Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Magnutz »

Fricke skrev:Sitter här och väntar på veckans lista:

Utgår från att Ekman kröner listan: Ett mål och två assist och i högsta grad delaktig i två vändningar i veckan efter återföreningen med Nilson. Veckan kröntes med en lektion med Brynäs juniorer i Gävle: Du ska inte hålla fast Psyko Nisses klubba från båset. Vi tror att åtminstonde Silfverberg förstod galoppen efter att Psyko Nisse pedagogiskt illustrerat med klubban.

I veckans utvisningsbås sitter Ulf Rönnmark (Efter ett par tre skitutvisningar t.ex. Bom Boms andra och Fimpens interference utvisning är det dags för dig att svälja pipan din arroganta jävla sopa. Vi förstår hur kåt du blir när du får döma Canal + matchen och synas på tv, men glöm inte att du är ELITSERIEDOMMARE och inte nån jävla Elvis Presley), Niklas Svedberg (Cehlin kanske dödar dig på Hovet nästa gång) och Stefan "White Room" Ridderwall med 13 jävla insläppta mål på de 3 senaste matcherna.

Coachen vill återigen påminna om att det GÖR ONT att möta Djurgårn.

Coachens synpunkter behöver inte överensstämma med DIF Hockeys
Vill tacka för dagens varmaste rågarv! Tack!
Veckan kröntes med en lektion med Brynäs juniorer i Gävle: Du ska inte hålla fast Psyko Nisses klubba från båset. Vi tror att åtminstonde Silfverberg förstod galoppen efter att Psyko Nisse pedagogiskt illustrerat med klubban.
Klockrent! :D
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Efter lika många omgångar förra säsongen hade vi ganska exakt lika många poäng. Men då var jag aldrig orolig för att det inte skulle bära hela vägen till slutspel. Denna säsong känns det som om det saknas något, något som fanns förra året. Efter snart halva säsongen spelad måste det till en förbättring, vad är det stora felet jämfört med förra året? Allt kan ju inte ha hängt på Ragge.

Ni som sett varje match, vad anser ni?
De matcher jag sett i år har det varit på tok för många enskilda misstag, det har saknats hjärta, farten som tog DIF till silver förra året. Många säger att det losnar, men jag börjar bli tveksam.
Alla våra stjärnor saknar det vore juniorer har: TEMPOT, HJÄRTAT OCH FARTEN!

Kom igen nu DIF!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Det hela handlar om flera saker, enligt min mening.

1) Man har inte ersatt Timmy, Kyle & Ragge med samma spelartyper.
2) Kombinationen Ridderwall / Owuya är inte lika bra som Wesslau / Ridderwall.
3) Vi har brist på naturliga centrar i laget
4) Tidigare har jag sett starka tendenser till "VI ÄR BÄTTRE ÄN VAD TABELLEN VISAR FÖR VI VAR FAKTISKT I FINAL I FJOL!"-mentalitet, dvs spelarna krigar inte lika hårt i år. Har dock blivit bättre.
5) När gänget sen börjar inse att vi ligger rätt pyrt till så har spelet istället låst sig. Höga förväntning på lag kan skapa oro. Därför det oftast "släpper" när vi ligger under med 2-3 baljor. Då har spelarna liksom inget att förlora utan bara kör utan någon press, och således har vi trots allt lyckats vända en hel del matcher...

Tror fortfarande, om SAMTLIGA inser att det krävs 110% inställning och hårt jobb, att vi kommer klättra en aning i tabellen. Men något topplag blir vi inte den här säsongen med Stefan & Mark i mål (samt med den backbesättningen vi har). Kronwall är fruktansvärt bra men han kan inte ensam axla Ragges mantel... Dessutom måste framförallt Boumedienne & Honken upp flertalet snäpp i defensiven; det håller inte att dutta runt med klubban när man är back och tjänar 200k + i månaden.

