Varför hata...
- Pompe
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Varför hata...
...när man kan älska!
Blir så evigt trött på dessa personer som mer eller mindre skriker hela matcherna att man hatar någon person eller bortalaget.
Varför, hur orkar man? Är det inte DIF och den föreningen som man skall stötta när man går på matcherna, så heja fram dom istället!
Så låt oss slippa alla dessa "hatramsor" under matcherna!
//Pompe
Blir så evigt trött på dessa personer som mer eller mindre skriker hela matcherna att man hatar någon person eller bortalaget.
Varför, hur orkar man? Är det inte DIF och den föreningen som man skall stötta när man går på matcherna, så heja fram dom istället!
//Pompe
Re: Varför hata...
Helt rättPompe skrev:...när man kan älska!
//Pompe

- Ritterwand
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Håller inte riktigt med föregående skribenter..Jag tycker definitivt att det måste finnas plats för lite "hatramsor" på våra arenor....Menar ni på fullaste allvar är ni blir illa till mods över att höra "Vi hatar Tälje.." eller någon annan liknande ramsa..? Jag menar, alla vi som stått på råsunda eller Globen och sjungit "en råtta svart å gul eller...vi hatar gnaget, vi hatar bajen men Djurgårn`s IF älskar vi så högt" vet vilken ENORM genomslagskraft dessa ramsor har på arenorna och vilken fantastisk känsla det är att få vara med om att skapa denna underbara stämning i klacken..
Missförstå mig rätt nu men utan dessa ramsor så skulle det fanimej kännas lite VÄL mycket lekskola och "moraträskmyspysstämning" över det hela....Vad blir nästa steg..? Att förbjuda svordomar på arenorna..?
Nä, älska och hat-ramsorna MÅSTE få fortsätta leva tillsammans i en fungerande och lycklig symbios på våra arenor...Det kommer definitivt gynna vårt kära Djurgården i det långa loppet...
Missförstå mig rätt nu men utan dessa ramsor så skulle det fanimej kännas lite VÄL mycket lekskola och "moraträskmyspysstämning" över det hela....Vad blir nästa steg..? Att förbjuda svordomar på arenorna..?
Nä, älska och hat-ramsorna MÅSTE få fortsätta leva tillsammans i en fungerande och lycklig symbios på våra arenor...Det kommer definitivt gynna vårt kära Djurgården i det långa loppet...
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
Håller med dig Chribba, tycker dock att vår "klack" mot Frölunda bara sjöng "hata Gööööteborg", "vi hatar Göööötet" osv. Blev lite larvigt i längden. För övrigt var klacken skrattretande usel.chribba skrev:Håller inte riktigt med föregående skribenter..Jag tycker definitivt att det måste finnas plats för lite "hatramsor" på våra arenor....Menar ni på fullaste allvar är ni blir illa till mods över att höra "Vi hatar Tälje.." eller någon annan liknande ramsa..? Jag menar, alla vi som stått på råsunda eller Globen och sjungit "en råtta svart å gul eller...vi hatar gnaget, vi hatar bajen men Djurgårn`s IF älskar vi så högt" vet vilken ENORM genomslagskraft dessa ramsor har på arenorna och vilken fantastisk känsla det är att få vara med om att skapa denna underbara stämning i klacken..
DIF evigt trogen
- Ritterwand
Don_T skrev:Klacken var inte usel de gjorde så gott de kunde. Ställ dig i klacken och hjälp dem om du tycker att den är usel!
Annars håller jag med om att det var alldeles för mycket hat från klacken.
Stod du i klacken grisfot eller stod du vid kiosken och käkade korv?
Klacken var PINSAM inget snack om saken.
Jag har hatat, och många gånger hetsat, sen jag började följa DIF. Och något tillhörande till huliganism har jag aldrig känt.Ritterwand skrev:Håller med. Tycker dessutom att det är bra att moderatorerna försöker hålla en god nivå här på forumet. Hets, hat och supporter-elitism med tillhörande huliganism kan gärna få stanna hos fotbollen.
Vad du menar med supporter-elitism vet jag inte så det lämnar jag.
Däremot tycker jag inte att huliganismen ska stanna hos fotbollen, utan snarare lämna den ;)
EDIT: Jag vill också tillägga att jag känner ett rent och genuint hat mot Allmänna IK, hur pubertalt och fjantigt det än låter.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Det som är pubertalt och fjantigt är din aggression mot Mats Sundin.Hr1 skrev:Jag vill också tillägga att jag känner ett rent och genuint hat mot Allmänna IK, hur pubertalt och fjantigt det än låter.
http://www.dif.se/~upload/baloosudden_37BW.jpg
Haha, några aggressioner mot Sundin har jag inte, även om jag gillar den gamla slagdängan ”Mats Sundin jävla svin”Jermuk skrev:Det som är pubertalt och fjantigt är din aggression mot Mats Sundin.Hr1 skrev:Jag vill också tillägga att jag känner ett rent och genuint hat mot Allmänna IK, hur pubertalt och fjantigt det än låter.
http://www.dif.se/~upload/baloosudden_37BW.jpg
Tycker du sen att mina åsikter är fjantiga och pubertala så är du välkommen att tycka det.
Mats Sundin - Jävla Svin!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!