Nu kräver poängkungen Fredrik Bremberg att laget måste förstärkas.
- Jag hoppas alla inser hur allvarlig situationen börjar bli, säger han.
Nu menar lagets stjärnforward att klubbledningen måste agera.
- Ja, jag tycker att vi måste förstärka truppen. Framförallt har vi tappat offensivt. Inför den här säsongen försvann Patrick Thoresen, Daniel Rudslätt och Per Eklund. Jag tycker inte att vi har lyckats ersätta dem, säger Bremberg.
Både Frölunda och Malmö vann sina matcher i går och närmar sig Djurgården i seriens bottenstrid.
- Jag hoppas att alla inser allvaret. Det är så tätt med matcher och det går fort att rasa i tabellen om inte poängen rullar in, säger Bremberg.
Jag håller med Bremberg, vad svarar vår otroligt kompetenta styrelse som tycker att vi bara har otur och att det är på väg åt rätt håll?
Men varken tränaren Hans Särkijärvi eller Johan Garpenlöv, som sitter i klubbens sportkommitté, håller med Bremberg.
- Vi har en bred och bra trupp, och ser ingen anledning att gå ut och värva.
- När serien är slut är jag övertygad om att vi kommer att ligga sexa eller sjua, precis som vi siktade på inför säsongen.
Någon mer än jag som blir riktigt förbannad och trött? Är de blinda? Att de saknar viss kompetens är redan uppenbart när man ser till vilka spelare vi värvat, men att man fortfarande står fast vid att detta lag skulle vara bra är bara pinsamt.
Asså kolla här vem tror ni mest på "Linkan" eller styrelsen jo Linkan förstås eftersom han spelar i laget så känner ju han bäst hur spelet funkar med lagkamraterna Styrelsen kan inte avgöra eftersom dom inte ens spelar på matcherna... Jag håller starkt med Linkan... BÖRJA SATSA NU DIF!!!
Jag håller med om att det känns väldigt underligt att man från ledningens sida väljer att blunda för våra problem. Det är helt horribelt av Johan Garpenlöv att gå ut i DN och berätta att han är övertygad om att vi kommer minst 6:a med dagens trupp.
Om inte styrelsen agerar i form av etablerade nyförvärv, så ska vi vara väldigt tacksamma om vi trots allt kommer 8:a och når slutspel.
Jojje o alla andra Djurgårdssvin, gör er själva en tjänst o lägg ner DIF- skiten. Dom e ju för fan sämst i ALLT just nu. HELA SVERIGE SKRATTAR ÅT ER. Ganska så tuff vecka ni har framför er.
Styrelsen inser med ALL säkerhet allvaret i situationen. Däremot är det något som dom garanterat tar internt och inte ger sig in in en offentlig diskussion i media.
För det andra:
Säsongen är lång och vi har inte facit ännu. Det går snabbt upp i tabellen liksom ner när det är så många matcher. Slaget är inte förlorat ännu på långa vägar och jag är 100% säker på att styrelsen kommer agera.
På vilket sätt? Det jobbar dom stenhårt på internt, det kan ni vara säkra på.
Alla är frustrerade över att inte veta vad som händer, det fattar jag, men ingen i styrelsen lär ligga på latsidan....Nåt är på gång.
Ja man hoppas verkligen att nått är på gång, när en skojare som percy nilsson kan hålla Malmö flytande, så borde våra styrelse "gubbar" kunna köra över allt och alla.
Her tråkker styret og administrasjonen i DIF så fryktelig feil! Det er ikke til å tro.
Når vi ikke forsterker i den situasjonen vi er i, betyr det én ting: vi har ikke råd.
Ingen som ser på det som skjer, kan være av den oppfatning at vi har et lag som er godt nok. Dette holder ikke, og det vet alle.
Det er kanskje verst av alt. Man er ikke ærlig.
Jeg tror alle hadde forstått DIF bedre om man hadde vært ærlig. Ingen forstår at man lar laget forfalle fordi man mener at vi har en "bred og god tropp"!
Om vi sier at "sorry, vi har ikke råd", så oppnår man flere ting:
1. Forståelse for at ingenting skjer
2. Mulige donasjoner/sponsorbidrag/almisser osv.
3. Tid til å rette på situasjonen.
Slik det er nå, blir det bare trist.
Nyttårsturen til Hovet blinker i det fjerne. Kan ikke si at jeg gleder meg...
Någon mer än jag som blir riktigt förbannad och trött? Är de blinda? Att de saknar viss kompetens är redan uppenbart när man ser till vilka spelare vi värvat, men att man fortfarande står fast vid att detta lag skulle vara bra är bara pinsamt.
Usch!
Jag blir inte bara förbannad och trött. Jag känner även en stark oro. När det går så pass långt att en spelare går ut och öppet kritiserar de värvningsansvariga så står det inte rätt till. Att styrelsen dessutom verkar blunda för den kris som vårt kära DIF befinner sig i gör ju inte att man sover bättre om natten direkt. Det krävs handling nu. Finns x-antal exempel på andra föreningar (både i sverige och i utlandet) som haft det problematiskt på den sportsliga sidan men där styrelsen levt i någon drömvärld och haft en övertro på det egna laget och den egna föreningen och valt att avvakta och sitta med händerna i byxfickorna istället för att agera..Många av dessa föreningar kan vi nu hitta i de lägre seriesystemen..
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
Dif_in_my_heart skrev:istället för att klaga på DIF så stötta dom ffs! det är ju så här hockeyn dör!!!!
Jag går på nästintill alla matcher och skriker mig hes, så jag tycker således att jag har full befogenhet att dela ut både ris och ros, annars vore annat.
Problemet är att jag har börjat tröttna på alla mediokra insatser på den senaste tiden. Och eftersom att DIF officiellt har gått ut och meddelat att målsättningen är att ta sig till slutspel, så skapar man genast förväntningar. Därmed tycker inte jag att det är speciellt konstigt att det vädras missnöje i supporterleden när det går för mycket ut, men säsongen är lång som sagt.
Exemplet med Johan Garpenlövs uttalande i DN håller jag med om var lite långsökt. Ingen blir gladare än jag om vi skulle lyckas, men i dagsläget är vi långt ifrån. Det jag vill komma till är att man bör tänka på hur man formulerar sig i media och vilken bild som kan tänkas målas upp.
axakaxa skrev:Jojje o alla andra Djurgårdssvin, gör er själva en tjänst o lägg ner DIF- skiten. Dom e ju för fan sämst i ALLT just nu. HELA SVERIGE SKRATTAR ÅT ER. Ganska så tuff vecka ni har framför er.
Haha missade du bolibompa ikväll så du måste få ut känslorna på ett eller annat håll?