EDIT: Stavar som en råtta idag.
Senast redigerad av -daniel- den 2010-11-29 12:39:41, redigerad totalt 1 gånger.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

sunne skrev:Efter lika många omgångar förra säsongen hade vi ganska exakt lika många poäng. Men då var jag aldrig orolig för att det inte skulle bära hela vägen till slutspel. Denna säsong känns det som om det saknas något, något som fanns förra året. Efter snart halva säsongen spelad måste det till en förbättring, vad är det stora felet jämfört med förra året? Allt kan ju inte ha hängt på Ragge.

Ni som sett varje match, vad anser ni?
De matcher jag sett i år har det varit på tok för många enskilda misstag, det har saknats hjärta, farten som tog DIF till silver förra året. Många säger att det losnar, men jag börjar bli tveksam.
Alla våra stjärnor saknar det vore juniorer har: TEMPOT, HJÄRTAT OCH FARTEN!

Kom igen nu DIF!
Jag har sett alla utom 1 match om jag minns rätt. Det finns nog inget enkelt svar på din fråga är jag rädd.

Det har vart stor omsättning i truppen när det gäller viktiga namn. Rätt gruppdynamik ,där man går från att jobba för sig själv till att förenkla och stå upp för sin kompis, tycks inte ha infunnit sig ännu i år.

Sen är det också för mig tydligt att veteranerna inte har kommit upp i tidigare nivåer. Tänker främst på Otto och Ölvestad. Målvaktssituationen har vart lite stökig. Men som sagt, det är verkligen en komplex fråga.

Det är nu upp till ledarna att jobba hårdare på att få ut mer av spelarna individuellt, men framför allt som grupp.

Slutligen kanske vi fans måste fundera på vad rätt förväntnignar på laget är. Precis ALLT föll på plats förra året, och vi slutade antagligen med bättre resultat än vad vi egentligen hade matrial för.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

-daniel- skrev:Det hela handlar om flera saker, enligt min mening.

1) Man har inte ersatt Timmy, Kyle & Ragge med samma spelartyper.
2) Kombinationen Ridderwall / Owuya är inte lika bra som Wesslau / Ridderwall.
3) Vi har brist på naturliga centrar i laget
4) Tidigare har jag sett starka tendenser till "VI ÄR BÄTTRE ÄN VAD TABELLEN VISAR FÖR VI VAR FAKTISKT I FINAL I FJOL!"-mentalitet, dvs spelarna krigar inte lika hårt i år. Har dock blivit bättre.
5) När gänget sen börjar inse att vi ligger rätt pyrt till så har spelet istället låst sig. Höga förväntning på lag kan skapa oro. Därför det oftast "släpper" när vi ligger under med 2-3 baljor. Då har spelarna liksom inget att förlora utan bara kör utan någon press, och således har vi trots allt lyckats vända en hel del matcher...

Tror fortfarande, om SAMTLIGA inser att det krävs 110% inställning och hårt jobb, att vi kommer klättra en aning i tabellen. Men något topplag blir vi inte den här säsongen med Stefan & Mark i mål (samt med den backbesättningen vi har). Kronwall är fruktansvärt bra men han kan inte ensam axla Ragges mantel... Dessutom måste framförallt Boumedienne & Honken upp flertalet snäpp i defensiven, det håller inte att dutta runt med klubben när man är back och tjänar 200k + i månaden.
Det där med press är svårt att spela under, det var väl en av anledningarna till att vi lyckades så bra förra året. Ingen hade väl trott på DIF förra säsongen och det fanns ingen press på spelarna heller och se resultat!! Men det bör lossna snart, fast jag är tveksam, för DIF har alldeles för bra spelare och ledare för att inte lyckas, sen kanske vi inte ska räkna med serieseger, men går vi bara till slutspel, för där kan allt hända!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Nisse är polisanmäld enligt AB tydligen någon person som sett matchen via tv och anmält.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Jepe skrev:Nisse är polisanmäld enligt AB tydligen någon person som sett matchen via tv och anmält.
Seriöst, nu får det väll ändå vara nog? Ett jävla liv om det här. Visst är det ett fult hugg, men komigen, ska man in i finkan för en idrottsföreteelse? Fem matchers avstängning och lite böter räcker. End of story.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Då e frågan: Vem polisanmäler Anton Hedman?
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Vad är det här för löjligt trams. Då borde alla typer av slagsmål också anmälas? Och armbågar? Eller crosschecking? Man får inte haka någon person på stan, så då kanske det går att polisanmäla hookingutvisningar också? Vad vet jag. Nu kanske jag går några steg för långt, men jag tror ni fattar min poäng. Att Nisse ska ha ett märkbart straff råder det inga tvivel om, men låt disciplinnämnden fatta det beslutet.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Tycker att vi visar vårt stöd till Nisse kommande hemmamatcher. Den här mobbningen från framförallt media är inte acceptabel. Sen så kvittar det att han inte leverat som förväntat. Den här hetsjakten är mot en Djurgårdare oavsett... DIF mot rubbet!

