sunne skrev:Efter lika många omgångar förra säsongen hade vi ganska exakt lika många poäng. Men då var jag aldrig orolig för att det inte skulle bära hela vägen till slutspel. Denna säsong känns det som om det saknas något, något som fanns förra året. Efter snart halva säsongen spelad måste det till en förbättring, vad är det stora felet jämfört med förra året? Allt kan ju inte ha hängt på Ragge.
Ni som sett varje match, vad anser ni?
De matcher jag sett i år har det varit på tok för många enskilda misstag, det har saknats hjärta, farten som tog DIF till silver förra året. Många säger att det losnar, men jag börjar bli tveksam.
Alla våra stjärnor saknar det vore juniorer har: TEMPOT, HJÄRTAT OCH FARTEN!
Kom igen nu DIF!
Jag har sett alla utom 1 match om jag minns rätt. Det finns nog inget enkelt svar på din fråga är jag rädd.
Det har vart stor omsättning i truppen när det gäller viktiga namn. Rätt gruppdynamik ,där man går från att jobba för sig själv till att förenkla och stå upp för sin kompis, tycks inte ha infunnit sig ännu i år.
Sen är det också för mig tydligt att veteranerna inte har kommit upp i tidigare nivåer. Tänker främst på Otto och Ölvestad. Målvaktssituationen har vart lite stökig. Men som sagt, det är verkligen en komplex fråga.
Det är nu upp till ledarna att jobba hårdare på att få ut mer av spelarna individuellt, men framför allt som grupp.
Slutligen kanske vi fans måste fundera på vad rätt förväntnignar på laget är. Precis ALLT föll på plats förra året, och vi slutade antagligen med bättre resultat än vad vi egentligen hade matrial för.