GRATTIS DJURGÅRDEN!!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
axakaxa

GRATTIS DJURGÅRDEN!!

Inlägg av axakaxa »

Grattis DIF till segern över LHC o till en bra start på årets Elitserie. De kunde ju (nästan) inte börjat bättre. Nu väntar två tuffa bortamatcher den kommande veckan, Modo på tisdag o Färjestad på torsdag. De blir inte lätt men som sagt de har ju gått bra hittills. Själv e jag ny här på forumet o nej, mitt favoritlag e inte Djurgården. Jag hoppas ändå att de e okey att titta inom o skriva en rad då o då. Tack på förhand..
PÅ DEN SKÖLD DU KLÄR..
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

helt OK att skriva lite...om man inte är allt för anti DIF;)...då kan vi purkna till liliiite...hehe...

btw..

"På Den Sköld Du Klär!!" ????
diffarn1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diffarn1 »

Vilka håller du på då axa?
Erik I

Inlägg av Erik I »

Håller med - helt fantastiskt vad bra de spelar, och förlusten av Thoresen kompenseras väl av en större målfarlig bredd. Gäller kanske att vara ltie realist också, VF med flera lär höja sig ett flertal nivåer över säsongen som helhet, men det kan förhoppningsvis Dif också. Tror på Dif som stor outsider och Joker både i serien och slutspelet.

Se ni stockholmare nu för 17 till att gå på matcherna hemma så skall vi lantisar nog fylla bortasektionerna i ladorna rike runt :o)
Erik I

För statistiker...

Inlägg av Erik I »

Fick en egen fråga besvarad av DN....detta är Difs bästa start i elitserien sedan 1977! Vad jag minns från min egen barndom - mitten av 80-talet - betydde Elitseriepremiär oftast stryk mot Brynäs....!
Kagen

Inlägg av Kagen »

Även jag måste ställa mig i hyllningskören. Jag har tippat DIF på en åttondeplats denna säsong och jag tyckte det var i högsta laget. Visst, DIF är bättre än i fjol men de andra lagen - speciellt konkurrenterna kring platserna 6-11 är också bättre. Iaf trodde jag det.

Challe tycke jag nästan liknade Bagdad Bob då han sade att DIF skulle klara slutspel utan tvekan i år - men so far ser det ju ljust ut!
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

för modligen Lhc...men Det kan även vara SSK....namnet axa låter bekant med ssk
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
Skriv svar