Lockout 2012
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Lockout 2012
Vi är så gott som inne i november och här diskuteras om att ta in spelare som inte gjort en match i år. OK om det var N. Kronwall, men Owuya?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Lockout 2012
Ny målvakt kan inte vara prioriterat.
In med Hörnqvist.
Gå all in på Kronwall om lockouten drar ut ytterligare på tiden.
Oduya (obs, inte Owuya) på det vore ultimat - men finns med all säkerhet inte kostnadstäckning för.
In med Hörnqvist.
Gå all in på Kronwall om lockouten drar ut ytterligare på tiden.
Oduya (obs, inte Owuya) på det vore ultimat - men finns med all säkerhet inte kostnadstäckning för.
- SirDIFalot
Att satsa på ännu fler lockoutspelare känns väl som att försöka måla över möglet på väggen typ? Gör det verkligen någon skillnad? Tvivlar.
Expert.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- SirDIFalot
Jag tror du lurar dig själv om du tror att det kommer göra så att vi går upp. Och att det inte skulle påverka budgeten nästa år negativt...Mattias_87 skrev:Jag säger ja tack till lockoutspelare.
Expert.
- Jim Morrison
Precis. Tror inte det finns någonting som kan rädda denna säsong. Det man borde fokusera på är att undvika kval nedåt.SirDIFalot skrev:Att satsa på ännu fler lockoutspelare känns väl som att försöka måla över möglet på väggen typ? Gör det verkligen någon skillnad? Tvivlar.
Men för ledningen så går det inte att resonera så, tyvär...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- minalman
Lockout 2012
Odoya vore kul. bajen fans kan pröjsa försäkringen och bajenfans entrébiljetter!
Senast redigerad av minalman den 2012-10-28 12:44:40, redigerad totalt 1 gånger.
Jag förstår inte. Menar du att spelare som Kronwall och Bengan inte ökar våra chanser att gå upp?SirDIFalot skrev:Jag tror du lurar dig själv om du tror att det kommer göra så att vi går upp. Och att det inte skulle påverka budgeten nästa år negativt...Mattias_87 skrev:Jag säger ja tack till lockoutspelare.
Ju mer bra spelare vi har, desto mindre dåliga spelare behöver vi spela med. Så mögeltänket stämmer ju inte riktigt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Bra formulerat Sir, dock möjligtvis om hela NHL-säsongen ställs in så att vi kan vara säkra på att inte tappa dessa.SirDIFalot skrev:Att satsa på ännu fler lockoutspelare känns väl som att försöka måla över möglet på väggen typ? Gör det verkligen någon skillnad? Tvivlar.
- SirDIFalot
Klart de skulle öka våra chanser. Men det jag tycker inte felet finns i spelartruppen. Det var tillräckligt bra redan innan Murray och Landeskog anlände. Felet sitter någon annanstans. Och att försöka dölja det genom att göra spelartruppen ännu bättre känns som att försöka dölja vart problemet egentligen ligger, och det kommer vara kvar oavsett hur bra truppen blir.sensei skrev:Jag förstår inte. Menar du att spelare som Kronwall och Bengan inte ökar våra chanser att gå upp?SirDIFalot skrev:Jag tror du lurar dig själv om du tror att det kommer göra så att vi går upp. Och att det inte skulle påverka budgeten nästa år negativt...Mattias_87 skrev:Jag säger ja tack till lockoutspelare.
Ju mer bra spelare vi har, desto mindre dåliga spelare behöver vi spela med. Så mögeltänket stämmer ju inte riktigt.
Kanske skulle skrivit "Löser det verkligen det stora problemet?" istället för "Gör det verkligen någon skillnad"
Expert.
Sv: Re: Lockout 2012
Jag tror våra gamlingar skulle trivas mot motståndarens andrakedjor. Balansen i laget måste förändras, det är vår enda chans.SirDIFalot skrev:Klart de skulle öka våra chanser. Men det jag tycker inte felet finns i spelartruppen. Det var tillräckligt bra redan innan Murray och Landeskog anlände. Felet sitter någon annanstans. Och att försöka dölja det genom att göra spelartruppen ännu bättre känns som att försöka dölja vart problemet egentligen ligger, och det kommer vara kvar oavsett hur bra truppen blir.sensei skrev:Jag förstår inte. Menar du att spelare som Kronwall och Bengan inte ökar våra chanser att gå upp?SirDIFalot skrev:Jag tror du lurar dig själv om du tror att det kommer göra så att vi går upp. Och att det inte skulle påverka budgeten nästa år negativt...Mattias_87 skrev:Jag säger ja tack till lockoutspelare.
Kanske skulle skrivit "Löser det verkligen det stora problemet?" istället för "Gör det verkligen någon skillnad"
- minalman
Sv: Lockout 2012
Men det ligger något i att trenden är att vi blir sämre och sämre för varje år sedan förra guldet. Oavsett spelartrupp. Något mycket större är fel. Det går inte att måla över mögelfläckar när det beror på att hela avloppsstammen måste renoveras.
Re: Sv: Lockout 2012
Jag kanske inte riktigt förstår byggplats-analogin. Menar ni att Otto, Fimpen, Ölvestad, Linkan och Timmy Petterson är avloppstammen som måste renoveras? Eller är det Challe? Larsson?minalman skrev:Men det ligger något i att trenden är att vi blir sämre och sämre för varje år sedan förra guldet. Oavsett spelartrupp. Något mycket större är fel. Det går inte att måla över mögelfläckar när det beror på att hela avloppsstammen måste renoveras.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- minalman
Lockout 2012
Djurgården hockey som förening hänger inte med i utvecklingen. Spelarna är målarfärgen i liknelsen. Stammarna sitter djupare. I hur vi lyckas ta fram talanger till pojk och juniorlagen och får behålla dem som seniorer tillräckligt länge är en utmaning för föreningen. Hur vi fyller ut hålen efter NHL-värvningarna med etablerade icke-Stockholmare är också en utmaning för föreningen. Jag klagar i alla fall inte på våra äldre spelare. De har redan gjort sina bästa år.sensei skrev:Jag kanske inte riktigt förstår byggplats-analogin. Menar ni att Otto, Fimpen, Ölvestad, Linkan och Timmy Petterson är avloppstammen som måste renoveras? Eller är det Challe? Larsson?minalman skrev:Men det ligger något i att trenden är att vi blir sämre och sämre för varje år sedan förra guldet. Oavsett spelartrupp. Något mycket större är fel. Det går inte att måla över mögelfläckar när det beror på att hela avloppsstammen måste renoveras.
- northbluestriped
Re: Sv: Lockout 2012
Styrelsen är avlopsrören, spelarna är Toaletterna och just nu är vi i desperat behov av stambytesensei skrev:Jag kanske inte riktigt förstår byggplats-analogin. Menar ni att Otto, Fimpen, Ölvestad, Linkan och Timmy Petterson är avloppstammen som måste renoveras? Eller är det Challe? Larsson?minalman skrev:Men det ligger något i att trenden är att vi blir sämre och sämre för varje år sedan förra guldet. Oavsett spelartrupp. Något mycket större är fel. Det går inte att måla över mögelfläckar när det beror på att hela avloppsstammen måste renoveras.
FFF-HTB
JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL
AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL
AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA