Lockout 2012
Re: Lockout 2012
Vad jag förstår så gick ett av NHLPA:s motbud ut på att spelarna godtar 50/50 under förutsättning att alla befintliga avtal löper ut parallellt. Det låter ju ganska rimligt, tycker jag.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Expert.
Intressant lyssning!
- SirDIFalot
Jag försökte avsluta podcasten med ett oväntat slut. Fick dock inga roliga idéer och det blev bara ett "heeeeeeej". Det lät ju helt cp.Rudi skrev:Intressant lyssning!
Expert.
Du får köra på manus nästa gång. 

På tal om svenskafans, vet du när 08 hockey drar igång?SirDIFalot skrev:Jag försökte avsluta podcasten med ett oväntat slut. Fick dock inga roliga idéer och det blev bara ett "heeeeeeej". Det lät ju helt cp.Rudi skrev:Intressant lyssning!
Man lever bara en gång...
Lockout 2012
Blir tydligen inget den här säsongen.Zioun skrev:På tal om svenskafans, vet du när 08 hockey drar igång?SirDIFalot skrev:Jag försökte avsluta podcasten med ett oväntat slut. Fick dock inga roliga idéer och det blev bara ett "heeeeeeej". Det lät ju helt cp.Rudi skrev:Intressant lyssning!
- Silverminken
- Medlem: Ja, vanlig medlem
hahaha! Går inte att avsluta på ett bättre sätt. Intressant annarsSirDIFalot skrev:Jag försökte avsluta podcasten med ett oväntat slut. Fick dock inga roliga idéer och det blev bara ett "heeeeeeej". Det lät ju helt cp.Rudi skrev:Intressant lyssning!
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
- SirDIFalot
Blir inget. Tyvärr.Zioun skrev:På tal om svenskafans, vet du när 08 hockey drar igång?SirDIFalot skrev:Jag försökte avsluta podcasten med ett oväntat slut. Fick dock inga roliga idéer och det blev bara ett "heeeeeeej". Det lät ju helt cp.Rudi skrev:Intressant lyssning!
Expert.
Var på match mellan Haninge och Nynäshamn i 2:an igår. Gissa vem det var som dömde om inte vår kära gnagare Fomin. Han gjorde en del felaktiga bedömningar och såg allmänt flåsig ut. Kul att se han i action dock 

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- Jim Morrison
@NYP_Brooksie
From Fehr memo tonight: "Owners did advise players that their last offer was, in essence, take it or leave it, subject to 'tweaks' only.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
För mig får det gärna bli en lååång lockout, även om det är tråkigt för de inblandade.
Lockouten försvagar varumärket NHL och stärker Europas. Då kanske ligorna i Europa kan sluta bli "våldtagna" av NHL varje år gällande transfers, draftning etc.
Lockouten försvagar varumärket NHL och stärker Europas. Då kanske ligorna i Europa kan sluta bli "våldtagna" av NHL varje år gällande transfers, draftning etc.
i
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Men sålänge det inte finns någon europeisk motsvarighet till NHL så spelar det ingen roll.isolerad skrev:För mig får det gärna bli en lååång lockout, även om det är tråkigt för de inblandade.
Avskaffa tre mot tre.
Vi borde dra igång EHL, lite spontant tycker jag.Mattias_87 skrev:Men sålänge det inte finns någon europeisk motsvarighet till NHL så spelar det ingen roll.isolerad skrev:För mig får det gärna bli en lååång lockout, även om det är tråkigt för de inblandade.

- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag är nyfiken på en sådan liga. Dock är det ju väldigt krångligt hur en sådan liga ska fungera. Men om en sådan liga skapas så tycker jag bara "hockeynationer" ska få vara med. Alltså Sverige, Finland, Tjeckien, Slovakien och Schweiz.Stentuff skrev:Vi borde dra igång EHL, lite spontant tycker jag.Mattias_87 skrev:Men sålänge det inte finns någon europeisk motsvarighet till NHL så spelar det ingen roll.isolerad skrev:För mig får det gärna bli en lååång lockout, även om det är tråkigt för de inblandade.
Avskaffa tre mot tre.