Hockey är underhållning - fotboll är på riktigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Jermuk
Kontakt:

Hockey är underhållning - fotboll är på riktigt

Inlägg av Jermuk »

Eftersom, vilket jag antyder i rubriken, hockey är underhållning, borde Elitserien kunna stängas.

Jag har resignerat mot de penningkå*a krafter som styr inom svensk elithockey och det är ett uppenbart faktum att mest pengar numera vinner.

Flera lag kämpar mot att hålla kravet på ett visst eget kapital stången. Att tvångsdegradera dessa lag är ungefär som att, ursäkta jämförelsen, säga till en försäljare att "Nä, nu har du sålt så dåligt så du får ett ännu sämre distrikt att sälja på och välkommen tillbaka när du uppnår våra krav".

Stäng ligan och ta in ytterligare lag så att ligan rymmer tjugo stycken, spela sjuttio omgångar så får åtminstone lantisklubbarna som dom vill.

Svensk elithockey håller på att slå den sista spiken i dess kista. Från att ha varit ett jäkligt kul spel har det blivit en ända gäääspning från oktober till februari.

Problemet med Elitserien är också det ständigt återkommande regeländringarna från 'Nolltolerans' till ett mer 'internationellt spel' med hårdare tag. Borttagande av red-line offside och 'tappa-hjälm-åk-och-byt'-regeln.

Att förbundet sedan begåvats med den än mer bleka, tragikomiska figuren efter den andra i ledningen gör ju inte saken bättre.

Hockey är direkt och rakt på! Inte snurr i hörnen och jag spyr nästa gång jag hör hyllningskören efter ännu en 'Foppadragning'. Jag ser mycket hellre en rejäl 'open ice'-tackling.

Jag längtar efter att få se ett 'Gordie-trick'. I Elitserien, dvs. en assist, ett mål och en fight av en och samma spelare i en och samma match.

Nä... Hockeyn kommer att dö inom kort... saknad av ingen?
Användarvisningsbild
Jojje

Re: Hockey är underhållning - fotboll är på riktigt

Inlägg av Jojje »

Ehhh jaha? Var det en nyhet för dig att inom sportvärlden så vinner ofta lag med pengar? Knappast någon företeelse som är unik för Elitserien.

Först säger du att ES är en gäspning, sen vill du ha 70 omgångar och ta upp hela åtta(!) ännu mer profillösa lag än vad som finns i ES idag. Tänk till lite innan du startar en ny tråd nästa gång.

Det var nog det sämsta förslaget jag läst på länge. Helt i klass med anrells "Stockholm United".
Kojak

Inlägg av Kojak »

Jermuk,

Snälla säg att du skämtar? Säg att det är den tidiga morgonen som gör att jag missat någon ironisk del i ditt inlägg?

Annars, hjälp! Skulle fler tänka som du så skulle hockeyn vara död. Saknad skulle den vara, av mig och många fler.

Jag håller fullständigt med dig om att förändringar måste göras, men inte att stänga ligan, 70 matcher och tokmånga lag. Jag kan sträcka mig som mest att ha 14 lag och 52 matcher, men ser helst 12 lag och 44 matcher.

Jag kanske ska ta en kopp kaffe och sen kolla igenom ditt inlägg igen.

God Morgon, ikväll slår vi finnarna!
Användarvisningsbild
Jermuk
Kontakt:

Inlägg av Jermuk »

Jojje -

Att du inte är så begåvad det har jag förstått sedan länge och att du inte ser sarkasm när det nästan slår dig i ansiktet är alltför uppenbart.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Jermuk skrev:Jojje -

Att du inte är så begåvad det har jag förstått sedan länge och att du inte ser sarkasm när det nästan slår dig i ansiktet är alltför uppenbart.
Haha jo visst du. Som sagt, det sämsta inlägg jag sett på länge.

Hade jag inte sett dig skriva förut så hade jag kunnat ta det för sarkasm, men nu vet jag att du är lite efter. Därför tolkade jag ditt inlägg som jag gjorde.

