Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av klintan85 »

Ärlighetvararlängst skrev: 2021-11-29 12:47:08 Tränarbytet verkar inte ha hjälpt något särskilt. Ska vi vara oroliga för nedflyttning? Kan det bli så i år?
Det har inte blivit något tränarbyte, assisterande har bara gått upp en placering. Och orolig för nedflyttningen ska man absolut vara.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Ärlighetvararlängst skrev: 2021-11-29 12:47:08 Tränarbytet verkar inte ha hjälpt något särskilt. Ska vi vara oroliga för nedflyttning? Kan det bli så i år?
Även en bajskorv innehåller ju en massa näring och kan flyta upp till ytan under rätt förutsättningar (kolla Malmö förra året som gjorde en raketresa från att ha legat på ungefär samma poängskörd som vi just nu).
Men vi ligger verkligen stryksist just nu så kval är definitivt en stor risk. Sen tycker jag att vi har kvalitéer som gör att vi borde kunna klara ett kval mot Timrå även om vi nu skulle hamna där.
Men ansträngningarna bör ju vara så att vi skall upp på säker mark. Att förbereda sig på kval så här tidigt kommer inte funka.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 21/22

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev: 2021-11-29 14:14:52
Även en bajskorv innehåller ju en massa näring och kan flyta upp till ytan under rätt förutsättningar (kolla Malmö förra året som gjorde en raketresa från att ha legat på ungefär samma poängskörd som vi just nu).
Men vi ligger verkligen stryksist just nu så kval är definitivt en stor risk. Sen tycker jag att vi har kvalitéer som gör att vi borde kunna klara ett kval mot Timrå även om vi nu skulle hamna där.
Men ansträngningarna bör ju vara så att vi skall upp på säker mark. Att förbereda sig på kval så här tidigt kommer inte funka.
Absolut, även om de inte är några direkta motsatta målsättningar.
Vi behöver få in mer kvalité i laget. Är Högström borta länge behövs en toppback. Vi behöver också en toppmålvakt.
Lyckas vi bli av med Holland/Carey så måste vi ju in med 2 starka offensiva namn också (behövs ju i vilket fall, men någon botten har väl vår plånbok också).
Vi behöver framförallt få till ett stabilt och fungerande försvarsspel.

Detta ovanstående kommer gynna oss att kunna vinna i SHL samt i ett eventuellt (troligt) kval.
Till det behövs nog en ny huvudtränare, men vem? Jag har inte ett enda bra förslag på en ledig och bra tränare.

Kosta vad det kosta vill, åker vi ur nu är det över med SHL för en låååååååång tid. Vi kommer inte ha samma tur som senast vi gick upp någon fler gång.

Btw, hoppas också verkligen att Videll-gate löser sig snabbt. Nu är goda råd dyra. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 21/22

Inlägg av klintan85 »

Nästa tre matcher blir intressanta, tre lag man ska kunna slå på pappret särskilt nu när Malmö verkar vara i en riktig dipp. Tre vinster här och man kan börja drömma igen. Men tyvärr är detta orealistiska drömmar.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Ärlighetvararlängst

Säsongen 21/22

Inlägg av Ärlighetvararlängst »

klintan85 skrev: 2021-11-29 16:09:17 Nästa tre matcher blir intressanta, tre lag man ska kunna slå på pappret särskilt nu när Malmö verkar vara i en riktig dipp. Tre vinster här och man kan börja drömma igen. Men tyvärr är detta orealistiska drömmar.
Det är laget som är för tunt, som Jocke Eriksson värvat ihop. Vi får troligen ställa in oss på kval. Hoppas spelarna inser allvaret och blir desperata nog för att vinna. De måste prioritera försvarsspelet.
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

diftobbe89 skrev: 2021-11-28 21:24:22 Det är ju faktiskt inte bara i år vi är pissdåliga förra året var ju också katastrof, men man har hållit hårt i varann uppifrån och trott på det här och nu ligger vi där vi ligger och är ganska fucked..

