriges färg
Den röda kärleken är
Oss trohet i hjärtat och stål i märg
De två oss lära
För det tredje oss binder med oslitliga band
Djurgårdare alla
Den skölden, den lär oss älska vårt lag
Att stå eller falla
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Don T ! Ge dig nu... du kan ta med dig flaggan... du är sista djurgårdaren... vi andra är realistiska. Det är bara att sikta in sig på stormatcher som almtuna,bajen,ajk,huddinge,vallentuna... många derbyn så det blir kul.
Visst ska vi gå på alla matcher som är kvar men att vi ska klara oss kvar är som att be någon i bigbrother huset att vara smart...
Visst ska vi gå på alla matcher som är kvar men att vi ska klara oss kvar är som att be någon i bigbrother huset att vara smart...
Visst är hoppet ute om ett fortsatt spel i elitserien i dagsläget MEN det finns ett hopp att det nånstans sker en förändring som leder till en positiv spiral.(Fröluna tre raka..) Det är faktiskt inte omöjligt.Gripen skrev:Don T ! Ge dig nu... du kan ta med dig flaggan... du är sista djurgårdaren... vi andra är realistiska. Det är bara att sikta in sig på stormatcher som almtuna,bajen,ajk,huddinge,vallentuna... många derbyn så det blir kul.
i
Att visa sitt stöd nu ner det går neråt är det bästa man kan göra för våra hjältar.Hoppas att det kan bli en storsatsning från jk sida till på lördag.
Då har klacken gjort vad de kan.Själv tänker jag handla grejer för en tusing på lördag.Men framför allt om de går åt pipan så skall det inte buas ut.Det är det sista våra hjältar behöver just nu.
Då har klacken gjort vad de kan.Själv tänker jag handla grejer för en tusing på lördag.Men framför allt om de går åt pipan så skall det inte buas ut.Det är det sista våra hjältar behöver just nu.
WORD!Ollsson skrev:Att visa sitt stöd nu ner det går neråt är det bästa man kan göra för våra hjältar.Hoppas att det kan bli en storsatsning från jk sida till på lördag.
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
FÖRTJÄNAR DET MINST!
Vinner vi så visar jag det genom glädje och hyllningar från läktarplats, men förlorar vi så är jag förbannad och visar det. Jag kommer dock alltid oavsett att gå på matcherna. Nyckelmatcherna för att slippa spel i kvalserien är i mina ögon matcherna på lördag mot FBK och på måndag mot Mora. Det är bara vinst som räknas.
Kämpa Djurgården, kämpa!
Kämpa Djurgården, kämpa!
Jag är då inte realist om vi följer dina riktlinjer.Gripen skrev:Don T ! Ge dig nu... du kan ta med dig flaggan... du är sista djurgårdaren... vi andra är realistiska. Det är bara att sikta in sig på stormatcher som almtuna,bajen,ajk,huddinge,vallentuna... många derbyn så det blir kul.
Jag tror fortfarande på fortsatt Elitseriespel/Slutspel bara vi vänder på skutan och får igång spelet igen.
Alla vet sedan starten av ES att Djurgården har potentialen och viljan, Vi måste alla plocka fram den igen och visa att vi i helvete heller INTE viker ner oss!
Alltid Oavsett.
Är en stor DIF-FANS från Norrland vad jag blir bekymrad över är att ni inte inser vad som kan rädda Stockholms hockeyn är att vi trots er stora besvikelse numer ligger i kvalserien.Ni skyller på Stockohlms Stad.Som vi allla vet vilken ställning dom tagit.Ni ska bojkotta DIF trots ni har säsongskort.Ni skyller på ledningen som jobbar emot både den största kommunen i landet och som inte visar något intresse av att ha ett hockeylag i högsta serien.Vad kan man säga jo pröva hänga Ordförande,Klubbdireöktör,Tränare,Garpenlöv mfl dessa killar har gett allt vad dom har för att få DIF på rätt kurs vad har ni gjort.Då frågar jag mig har ni någonsin prövat att rannsaka er själva.
Vad kan ledningen motivera investerare med PUBLIKINTRESSE???
Förståelse i hur tex Skellefteå AIK stöds av Skellefteå kommun ?
Tror ni att någon stor investerare känner sig manad att kasta in ett antal milj kr när ni sviker laget något så hemskt,skulle du göra det???
Nä för fan skärp er se till att fylla Globen det är nämligen första hjälpen och se sen sanningen i vitögat att något dramatiskt måste hända tex 9000-10000 åskådare på hemma matcherna är ett måste för att kunna spela på samma villkor som alla andra elitsreielag.
