Prestationsbaserad lön

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Prestationsbaserad lön

Inlägg av Rash »

Marie Hallman plockar upp en intressant tråd i dagens City.

Kanske vore något för oss och kika på med tanke på vår skrala ekonomi samtidigt som man kanske ser till att spelarna ger det där lilla extra för stålarna.

Dock försvinner kanske tryggheten i tillvaron när man inte vet exakt hur mycket man kommer tjäna när lönekuverten skickas ut och det kan ju påverka spelarna negativt på isen.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Blir nog svårt att värva hit spelare med sådan löneform.

Så nej... Men visst vore det bra ibland. Linkan skulle bara få lön för en tredjedels säsong t ex.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Jojje skrev:Blir nog svårt att värva hit spelare med sådan löneform.

Så nej... Men visst vore det bra ibland. Linkan skulle bara få lön för en tredjedels säsong t ex.

Många avtal är redan hårt knutna till prestation. Vet att Mora är långt framme på den fronten, bl.a. Brendl har låg grundlön men höga incitament. Som jag ser det är en stor del av Problemet inte att de bästa spelarna har för höglön utan att medelmåttor har det.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Jag har alltid varit emot denna form av lön, vad händer om en kille kommer fri med en medspelare. Han får en bonus per mål, tror du han passar sin medspelare som har en enkel tap in eller försöker han göra mål själv?
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Jojje skrev:Jag har alltid varit emot denna form av lön, vad händer om en kille kommer fri med en medspelare. Han får en bonus per mål, tror du han passar sin medspelare som har en enkel tap in eller försöker han göra mål själv?
Man får väl bonus per poäng, eller har jag fel? Det går väl annars att ordna så att det blir bonus på hur många poäng man gör, istället för mål...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Är också för ett bonussystem, men detta får inte vara baserat på individuella poäng utan mer efter hur bra laget spelar / tar poäng. Säg en viss bonus om man undviker kvalserien samt en rejäl dos om laget tar sig till slutspel. Känns helt galet om man skall ge individuella bonusar... Jag menar hur bedömer du en back, efter antalet insläppta mål eller? ( känns ju lite dumt då en backkan vara inne på ett mål som uppkommer enbart pga målvaktstabbe. )
Användarvisningsbild
Hr1
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hr1 »

Ser det som självklart att det ska finnas bonus och segerpremier, och det har det väl också gjort en massa år? Sådant ska vara kollektivt även om summan självklart kan växla mellan olika spelare, beroende på olika faktorer.

Ser det också som en självklarhet att en del av lönen, för de flesta spelarna i laget, är prestationsbaserad. Men hur stor del av lönen som är prestationsbaserad, hur den prestationsbaserade lönen ska räknas ut och vilka summor som gäller ska självklart vara olika och anpassad för varje enskild individ.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Kall-El skrev:Är också för ett bonussystem, men detta får inte vara baserat på individuella poäng utan mer efter hur bra laget spelar / tar poäng. Säg en viss bonus om man undviker kvalserien samt en rejäl dos om laget tar sig till slutspel. Känns helt galet om man skall ge individuella bonusar... Jag menar hur bedömer du en back, efter antalet insläppta mål eller? ( känns ju lite dumt då en backkan vara inne på ett mål som uppkommer enbart pga målvaktstabbe. )
Backarna kanske rent procentuellt kan ha en större grundlön eftersom dom inte rakar in lika många poäng som forwards och centrar gör. En extra fet bonus för en nolla, sen en lite mindre om man håller sig under 2 mål eller dyl.
Lycka är att vara djurgårdare
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Rash skrev:
Kall-El skrev:Är också för ett bonussystem, men detta får inte vara baserat på individuella poäng utan mer efter hur bra laget spelar / tar poäng. Säg en viss bonus om man undviker kvalserien samt en rejäl dos om laget tar sig till slutspel. Känns helt galet om man skall ge individuella bonusar... Jag menar hur bedömer du en back, efter antalet insläppta mål eller? ( känns ju lite dumt då en backkan vara inne på ett mål som uppkommer enbart pga målvaktstabbe. )
Backarna kanske rent procentuellt kan ha en större grundlön eftersom dom inte rakar in lika många poäng som forwards och centrar gör. En extra fet bonus för en nolla, sen en lite mindre om man håller sig under 2 mål eller dyl.
Går naturligtvis att lösa... tycker dock personligen det är bättre med ett bonussystem som bygger på om man når vissa mål i tabellen istället för individuella.
Skriv svar