Bild

Nä jag lider verkligen med alla inblandade.
Ja det såg ut som skit delar av förra säsongen men det fattades en del tuffa beslut som verkar ha varit ett försök att styra upp.
Robban&Co fick verkligen inte fart på laget och då bytte man tränare. Backsidan fanns det klagomål på så då valde man att inte kriga om Norell och JP och plockade in den bästa backen från Allsvenskan. Man gjorde sig till och med av med en trotjänare som Hank.
Många tuffa och rätt drastiska beslut efter att ha kört på ett kontinuitets-spår ett par år som bara presterat sämre och sämre sedan finalserien.
Folk kan ju inte klaga på att man inte agerat från föreningens sida (även om resultatet hittills har varit total katastrof) för att agera var ju just vad klubben gjorde.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Magnutz

Säsongen 21/22

Inlägg av Magnutz »

Praetori skrev: 2021-11-29 16:12:46
diftobbe89 skrev: 2021-11-28 21:24:22 Det är ju faktiskt inte bara i år vi är pissdåliga förra året var ju också katastrof, men man har hållit hårt i varann uppifrån och trott på det här och nu ligger vi där vi ligger och är ganska fucked..

Bild

Ja det såg ut som skit delar av förra säsongen men det fattades en del tuffa beslut som verkar ha varit ett försök att styra upp.
Robban&Co fick verkligen inte fart på laget och då bytte man tränare. Backsidan fanns det klagomål på så då valde man att inte kriga om Norell och JP och plockade in den bästa backen från Allsvenskan. Man gjorde sig till och med av med en trotjänare som Hank.
Många tuffa och rätt drastiska beslut efter att ha kört på ett kontinuitets-spår ett par år som bara presterat sämre och sämre sedan finalserien.
Folk kan ju inte klaga på att man inte agerat från föreningens sida (även om resultatet hittills har varit total katastrof) för att agera var ju just vad klubben gjorde.
Dumhet verkar vara en av huvudingredienserna i så fall. Värva allsvenskans bäste back. Vadfan är det för värvning?! Typ, inte riktigt bra nog för SHL? Typ. 🤮🤪

Robban ville inte vara kvar.

Satsning. Nja. Dåligt lagbygge. Ja. Snålt? Ja. Farligt? Ja. Nu skördar vi.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Harmageddon

Säsongen 21/22

Inlägg av Harmageddon »

Magnutz skrev: 2021-11-29 19:45:00

Bild

Dumhet verkar vara en av huvudingredienserna i så fall. Värva allsvenskans bäste back. Vadfan är det för värvning?! Typ, inte riktigt bra nog för SHL? Typ. 🤮🤪

I min värld är det du menar agera inte för att ”agera”. Känns mer som en desperation och ansvarslöst om du frågar mig. Man ska inte agera huvudlöst el. bara för att. Det måste finnas en långsiktig tanke. Lite sunt förnuft måste man ha.

Gör man sig av karaktärs spelare som personifierar DIF och som kan lära de nya spelare om DIF andan. Då är det något som inte stämmer.

Det fanns fler frågetecken innan denna säsong än förra el. som jag någonsin haft så länge jag följt DIF. Sen kan man gnälla om skador, kontinuitet, tillfälligheter, etc.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 21/22

Inlägg av crike »

Måste ändå få skratta lite när folk pratar om Robban som någon som vi verkligen gillade. Vill påstå att Robban mest kändes ”mäh” och det var nog väldigt få som tyckte att han var en tränare vi skulle fortsätta med. Såg tom ett inlägg för ett tag sedan som saknade hela tränartrojkan och då ska vi veta att vi hade seriens sämsta PP-coach.

Inget av ovanstående rättfärdigar dock att vi inte har en huvudcoach nu men för guds skull, ha inte minnen som guldfiskar.
Magnutz

Säsongen 21/22

Inlägg av Magnutz »

Bild

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
STINGRAY71

Säsongen 21/22

Inlägg av STINGRAY71 »

Doyle skrev: 2021-11-25 22:15:46 Galet irriterad över att DIF:s VD inte ställde upp i Cmore o visar ledarskap o styrka utåt. Att gömma sig är sällan en bra taktik..

Vi behöver nån som kliver fram nu när det går tungt SATAN både på o utanför isen.
Det är precis vad just ett dåligt ledarskap ..alt inget ledarskap alls är...
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

STINGRAY71 skrev: 2021-11-29 22:59:56
Doyle skrev: 2021-11-25 22:15:46 Galet irriterad över att DIF:s VD inte ställde upp i Cmore o visar ledarskap o styrka utåt. Att gömma sig är sällan en bra taktik..