Nä nu är jag förbannad kommer att försöka att komma loss från jobbet och ta tåget till mötet den 6/12 från Norrland jag hoppas på att ordspråket mycke snack å lite verkstad inte behöver andvändas
Så jag Jag Hoppas att JOJJE ANDY med flera har pondus att vara på plats
Vad kan ledningen motivera investerare med PUBLIKINTRESSE???
Förståelse i hur tex Skellefteå AIK stöds av Skellefteå kommun ?
Tror ni att någon stor investerare känner sig manad att kasta in ett antal milj kr när ni sviker laget något så hemskt,skulle du göra det???
Nä för fan skärp er se till att fylla Globen det är nämligen första hjälpen och se sen sanningen i vitögat att något dramatiskt måste hända tex 9000-10000 åskådare på hemma matcherna är ett måste för att kunna spela på samma villkor som alla andra elitsreielag.
Nä nu är jag förbannad kommer att försöka att komma loss från jobbet och ta tåget till mötet den 6/12 från Norrland jag hoppas på att ordspråket mycke snack å lite verkstad inte behöver andvändas
Så jag Jag Hoppas att JOJJE ANDY med flera har pondus att vara på plats
bbntarm,
Snälla... Gör om, gör rätt! Jag är säker på att du har någonting vettigt att säga men ditt inlägg var bara för jobbigt att läsa.
För övrigt, dikten är fin! Syftet är fint från en del av er läsare och forumsskribenter men nu går till och med jag ut och säger:
Det är kris! DIF Hockey befinner sig nu i en kris man inte har erfarenhet av sedan tidigare då vi alltid, bortsett från föregående säsong, har krigat i slutspelet.
Det kommer vara kris tills vi är på säker mark igen, men till skillnad från andra tänker jag göra mitt yttersta för att hjälpa DIF tillbaka till säker mark och kanske, även om det är långt bort, ett slutspel.
Hoppas ni är fler som tänker göra det...
Snälla... Gör om, gör rätt! Jag är säker på att du har någonting vettigt att säga men ditt inlägg var bara för jobbigt att läsa.
För övrigt, dikten är fin! Syftet är fint från en del av er läsare och forumsskribenter men nu går till och med jag ut och säger:
Det är kris! DIF Hockey befinner sig nu i en kris man inte har erfarenhet av sedan tidigare då vi alltid, bortsett från föregående säsong, har krigat i slutspelet.
Det kommer vara kris tills vi är på säker mark igen, men till skillnad från andra tänker jag göra mitt yttersta för att hjälpa DIF tillbaka till säker mark och kanske, även om det är långt bort, ett slutspel.
Hoppas ni är fler som tänker göra det...
Japps det är kris och nu börjar även de mest superultramega optimisterna inse detta!
Det hade varit trevligt om följande information gavs på mötet i nästa vecka:
1. Tränarnas framtid bör allvarligt diskuteras.
Säcken och Challe har misslyckats kapitalt med följande punkter:
* Skapa ett eget spel.
* Harmoni och stabilitet i försvaret.
* PP är tyvärr ett sorgebarn igen.
* Velandet mellan två målvakter har gjort att båda tappat i kvalité.
* Varför tenderar vi allt som oftast att tappa matcher totalt under perioder av matcherna?
En tränarduo som inte ens kan skapa ett eget spel måste i alla fall i min bok kraftig ifrågasättas. Att dessutom ideligen skylla på otur och vi var ju med i matchen ett tag tyder på bortträngningsmekanismer utan dess like. Bästa kommentaren stod ändå Säcken för inför säsongen när frågan om förlusterna av målskyttrna togs upp. Mannen besvarade frågan med att nu får andra spelare kliva fram. Jo hade det rört sig om grovjobbare hade det nog funkat, men målskyttar är ett speciellt släkte och de växer inte på träd. Frågan är väl egentligen om det finns någon som är intresserad av att ta över ett sjunkande skepp bara?
2. Ansvariga för scoutning.
* Vi tappade våra tre främsta målskyttar från förra säsongen utan att ersätta dem likvärdiga spelare. De spelar man valde att plocka hem har, med få undantag, inte heller rosat marknaden. Hur har spelarna egentligen bevakats?
* Hur kan personer med ansvaret för värvningar dessutom hävda att vi har en bra trupp och att det kommer vända? Reality check någon?
3. Ledningen i stort
* Hur spenderas egentligen tillgänglig budget för spelare? Känns som att det antingen måste finnas flis över eller också är flera spelare rejält överbetalade.
* På vad baserades målsättningen om en 6e plats?
