Trots att man är Frölundait måste jag passa på att lyfta på hatten åt ett lag som vågar värva icke-namnkunnigt, men som spelar med ett jävla hjärta. Nu kunde det ju i och för sig likagärna gått åt helvete. Men det gjorde det inte. En sak skiljer sig dock på hockeyn idag och när Kahnberg, Lundqvist och Tolsa hade lektsuga. NHL's draftingregler:
Visar en spelare upp en exeptionell klass som sjuttonåring är han borta innan han fyller tjugo. Detta då på grund av att en spelare inte får vara draftad längre än två år. Att Frölunda ligger sist gör ont som fan. Men vad som gör ännu ondare är att:
1. Vår domarkår med ledare är ett skämt. Spelarna kan lika gärna dra på sig balettkläder istället för blåstället. Man får ju ändå inte spela tufft. Till och med Pingis kommer ju vara hårdare om detta får fortsätta.
2. Jag vill inte se en ES med panikvärvade europeer och en hemvändare som pliktskyldigt spelar av sin sista säsong i klubben han skolades hos. Medas vi får läsa om våra talanger i tidningen...
Bara att lyfta på hatten...
Håller med dig. Jag såg matchen mellan FBK och Frölunda i lördags och om ni hade domaren med er mot DIF så måste jag vidhålla att ni verkligen inte hade det i Karlstad. Vi i DIF är vana, av någon anledning så verkar mr Lärking ha klippkort på DIF:s matcher.
Matchstraffet på A-J Niemi var horribelt. Tacklingen var klockren och inte ens värd en tvåminutare. Att sedan Jesper Mattsson (likt sina lagkamrater) väljer att vika ner sig och grina hos domaren och därigenom påverkar domslutet är tråkigt. Förstår verkligen Calle Johanssons missnöje efter matchen, helt galet att han blev bestraffad av disciplinnämnden.
Har i regel inte så mycket till övers för Goa Gubbar men hade gladeligen kunnat tänka mig att donera en slant eller två till insamlingen för Calles böter.
Matchstraffet på A-J Niemi var horribelt. Tacklingen var klockren och inte ens värd en tvåminutare. Att sedan Jesper Mattsson (likt sina lagkamrater) väljer att vika ner sig och grina hos domaren och därigenom påverkar domslutet är tråkigt. Förstår verkligen Calle Johanssons missnöje efter matchen, helt galet att han blev bestraffad av disciplinnämnden.
Har i regel inte så mycket till övers för Goa Gubbar men hade gladeligen kunnat tänka mig att donera en slant eller två till insamlingen för Calles böter.
-
Hehe, det är inte många som har så mycket över för GG. Det sorgliga är väl att de är de enda som låter nått där inne. Arrangemangen detta året är ju rätt intressanta. I pauserna går ett mongo omkring med en mikrofon och ställer intressanta frågor som "Hur många lag åker med Interbuss i år?" ...... Om hockey i Göteborg skall se ut så här, så skjut mig...
Jag var och kollade på matchen mot Tappara på försäsongen. Där en av GG's figurer som alltis syns och hörst mest blev helt vansinnig när en Tapparaspelare åkte ut för något totalt obegripligt. Haha, det var en vacker syn. Han hoppade ner ett par rader, så långt ner han kunde komma, och skrek något charmigt i still med:
-Men ditt blinda helvete! Låt dem spela hockey för satan!!
Någon bredvid honom påpekade ganska snabbt att:
-Det var ju en Tapparaspelare som åkte ut....?
Varpå han vänder sig till vederbörande och vrålar minst lika högt:
-Jamen det skiter väl jag fullständigt i!! Vi är här för att kolla på hockey, ingen jävla isdans!
Calle borde inte fått böter, han borde fått en guldstjärna.
Jag var och kollade på matchen mot Tappara på försäsongen. Där en av GG's figurer som alltis syns och hörst mest blev helt vansinnig när en Tapparaspelare åkte ut för något totalt obegripligt. Haha, det var en vacker syn. Han hoppade ner ett par rader, så långt ner han kunde komma, och skrek något charmigt i still med:
-Men ditt blinda helvete! Låt dem spela hockey för satan!!
Någon bredvid honom påpekade ganska snabbt att:
-Det var ju en Tapparaspelare som åkte ut....?
Varpå han vänder sig till vederbörande och vrålar minst lika högt:
-Jamen det skiter väl jag fullständigt i!! Vi är här för att kolla på hockey, ingen jävla isdans!
Calle borde inte fått böter, han borde fått en guldstjärna.
100 % rätt ang halvtaskiga importer.... men som du skrev kunde det gå åt helvete för djurgården och jag är tyvärr inte övertygad än att så inte är fallet... Visst vi har lirat bra och vann mot lhc med 6-2 men det är trots det 50 omg, kvar och jag är mycket osäker på om våra unga killar pallar det... sen har vi bara 4 pinnar upp till toppen men också bara 3 pinnar för att hamna under slutspelstrecket... Det som kommer vara skillnaden är för de lag som lyckas hålla sig med plus poäng hemma och kan sno åt sig några borta,,, gärna mot lag som fbk,lhc,frölunda, timrå... då har även ett lag som DIF chans i år... tror jag.
Sen vet´e fan om jag kan hålla med om domarnivån... tycker den är bra om alla domare lärde sig den och verkligen vågar stå fast vi den nya nivån... det gör de inte... mot lhc vann DIF på fart och de förlorade på ryggsäckshockey..... men mot fbk förlorade båda lagen massor på domarens idiot-ojämna nivå !
Sen vet´e fan om jag kan hålla med om domarnivån... tycker den är bra om alla domare lärde sig den och verkligen vågar stå fast vi den nya nivån... det gör de inte... mot lhc vann DIF på fart och de förlorade på ryggsäckshockey..... men mot fbk förlorade båda lagen massor på domarens idiot-ojämna nivå !
-
Gripen: Jag tror inte att DIF's unga grabbar pallar hela vägen till ett SM-guld, nej. Men so what? De har slitit heroiskt, och i match efter match antingen piskat eller dragit jämt skägg med "topplagen"
Jag hade inte sagt något om domarnivån om den hade varit den samma match in och match ut. Problemet är också att de inte är kompetenta nog att bara ta för det som de egentligen skall ta för. Utan även klockrena tacklingar slutar med utv. och avstängningar. Ibland.... När någon har verkat skada sig till exempel. Då måste ju tacklaren har gjort något fel?
I NHL får man skylla sig själv om man inte är uppmärksam. Något som proffsdomare kan avgöra.
Jag hade inte sagt något om domarnivån om den hade varit den samma match in och match ut. Problemet är också att de inte är kompetenta nog att bara ta för det som de egentligen skall ta för. Utan även klockrena tacklingar slutar med utv. och avstängningar. Ibland.... När någon har verkat skada sig till exempel. Då måste ju tacklaren har gjort något fel?
I NHL får man skylla sig själv om man inte är uppmärksam. Något som proffsdomare kan avgöra.