DIF på Svenskafans.com
DIF på Svenskafans.com
Kikade nyss igenom en av deras artiklar och det är skrämmande hur vissa av skribenterna där knappt kan formulera en mening. Finns det ingen som korrekturläser dessa?
Ser ut som en 14-åring löpt amok på vår fina sida.
Finns massor med helt horribla meningar, kan ge ett exempel.
"Låt säga Frölunda tar 200 kronor i snitt för en biljett"
Låt oss säga att frölunda tar 200 kr i snitt för sina biljetter. Hade varit betydligt bättre.
Sen ser det väldigt amatörmässigt ut när Rubriken som beskriver stycket i stort sett är en kopia av första raden i stycket.
T ex.
"En säsong som borde ge uppsving
Denna säsongen som precis inletts borde enligt alla beräkningar ge ett gigantsikt uppsving rent publikt för Elitserien"
"Djurgården enda som sätter sig emot
Djurgården är den enda medlemmen i Hockeyligan som satt sig emot 55 omgångar"
DIF står för klass och stil, detta är motsatsen.
Folk i resten av landet skrattar åt dessa sidor, jag förstår nu varför.
Ser ut som en 14-åring löpt amok på vår fina sida.
Finns massor med helt horribla meningar, kan ge ett exempel.
"Låt säga Frölunda tar 200 kronor i snitt för en biljett"
Låt oss säga att frölunda tar 200 kr i snitt för sina biljetter. Hade varit betydligt bättre.
Sen ser det väldigt amatörmässigt ut när Rubriken som beskriver stycket i stort sett är en kopia av första raden i stycket.
T ex.
"En säsong som borde ge uppsving
Denna säsongen som precis inletts borde enligt alla beräkningar ge ett gigantsikt uppsving rent publikt för Elitserien"
"Djurgården enda som sätter sig emot
Djurgården är den enda medlemmen i Hockeyligan som satt sig emot 55 omgångar"
DIF står för klass och stil, detta är motsatsen.
Folk i resten av landet skrattar åt dessa sidor, jag förstår nu varför.
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Haha, Jojje klagar på minsta lilla som vanligt.
08hockey är den DIFhockey-sida som skriver mest om DIF och håller oss uppdaterade mer än vad denna sida gör.
Så om du nu tycker att meningarna är så otroligt dåligt formulerade tycker jag att du skall säga det till de som skriver det personligen istället för att måla ut dem här på sidan. Man har tidigare hört hur du riktar hat mot Hedlund, Nylander och de andra på 08hockey så vad som än står på den där sidan så var det mycket väntat att det snart skulle dyka upp en tråd om detta.
DIF mot Slutspel
DIF mot Jojje
08hockey är den DIFhockey-sida som skriver mest om DIF och håller oss uppdaterade mer än vad denna sida gör.
Så om du nu tycker att meningarna är så otroligt dåligt formulerade tycker jag att du skall säga det till de som skriver det personligen istället för att måla ut dem här på sidan. Man har tidigare hört hur du riktar hat mot Hedlund, Nylander och de andra på 08hockey så vad som än står på den där sidan så var det mycket väntat att det snart skulle dyka upp en tråd om detta.
DIF mot Slutspel
DIF mot Jojje
Sjunger avgå Johnny...
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Språket skulle nog bli bättre, du har klara och tydliga åsikter. Men jag tycker att du sprider en alltför negativ syn på föreningen för att passa för den sidan.Jojje skrev:Nja. Har nog inte tid. Men visst skulle det lyfta sidan något enormt om jag skrev där.
Visst finns det många saker som är dåliga med dagens Djurgården, men det finns också olika sätt att beskriva det på.
Däremot tycker jag detta forum passar dina raka (ofta negativa) formuleringar.
Jag skulle kunna tänka mig att en gästkrönika från dig skulle passa Svenskafans sida.
Eller varför inte en månadskrönika här i forumet. Den skulle garanterat läsas av många, det märker man på alla som kommenterar dina inlägg.
Jag läser alltför sällan Svenskafans så jag kan inte uttala mig om den sidan. Men som du så håller jag med om att man ska ha språket i beaktning när man vill ge ett seriöst intryck med sin krönika/artikel. Jag har inga problem med "vardagssvenska" eller "genvägar" i meningar som i ditt exempel ("Låt säga Frölunda tar 200 kronor i snitt för en biljett"). Jag har mycket svårare för särskrivningar eller slarvfel som man ser alltför ofta även i offentligt publicerade artiklar.
Ta en titt på detta citat direkt från Expressen.se
"Nu är Tommy Salo tillbaka.
Frölunda tycker att det räcker med två målvakter och petar därför Myllyniemi.
Ett beslut som för fansen att rasa på wildwestsupport.se.
De vill ha bort Tommy Salo."
Borde det inte stå "får fansen..."? Och det felet skrivs på Expressen, en av våra största tidningar.
Mänskliga faktorn, någon mer än jag som hört talas om det?
Borde det inte stå "får fansen..."? Och det felet skrivs på Expressen, en av våra största tidningar.
Det är inte det jag reagerar på. Den där styckindelningen är inte att leka med. Hade det inte varit bättre att skriva; "Ett beslut som får fansen att rasa på wildwestsupport.se som vill ha bort Tommy Salo."?Micke Nylander skrev:Ta en titt på detta citat direkt från Expressen.se
Micke Nylander skrev:Ta en titt på detta citat direkt från Expressen.se
Det är en stor skillnad på att stava fel och att inte vara kapabel till att formulera en mening samt att ha ett ordförråd som en ordblind fjortis.
Om du tycker att jag bara snackar skit så kan du väl ta dig en titt på andra forum om vad de tycker om er standard. Ingen tar er ens på allvar.
Du håller oftast en acceptabel språklig nivå nyllet, men din kollega... Man får rysningar!
Bevara svenska fans utan Joijje!
Snälla vill ej ha en negativ besserwisser som Joijje på svenska fans oxå! Det räcker med att han förmedlar negativ stämmning här! Jag står fortfarande för att joijje har aldrig skrivit något positivt om DIF!
Grattis Grabbar till en DIF VINST IGÅR PÅ Overtime! I slutet av matchen Joijje!
Behåll säcken & challe!
Mot slutspel vi gå!
Behåll säcken & challe!
Mot slutspel vi gå!
Re: Bevara svenska fans utan Joijje!
Vi vann inte, vi spelade lika och tog extrapoängen. Däremot tappade vi vinsten under sista minuten på ett riktigt skitmål...TomyMörth skrev:Snälla vill ej ha en negativ besserwisser som Joijje på svenska fans oxå! Det räcker med att han förmedlar negativ stämmning här! Jag står fortfarande för att joijje har aldrig skrivit något positivt om DIF!
Behåll säcken & challe!
Mot slutspel vi gå!
Re: Bevara svenska fans utan Joijje!
Är det dig man kallar Mr positiv.Jojje skrev:
Vi vann inte, vi spelade lika och tog extrapoängen. Däremot tappade vi vinsten under sista minuten på ett riktigt skitmål...