Lockout 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Lockout 2012

Inlägg av Jim Morrison »

Renaud P Lavoie ?@RenLavoieRDS
The NHL and NHLPA exchanged emails today. I asked Bill Daly if an 82 game season can be possible: "looks like there is no chance now."
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Ni som har hängt med under lockouten. När ryktas det tas beslut om en ev. helårslockout?

Winter Classic var uppe förut, stämmer det?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

android skrev:Ni som har hängt med under lockouten. När ryktas det tas beslut om en ev. helårslockout?

Precis. Känns som att om WC ställs in är det väldigt talande.
Användarvisningsbild
northbluestriped

Inlägg av northbluestriped »

blir det inställt i December tror jag hela säsongen ryker, borde då isåfall komma ut i sluten av December eller början av Januari
FFF-HTB

JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL

AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Jim Morrison skrev:
android skrev:Ni som har hängt med under lockouten. När ryktas det tas beslut om en ev. helårslockout?

Ja, men hur långt innan lär man ställa in den? Nu ställer man ju in en hel månad framåt. Finns det några rykten?

Tänker att om det blir helårslockout så borde vi försöka plocka in ytterliggare spelare. Frågan är då om det är försent och vi måste vinna resterande matcher. Har styrelsen börjat bunkra upp med pengar för detta eller tänker man "den dagen den sorgen"?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

android skrev:
Jim Morrison skrev:

Ja, men hur långt innan lär man ställa in den? Nu ställer man ju in en hel månad framåt. Finns det några rykten?

Tänker att om det blir helårslockout så borde vi försöka plocka in ytterliggare spelare. Frågan är då om det är försent och vi måste vinna resterande matcher. Har styrelsen börjat bunkra upp med pengar för detta eller tänker man "den dagen den sorgen"?
Finns väl inget konkret rykte så, förutom att om just Winter Classic ställs in så känner dom flesta att säsongen är förlorad. Men inget om när den skulle ställas in. Första januari ska den spelas egentligen. Kronwall har sagt att han kommer att spela i Europa efter december.

Fick dock detta från Wiki;
The playing of the game is contingent upon the 2012 NHL lockout being lifted by approximately November 2012;
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Jim Morrison skrev:
android skrev:
Jim Morrison skrev:

Finns väl inget konkret rykte så, förutom att om just Winter Classic ställs in så känner dom flesta att säsongen är förlorad. Men inget om när den skulle ställas in. Första januari ska den spelas egentligen. Kronwall har sagt att han kommer att spela i Europa efter december.

Fick dock detta från Wiki;
The playing of the game is contingent upon the 2012 NHL lockout being lifted by approximately November 2012;
Tackar.

Man får väl anta att styrelsen har en plan för om det blir helårs lockout och en plan för om lockouten tar slut. Fast man vet ju aldrig..
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

android skrev: Tackar.

Man får väl anta att styrelsen har en plan för om det blir helårs lockout och en plan för om lockouten tar slut. Fast man vet ju aldrig..
Blir det lockout hela säsongen så ska allt som är möjligt in. Kronwall, Hörnqvist och någon av deras polare kanske?

Mark Olver från Colorado? Tyskt pass, lagkamrat med Landeskog, superbilligt kontrakt och en jävla målspottare på AHL-nivå. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15566
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
android skrev: Tackar.

Blir det lockout hela säsongen så ska allt som är möjligt in. Kronwall, Hörnqvist och någon av deras polare kanske?

Mark Olver från Colorado? Tyskt pass, lagkamrat med Landeskog, superbilligt kontrakt och en jävla målspottare på AHL-nivå. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15566
Mark Olver är en tuff jävel också alltså. Han går in och greppar tag och största bästa motståndare så fort det blir bråk. Trots sin storlek. Imponerande.
http://www.youtube.com/watch?v=eYqcWPIlydE

Edit: Fast han har två år kvar på kontraktet och inte ett så han blir inte så billig som man tror. Samt att han har en bror i Europa som han förmodligen hellre spelar med.
Expert.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Mark har inte spelat en enda match i år, finns det någon chans att få hem han? Vet någon hur hans kontrakt ser ut med Toronto Maple Leafs? T.ex. om han inte ens får speltid i AHL, så kan han komma till oss? Skulle vara guld värt att få se han i Djurgårdströjan igen! Istället som det är nu att han bara "sitter" av tiden där borta.. Någon som vet något mer om den girige Mika Hannula är han fortfarande aktuell för DIF?
Bild
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Skulle vara intressant att se Owuya faktiskt. Chet har varit bra, men inte tillräckligt bra tyvärr. Han gör inga räddningar utöver dom man ska ta, man måste ta några frilägen ibland också.

Men samtidigt så minns jag Owuyas spelstil, fyfan vad nervös man man blev av att titta på honom ibland.
Avskaffa tre mot tre.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jag ser mycket hellre Pickard i målet än Owuya.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Mattias_87 skrev:Skulle vara intressant att se Owuya faktiskt. Chet har varit bra, men inte tillräckligt bra tyvärr. Han gör inga räddningar utöver dom man ska ta, man måste ta några frilägen ibland också.

Men samtidigt så minns jag Owuyas spelstil, fyfan vad nervös man man blev av att titta på honom ibland.
Vad snackar du om, är det någonting han gör så är det räddningar utöver dom han ska ta. Jag kan räkna upp en hel del "omöjliga" räddningar som han har gjort, sedan så kan jag tyvärr räkna upp ett gäng "enkla" mål han släppt in, men på den biten tror jag han bara blir bättre.
Skriv svar