Stockholmare -dryga???

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Stockholmare -dryga???

Inlägg av Stocky »

Måste få tycka till om hur Stockholmarna går på hockey:

Ni går om det passar Er!
Ni klappar och hejar fram laget när Dom har gjort nått bra!
Ni sviker laget när dom inte vinner flera matcher i rad!

Så uppfattar jag er!
Gå på matcherna för stödja erat lag och för att få underhållning.
Minst hälften av er som sitter på matcherna är stela och hejar inte på erat lag.
Kom även när de blåser motvind för att stödja laget!

Vet att de finns dom som har den rätta känslan men jag vill få bättre upplevelse på matcherna tror även att spelarna vill känna publiken i ryggraden!!!

/Norrlänning
sambo med Stocky :D
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

55 omgångar hockey är inte underhållning... Därför går inte folk.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Nu handlade det int om hur många gånger det spelas utan Hur publiken stödjer sitt lag!!!

Våga heja fram Djurgåden! :D

Åhh du Jojje som inte ens vågar åka upp till Norrland för isbjörnar på gatan utanför Cooparena du lever inte ens i verkligheten.
Användarvisningsbild
Ölvestad
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Ölvestad »

Jojje skrev:55 omgångar hockey är inte underhållning... Därför går inte folk.
Dina åsikter grundar sig mycket på 55 omgågar!

Givetvis håller jag med om att det är för många matcher, men det är tyvärr verkligheten och kommer förmodligen vara så en jvl lång tid framöver. Därför kan det kanske vara dags att "gilla läget"?
I UR & SKUR
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

Men palla dig hit då och agera klackledare.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Din beskrivning är faktiskt rätt träffande. Men det finns också orsaker till detta.

Ex1: Långt ifrån alla i Stockholm är Djurgårdare.
Nästan alla i norrlandsstäderna håller på bygdens lag.

Ex2: Hockeyintresset har inte varit stort i Stockholm på en herrans massa år, framförallt fotbollen intresserar mer.
Ute på landsbygden finns inte så mycket annan toppidrott som lockar.

Däremot spelar övriga lag lika många matcher som Djurgården. Att skylla på för många omgångar som Djurgårdare, kan jag faktiskt förstå att det kan upplevas som "att vara dryg".

Det känns i varje fall riktigt jobbigt när ens kära Djurgårdslag blir utbuat på hemmaplan, då lider man.
:cry:
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Klacken får den största klappen från mig för deras ihållighet och alla försök att få igång publiken!!!

Men ni andra som sitter och ser matcherna ni är så svår flörtade och sitter bara och VÄNTAR på att spelarna ska prestera nått så ni kan heja.
Våga heja fram erat Lag!!!

Jag vill ha mer skrik och klapp med ett jäv... anama från hela arenan inte bara den hårt arbetande klacken som jag hoppas växer för varje match :)

Eller är det bara Norrlännignar som kan leva om?
Visa nu att ni me kan :)

/ Luleå i mitt hjärta
säsongskort hos Djurgården :oops:
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Stockholms hockeyn dog när AIK åkte ur ES, men kommer AIK tillbaka till ES så kommer nog intresset att stiga ( men det ser nog nästan omöjligt ut ). Alla skulle börja snacka mer hockey i Stockholm med 2 ES lag och då stiger också intresset om det snackas mer hockey.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

jao bara att erkänna....vi har mååånga medgångssupporters:(...

jag bor mitt i Leksandsträsket och dom vallfärdar till Leksands matcher även nu i allsvenskan....matchdag är en stor fezzt och de pratas håkky och taktik och f-n och hans moster....dagen efter är är det antingen bryta ihop och komma igen som gäller eller så är det livat värre....och nästa matchdag så nog fan är det förväntansfulla Leksandsögon och blå/vita hjärtan man möter i korridorerna även om det var torsk sista matchen...det är väl inte för inte dom kallas sveriges bästa supporters antar jag?...
Användarvisningsbild
fullfartframaat

Re: Stockholmare -dryga???

Inlägg av fullfartframaat »

Stocky skrev:Ni går om det passar Er! Ni sviker laget när dom inte vinner flera matcher i rad!
Klart som f-n vi går när det passar oss, när skulle vi annars gå?

På vilket sätt sviker vi tycker du? Dom här publiksiffrorna har vi haft sedan åtminstone mitten av 90-talet.

Att snittet var högre förr berodde på derbyna mot gnaget och matcherna mot mas-bajen.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Pepp91 skrev:Stockholms hockeyn dog när AIK åkte ur ES, men kommer AIK tillbaka till ES så kommer nog intresset att stiga ( men det ser nog nästan omöjligt ut ). Alla skulle börja snacka mer hockey i Stockholm med 2 ES lag och då stiger också intresset om det snackas mer hockey.
Jag vill minnas att derbyna mot gnaget började vattnas ur redan när derby-grupperna infördes. Innan dess höll väl hockeyn sakta på att dö ut, men i och med derby-grupperna och att råttorna åkte ur så blev snöbollen större och började rulla lite snabbare.
Ölvestad skrev:Givetvis håller jag med om att det är för många matcher, men det är tyvärr verkligheten och kommer förmodligen vara så en jvl lång tid framöver. Därför kan det kanske vara dags att "gilla läget"?
Amen!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
fullfartframaat

Inlägg av fullfartframaat »

m0ng00se skrev:jag bor mitt i Leksandsträsket och dom vallfärdar till Leksands matcher även nu i allsvenskan....
Det går inte riktigt att jämför Stockholm med Leksand. Stockholms nöjesutbud är tiotusen gånger större än vad hela Dalarna har att komma med. Inte så konstigt att dom därför, för att bryta tristessen, tar till vara på de få tillfällen som finns i så fall att göra någonting åt detta.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

När jag mena att ni går när de passar er!
Ni går när de går bra för laget det är alltid mindre publik när de går lite sämre. Vet att de är alltid roligare att se sitt lag vinna och spela bra :P
Igår tog de 16 min innan publiken i globen kunde klappa fram sitt lag!!!
Kom igen nuuu

Klart att huvudstaden har mer att erbjuda än Dalarna fattar väl vem som helst men vi pratar väl hockey? :)
I bondbyarna som ni beskriver så bor de mindre folk och i Stockholm fler så de borde ju jämna ut sig om intresset för att gå och se hockey?

Ni pratar om gamla minnen och visst kan de vara roligt när man tycker de var bättre förr? :)
Men nu ska vi väl se framåt och få mer publik att komma på matcherna.
De är väl Full fart framåt som gäller :wink:

Kom igen nu grabbar/tjejer heja fram vårt lag!!!
/
Norrlänskan med hjärtat i Lule och säsonskort till Djurgården i handen :)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Där har du faktiskt fel. Även när det gått väldigt bra för laget har publiksiffrorna varit relativt låga. Det brukar typ krävas avgörande matcher i slutspel eller finalspel för att vi skall nå upp i fullsatt. Det krävs helt enkelt stora matcher som verkligen gäller något för att locka mycket folk till att gå på hockey svårare än så är det inte. Och det där med medgångssupportar ställer jag mig mycket tveksam till. Vi har haft ett ganska jämnt snitt under de senaste 10 åren oavsett tabellposition...
Skriv svar