Vi behöver nån som kliver fram nu när det går tungt SATAN både på o utanför isen.
Det är precis vad just ett dåligt ledarskap ..alt inget ledarskap alls är...
Han var ju dock I en annan intervju samma dag. Det är inte helt enkelt att klona sig själv och dyka upp på flera ställen.
DIF borde fö bojkotta Cmore om de inte skickar Staffan.
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Magnutz skrev: 2021-11-29 21:56:12

Folk ville ju i flera säsonger att vi skulle skeppa JP och Norell för valfri dussinback i Allsvenskan. Så har tongångarna gått på forumet.
Dessutom skeppa tränarstaben (särskilt Musse), sparka Hank. Bort med Holtz och juniorer och inavel. Jag fattar inte varför folk är så sura när Jocke äntligen gjort vad alla gormat om de senaste säsongerna.
We reap what we sow.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Säsongen 21/22

Inlägg av diftobbe89 »

Praetori skrev: 2021-11-29 23:43:30
Magnutz skrev: 2021-11-29 21:56:12

Folk ville ju i flera säsonger att vi skulle skeppa JP och Norell för valfri dussinback i Allsvenskan. Så har tongångarna gått på forumet.
Dessutom skeppa tränarstaben (särskilt Musse), sparka Hank. Bort med Holtz och juniorer och inavel. Jag fattar inte varför folk är så sura när Jocke äntligen gjort vad alla gormat om de senaste säsongerna.
We reap what we sow.
Norell var helt rätt att dumpa, han hade kört fast. Hank ville åtminstone jag ha bort på ett villkor att det kommer in en ny liknande spelare på hans plats, det hände inte. Då hade jag hellre haft kvar Hank.

Jeppe skulle absolut inte bort, många ville ha bort honom men jag var inte en av dom.

Problemet är vilka Jocke har ersatt dessa med. Plast och mediokert rakt igenom.

Bengtsson HA’s bästa back! Jaha, på vadå? Göra poäng eller något möjligtvis han är ju inte HA’s bästa defensiva back, så jag såg inget behov av honom med tanke på hur vår backsida såg ut. Nu har Warg kommit in men tidigare saknade vi defensivt skickliga backar, jag tycker Jocke har värvat helt snett från första början och försökt åtgärda det under resans gång, men då är vi redan fast i botten och får jobba i uppförsbacke hela tiden.

Vill ha en stark stabil trupp ihopsatt i Augusti ute på Bosön, inte bygga den under resans gång och samtidigt stå och babbla om topplag och #17 och annat skit. En fantasivärld att allt det ska klaffa.
Spela fult
Användarvisningsbild
Eriksson

Säsongen 21/22

Inlägg av Eriksson »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-11-28 20:11:03 -Bäst på att vara sämst,
Här tror jag DIF faktiskt kan vara med och hota på allvar, jag ser potential både i spelartrupp och i klubbledning

Tabelljumbons poängsnitt per match senaste 11 åren (Sluttabell)
1. 2016 – KHK 0,59
2. 2017 – Lyx 0,82
3. 2013 – RBK 0,83
4. 2019 – TIK 0,84
5. 2020 – IKO 0,84
6. 2018 – KHK 0,90
7. 2012 – TIK–0,94
8. 2015 – MoDo 0,96
9. 2021 – HV 0,98
10. 2014 – aik 1,0
11. 2011 – MoDo 1,27

Hittills ligger DIF på 0,68p per match, vilket skulle ge 35p efter 52 omgångar.
Klarar vi bara av att hålla i kontinuiteten, att upprepa samma misstag, fortsätta den interna turbulensen, ja isf trycker vi oss in på en finfin 2:a plats, strax efter KHK.

När DIF åkte ur 2012 låg vi på 1,27p mer match, helt skadat att vi sjönk igenom hela vägen då
Ypperligt tillfälle om man vill tjäna lite pengar :D

Antar man att trenden håller i sig så skulle DIF vinna en av fem matcher, ca 30 matcher kvar betyder 24 torsk, antar vi sedan att ca 5 går till sudden så är det 19 rena torsk.

Spelar man som jag en tusing på torsk varje match (full tid) så förlorar man 11k. Men man vinner odds x 19.

Just saying ;) För den som vill få in lite deg i allt elände
Skriv svar