Coopertest

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Legion

Coopertest

Inlägg av Legion »

Dragan imponerade verkligen på Coopertestet killarna körde!

Jag kommer inte ihåg om han var nummer 2 eller 3!!!

Jo, just det, glömde jag säga att det var från slutet...

Hr. Axelsson kommer behöva göra ett gäng varv i spåret i sommar oxå. Han tampades hårt med Dragan om ovan nämnda placeringar.

Jag vet inte vem som vann eller kom sist tyvärr.

För övrigt är det lite såna här nyheter jag skulle vilja se på hemsidan. Vad är status på gänget? Vad gör dom. Vem är bäst i spåret. Har Linkan varit nere och kört någon gång än osv.

Mycket mer "bare metal" än en sammandrag om att dom har varit ute och cyklat på Lidingö, paddlat kanot och snurrat chokladhjul :!:
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

instämmer helt. håll hockeyintresset uppe på hemsidan. att fysresultat läggs upp på nätet kanske kan sporra spelarna att köra lite extra också!
Användarvisningsbild
Grizzman

Inlägg av Grizzman »

Läste att Dragan vägde 101 kilo ett tag men har numera gått ner ett par kilo och ska helst gå ner till runt 88 kilo till säsongen börjar.
"It is what it is" - Todd Bertuzzi
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

ett cooperstest säger ingenting för en håkkylirare...finns "miljoner" aspekter att beakta varför tiden blir som den blir...
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

m0ng00se skrev:ett cooperstest säger ingenting för en håkkylirare...finns "miljoner" aspekter att beakta varför tiden blir som den blir...
Inget? Nog säger väl ett coopertest ganska mycket i alla fall? Vad skulle alternativet vara.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

cykeltest med luftupptagningsförmåga och pulsräknare osv känns som en rättvisare bedömning av kondition.....

en friidrottare på medeldistans kan däremot ha bra nytta av ett cooperstest...3000m skridsko skulle kanske kunna vara ett bra test för en håkkylirare....man får jämföra äpplen med äpplen lixom;]..
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Håller helt med Mongoose. Säg om jag är en 25 år och väger 100 kilo och springer kanske på en 15 min. Men så kommer det en 13-14 åring och springer på 10 min. Skulle ni då tycka att man skulle ta den snabbaste som kanske väger hälften än vad den andre gör? Då tycker jag hellre att man skulle göra som Mongoose säger och sätta dom på en cykel och testa dom.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Pepp91 skrev:Håller helt med Mongoose. Säg om jag är en 25 år och väger 100 kilo och springer kanske på en 15 min. Men så kommer det en 13-14 åring och springer på 10 min. Skulle ni då tycka att man skulle ta den snabbaste som kanske väger hälften än vad den andre gör? Då tycker jag hellre att man skulle göra som Mongoose säger och sätta dom på en cykel och testa dom.
Alltså, det gäller ju att klara av att bära sin egen kropp...
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

isolerad skrev:
Pepp91 skrev:Håller helt med Mongoose. Säg om jag är en 25 år och väger 100 kilo och springer kanske på en 15 min. Men så kommer det en 13-14 åring och springer på 10 min. Skulle ni då tycka att man skulle ta den snabbaste som kanske väger hälften än vad den andre gör? Då tycker jag hellre att man skulle göra som Mongoose säger och sätta dom på en cykel och testa dom.
Alltså, det gäller ju att klara av att bära sin egen kropp...
Ja det är väl klart, men om man har 100 kilo muskler så kanske man inte får sån bra tid på Coopertestet. Och det är ju skit tråkigt att vara ute och springa, det vet alla som har kört försäsongs träning. Det är ju bara dom dära orienterarna som tycker att det är kul att lalla runt i skogen på någon jävla sträcka.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

löpning handlar mycket om löpsteg utan löpsteg vilket inte alla besitter och sällan håkkylirare som tränar mycket explosvia benmuskler för att orka skjuta ifrån i skridskoskäret....för "långdistanslöpning" krävs långa muskler och ett lätt löpsteg vilket en håkkylirare inte har så mycket nytta av i sitt "jobb":]...

visst jag säger inte att det är fel att springa...bra träning..men om man ska gämföra spelares kondition mot varandra så är det rätt intetsägande att bara kika på ett cooperstest...

jag skulle hellre kanske se tester på inlines eller dylikt..jag menar det är ju inte springa "vi" ska göra på håkkyplan:]...
Användarvisningsbild
Legion

Inlägg av Legion »

De facto, så kom i alla fall dessa två herrar lååångt ner i resultatlistan. Vad jag vet så håller alla inblandande herrar på med samma idrott.

Det känns som om Era argument är inte håller i resonemanget. De är helt enkelt sämre tränade än flertalet andra i DIF.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

trust me on this...bara för att man har sämre tid än andra på coopers så behöver man inte vara sämre tränad och absolut inte sämre håkkylirare...jag talar av erfarenhet...jupjup;)..
Användarvisningsbild
Legion

Inlägg av Legion »

Ok,

du menar alltså att en fet Dragan och en junior från Huddinge var minst lika bra tränade som resten av truppen vid tiden för Coopertestet.

Känns ganska otroligt.
Adam Blomster

Inlägg av Adam Blomster »

Skulle va kul om dom rapporterade lite om träningar spm a-laget har här på Difhockey.se
"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road
Användarvisningsbild
Johaan
Kontakt:

Inlägg av Johaan »

Adam Blomster skrev:Skulle va kul om dom rapporterade lite om träningar spm a-laget har här på Difhockey.se
Instämmer. We need FAN-TV!
Skriv svar