* Bra med visioner, men tala gärna om med praktiska förslag på hur man bara magiskt skall kunna öka publiksiffrorna i den utsträckning som målen säger?
* Varför hålla fast vid Globen? Publiksiffrorna suger och ändå envisas man med att förlägga så många matcher man kan i en arena som känns öde om det är under 10 000 personer. Gå ut och fjäska lite för fansen och lägg samtliga matcher under 2 månader på gamla fina Hovet istället.
* Jobbas det aktivt på att få fram kortsiktiga pengar så man kan förstärka truppen säsongen ut? ALright inget koncept jag gillar, men hamnar vi i en kvalserie tror jag det är kört för vår del. Vi har inga spelare på artistkontrakt, kanske är läge att skffa några sådana..
Snälla styrelse ge oss följande 3 goda besked på mötet:
1. Ny röst i båset presenteras.
2. Man har skakat fram mer flis som oavkortat går till att förbättra truppen säsongen ut.
3. Samtliga matcher en tid framöver förläggs till Hovet.

Det hade varit trevligt om följande information gavs på mötet i nästa vecka:
1. Tränarnas framtid bör allvarligt diskuteras.
Säcken och Challe har misslyckats kapitalt med följande punkter:
* Skapa ett eget spel.
* Harmoni och stabilitet i försvaret.
* PP är tyvärr ett sorgebarn igen.
* Velandet mellan två målvakter har gjort att båda tappat i kvalité.
* Varför tenderar vi allt som oftast att tappa matcher totalt under perioder av matcherna?
En tränarduo som inte ens kan skapa ett eget spel måste i alla fall i min bok kraftig ifrågasättas. Att dessutom ideligen skylla på otur och vi var ju med i matchen ett tag tyder på bortträngningsmekanismer utan dess like. Bästa kommentaren stod ändå Säcken för inför säsongen när frågan om förlusterna av målskyttrna togs upp. Mannen besvarade frågan med att nu får andra spelare kliva fram. Jo hade det rört sig om grovjobbare hade det nog funkat, men målskyttar är ett speciellt släkte och de växer inte på träd. Frågan är väl egentligen om det finns någon som är intresserad av att ta över ett sjunkande skepp bara?
2. Ansvariga för scoutning.
* Vi tappade våra tre främsta målskyttar från förra säsongen utan att ersätta dem likvärdiga spelare. De spelar man valde att plocka hem har, med få undantag, inte heller rosat marknaden. Hur har spelarna egentligen bevakats?
* Hur kan personer med ansvaret för värvningar dessutom hävda att vi har en bra trupp och att det kommer vända? Reality check någon?
3. Ledningen i stort
* Hur spenderas egentligen tillgänglig budget för spelare? Känns som att det antingen måste finnas flis över eller också är flera spelare rejält överbetalade.
* På vad baserades målsättningen om en 6e plats?
* Bra med visioner, men tala gärna om med praktiska förslag på hur man bara magiskt skall kunna öka publiksiffrorna i den utsträckning som målen säger?
* Varför hålla fast vid Globen? Publiksiffrorna suger och ändå envisas man med att förlägga så många matcher man kan i en arena som känns öde om det är under 10 000 personer. Gå ut och fjäska lite för fansen och lägg samtliga matcher under 2 månader på gamla fina Hovet istället.
* Jobbas det aktivt på att få fram kortsiktiga pengar så man kan förstärka truppen säsongen ut? ALright inget koncept jag gillar, men hamnar vi i en kvalserie tror jag det är kört för vår del. Vi har inga spelare på artistkontrakt, kanske är läge att skffa några sådana..
Snälla styrelse ge oss följande 3 goda besked på mötet:
1. Ny röst i båset presenteras.
2. Man har skakat fram mer flis som oavkortat går till att förbättra truppen säsongen ut.
3. Samtliga matcher en tid framöver förläggs till Hovet.
Vi är i kvalserien nu och jag kan försrtå att vi inte inser fakta.Det är vi som som har intersse för hockey måste kämpa mot Stckholms Stad och inte mot DIF ledningen som har lagt ner kropp och stjäl för att få DIF på rätt håll.Vad som som är akuta problemet just nu är att det saknas publik i Globen.Ni måste väl förstå att innan någon kastar in ett antal milj kr så måste man man få någon respons.
UPPMANUNG GÅ TILL GLOBEN MAN UR HUSE RÄDDA DIF skicka gärna mail
tilll
difhockey59@hotmail.com
UPPMANUNG GÅ TILL GLOBEN MAN UR HUSE RÄDDA DIF skicka gärna mail
tilll
difhockey59@hotmail.com