Sjung högt för Nisse!
100% DJURGÅRDSJ***L
Mash

Inlägg av Mash »

Vad är det för jävla råttpack som satt i tv-soffan i Lördags? Fan polisanmäls för misshandel? ''Yxhugget'' tog på armen, skydden sitter där, alltså ingen skada skedd anser jag. Phils sving (som någon länkade till i matchtråden) är betydligt värre, offret tappade 2 tänder och fick sy. Han kom undan med 10matcher (visst var det 10?). Att Ekman nu ska stängas av i månader och dessutom polisanmälas är patetiskt.

Tycker vi ska stötta Ekman på Tisdag och säga ett och annat till media :twisted:
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Mash skrev:Vad är det för jävla råttpack som satt i tv-soffan i Lördags? Fan polisanmäls för misshandel? ''Yxhugget'' tog på armen, skydden sitter där, alltså ingen skada skedd anser jag. Phils sving (som någon länkade till i matchtråden) är betydligt värre, offret tappade 2 tänder och fick sy. Han kom undan med 10matcher (visst var det 10?). Att Ekman nu ska stängas av i månader och dessutom polisanmälas är patetiskt.

Tycker vi ska stötta Ekman på Tisdag och säga ett och annat till media :twisted:
Pihl fick 8 matcher... Bara i Sverige minda damer och herrar! Tycker nog inte att den här herren som tittade på matchen med sin son ska titta på annat istället. Får jag tipsa om "Bonde Söker Fru" eller "Halv Åtta Hos Mig"? Pinsam människa!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tycker vi anmäler Svedberg för stöld (eller olovlig konfiskering av arbetsredskap) för att ha försökt ta Ekmans klubba.

Fy fan vilket jävla patetiskt urtrams. Skäms.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Har någon numret till snuten så att man kan ringa och polisanmäla?

Tänkte närmast på Michael Schumacher, hallå? Hastighetsgränsen någon?

Sen har vi ju skidskytte-VM i Östersund som pågår. Att åka runt i skogen och prickskjuta med gevär är väl knappast ett normalt beteende? Tänk om jag skulle göra samma sak i tunnelbanan?

Sen var det ju kickboxning i helgen på Hovet. Dom borde väl också dömas för misshandel?

Sen borde John McEnroe få ett retroaktivt fängelsestraff för alla de gånger han svurit på tennisbanan, är det verkligen såna förebilder vi vill att våra barn ska ha? Mången generation har gått till spillo tack vare hans utbrott.

Fyfan vad jag hatar Brynäs och deras äckliga låtsasfans. Dra åt helvete era jävla cp:n.

Ja, jag är arg.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Vi ska definitivt stå bakom Ekman och visa det tydligt nästa hemma match, sen tycke rjag fan man måste visa sitt ogillande mot media i allmänhet och magnus nyström i synnerhet som leder denna häxjakt, låt oss vissa alla att vi står enade.
Skriv svar