Skön lösning du hade på problemet, att lirarna ska börja slåss. :lol:
Användarvisningsbild
Jermuk
Kontakt:

Inlägg av Jermuk »

Jojje -

Har kollat lite på dina inlägg och man kan lätt konstatera att du inte kommit med något eget konkret inlägg. Du har endast svarat på, och huggit på vad andra skrivit...

Se så, pallra dig iväg till din förskola nu...
Senast redigerad av Jermuk den 2006-08-22 09:40:49, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Jermuk skrev:Jojje -

Har kollat lite på dina inlägg och man kan lätt konstatera att du inte kommit med något eget konkret inlägg. Du har endast svarat på, och huggit på vad andra skrivit...

Se så, pallra dig iväg till din särskola nu...
Inte bara lite bakom flötet, utan också blind... Läs i tråden om 70 omgångar.

Sen har jag även innan det kommit med massor med förslag.
Användarvisningsbild
Gårdare
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Gårdare »

Jermuk skrev:Eftersom, vilket jag antyder i rubriken, hockey är underhållning, borde Elitserien kunna stängas.

Problemet med Elitserien är också det ständigt återkommande regeländringarna från 'Nolltolerans' till ett mer 'internationellt spel' med hårdare tag. Borttagande av red-line offside och 'tappa-hjälm-åk-och-byt'-regeln.

Att förbundet sedan begåvats med den än mer bleka, tragikomiska figuren efter den andra i ledningen gör ju inte saken bättre.

Hockey är direkt och rakt på! Inte snurr i hörnen och jag spyr nästa gång jag hör hyllningskören efter ännu en 'Foppadragning'. Jag ser mycket hellre en rejäl 'open ice'-tackling.

Jag längtar efter att få se ett 'Gordie-trick'. I Elitserien, dvs. en assist, ett mål och en fight av en och samma spelare i en och samma match.

Nä... Hockeyn kommer att dö inom kort... saknad av ingen?
Håller med till fullo! Innebandy är inte en hockeykopia, hockey börjar bli en innebandy kopia. Svårt att glömma stunder som när Frasse jagade pucken för icing och Thomas Eriksson kom bakifrån och manglade....
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Kom igen Jermuk... Särskola? Är du så dålig på att argumentera och stå för vad du menar att du måsta gömma dig bland så dåliga påhopp. Fan, snacka om att sjunka lågt...
Användarvisningsbild
Jermuk
Kontakt:

Inlägg av Jermuk »

Jojje skrev:Ehhh jaha? Var det en nyhet för dig att inom sportvärlden så vinner ofta lag med pengar? Knappast någon företeelse som är unik för Elitserien.

Först säger du att ES är en gäspning, sen vill du ha 70 omgångar och ta upp hela åtta(!) ännu mer profillösa lag än vad som finns i ES idag. Tänk till lite innan du startar en ny tråd nästa gång.

Det var nog det sämsta förslaget jag läst på länge. Helt i klass med anrells "Stockholm United".
Jaha, 'Rocker'. Hur och vad tycker du att jag ska argumentera mot det här.

Ber annars om ursäkt om jag upprört dig genom mitt 'hårda' ordval... och du, gå inte på idrott, folk kan säga fula saker där...
DELETED

Inlägg av DELETED »

DELETED
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Fula ord har jag absolut inget emot... Tycker i själva verket svenska språket har alldeles för få, speciellt om man jämför med andra europeiska språk. Dock finns det en gräns för vilka ord man bör använda och framförallt var! Om du inte kan försvara dina egna argument på ett forum där alla kan läsa vad du skriver så bör man nog inte använda "särskola" som ett skälsord... om du däremot säger det bland dina polare är det nog ingen som bryr sig.
Användarvisningsbild
Jermuk
Kontakt:

Inlägg av Jermuk »

Det är ändrat nu...
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

fasen här får man ducka för alla pajjer som viner i luften;)...
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

:wink:
Skriv svar