Äntligen någon som vågar tro på Djurgården!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Johaan
Kontakt:

Äntligen någon som vågar tro på Djurgården!

Inlägg av Johaan »

Läste en grymt intressant krönika i Expressens sportbilaga nyligen. Krönikan är skriven av en viss Magnus Nyström och den här killen sticker i alla fall ut hakan efter att sett Djurgården spela till skillnad från vissa andra så kallade experter. Det som lovar gott är följande:

Bild

Under en träningsmatch blev Andreas Johansson irriterad på Ask. Johansson har gjort fler säsonger i NHL än Ask gjort seniorsäsonger överhuvudtaget. Johansson stirrade elakt och ville skrämmas.
Asks reaktion? Pang, bara.
NHL-räven fick sig en rejäl snyting.
Morten Ask blir en profil i vinter.
Hela krönikan finner ni med hjälp av följande länk:

http://expressen.se/index.jsp?a=682327
GOGO FIMPEN!
Kagen

Inlägg av Kagen »

Janne Bengtsson på Svenska Dagbladet skrev något liknande ifjol. Rubriken då var "DIF ett mästarlag - på sikt", och tippade DIF som åtta.

Det DIF måste lyckas med är ju att behålla sina talanger så pass bra att de iaf inte drar till andra ES klubbar.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Kagen skrev:Janne Bengtsson på Svenska Dagbladet skrev något liknande ifjol. Rubriken då var "DIF ett mästarlag - på sikt", och tippade DIF som åtta.

Det DIF måste lyckas med är ju att behålla sina talanger så pass bra att de iaf inte drar till andra ES klubbar.
Tror att de som kommer lyckas i DIF i år, kommer stanna och fortsätta bygga laget. Det är ändå ett lag som satsar framåt. Personligen tror jag att de bästa, som håller bra klass i elitserien, kommer stanna i DIF tills de går till NHL. Jag hoppas detta!
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Hank

Inlägg av Hank »

Köpte Sportbladets Elitseriebilaga igår och blev mäkta förvånad när jag såg att Anrell tippade DIF på femte plats i elitserien. Visst skall man ta herr Anrells åsikter med en nypa salt men det var ändå kul att se.

Själv tror jag inte att en femteplats är omöjlig men realist som jag är tror jag snarare att DIF hamnar någonstans i intervallet 7-9.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Blev också riktigt förvånad när jag såg att han tippade DIF på 5:e plats.
Tror faktiskt inte det själv, men om vi får behålla alla våra talanger till nästa säsong så kan vi överraska rejält. Men allt kan ju som sagt hända.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Säcken säger ju att allt under sjätte plats är en stor besvikelse...!
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Zkar

Inlägg av Zkar »

Hank skrev:Köpte Sportbladets Elitseriebilaga igår och blev mäkta förvånad när jag såg att Anrell tippade DIF på femte plats i elitserien. Visst skall man ta herr Anrells åsikter med en nypa salt men det var ändå kul att se.

Själv tror jag inte att en femteplats är omöjlig men realist som jag är tror jag snarare att DIF hamnar någonstans i intervallet 7-9.
Som sagt, en nypa salt. Den här mannen tippade Brynäs som mästare kommande säsong.
DIF evigt trogen
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Zkar skrev:
Som sagt, en nypa salt. Den här mannen tippade Brynäs som mästare kommande säsong.
Va väl bara final?
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=135052

Finns några där som tror på DIF iår...
DIF! ALLTID - OAVSETT!
KapZ

Inlägg av KapZ »

Hank skrev:Köpte Sportbladets Elitseriebilaga igår och blev mäkta förvånad när jag såg att Anrell tippade DIF på femte plats i elitserien. Visst skall man ta herr Anrells åsikter med en nypa salt men det var ändå kul att se.

Läste det också, skoj.. sen tryckte jag in på "Tolv tränare - han får sparken först... " på aftonbladet.
Där tippar Anrell att Brynäs(!) vinner SM-guld genom att vinna mot FBK i finalen.
Tycker det säger det mesta om hockey"experten" Anrell
Användarvisningsbild
Ölvestad
Kontakt:

Inlägg av Ölvestad »

Kul att vi för en gångs skull har någon i journalistkåren på vår sida. Men å andra sidan rubbar inte deras "brukliga" skrevsparkar mot oss vår tro på DIF.

I år tror jag verkligen det är dags. Vår grund som vi började med för några år sedan har äntligen börjat slå igenom. Vi har en stabil, men framförallt talangfull grund att stå på. Oftas försvinner dessa talanger jvl fort, men nu känns det annorlunda. Imed att en klar marioritet är från Sthlm-området så ser jag absolut ingen anledning för de unga att röra på sig, framförallt inte när de är i en förening där de får utvecklas!
I UR & SKUR
janis

Härligt!

Inlägg av janis »

Så in i h-e härligt att se att DIF satsar på unga hungriga killar och kryddar detta med några äldre trotjänare.

Att som andra lag satsa på massa överbetalda (iofs deras beslut) utländska spelare är ju helt galet.

Att se killar som brinner för att spela i DIF och känna stolthet bära DIF-skölden på bröstet kommer göra DIF till ett bra lag. Kanske inte i år men vänta bara.

Har tyvärr inte gått på så mycket hockey dom senaste åren dels pga alla totalt ointressanta matcher (det är alldeles för många matcher), dels annat som tagit upp min tid. Men nu så vete tusan om det inte är dax att stödja killarna igen för nu känns det som hockeyn har kommit in på rätt spår igen, förhoppningsvis.

(om någon vill kalla mig något för att jag inte gått dom senaste åren så säger jag bara att jag gick på (närapå) varenda match under 80-90-talet)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Hörde ni inte på radiostockholm i måndags?
Där tippade Ingvar Putte Carlsson att DIF spelar SM-final mot FBK i vår, tyvärr så förlorar vi i 7:e avgörande:(

Kanske lite väl magstarkt att tro på final, men det ser i allafall flera klasser bättre ut än förra säsongen.
Skriv svar