Nattuggla_ skrev: ↑2022-08-25 19:55:50
Lite tankar efter dagens resultat.
Man kan ju tycka att 8-1 mot Frölunda är pinsamt, men de har ett jäkligt bra lag och vann idag mot Linköping med 5-1.
Frölunda ser ruggigt bra ut, och vi hade inte ens en hel backsida när vi mötte dem.
Kristianstad har haft en oerhört fin försäsong. Kollat några av deras matcher. Det ser bra ut. Där nere kommer vi inte plocka några enkla poäng.
Nej jag satt å strökollade lite på deras matcher och de är verkligen en darkhorse i årets hockeyallsvenska. Ett jävla stämm i truppen på försäsong men skeptikern i mig säger att det aldrig kommer hålla i längden. Jag tror ändå att Västerås, Modo och Löven känns som de hetaste kandidaterna att utmana DIF (förutsatt att vi får ordning på grejerna då).
Jävlar va skönt det är nu att vi inte har seriesystemet där 1:an går direkt upp.
Räcker med att försöka hänga på Topp-4, men vi MÅSTE hamna inom Topp-6 för att slippa Play In, och det ska vi klara.
Efter det så är det bäst av 7 och där spelar det ingen roll om Björklöven eller vi vinner serien. Jag tror KG kommer spetsa rejält i Januari om vi har bra chans att gå upp, typ som HV71 nu i våras.
Jag försöker iallafall inställa mig på att vi inte behöver vinna serien, finns ingen anledning till den stressen.
Det kommer vi nog inte heller att göra. Björklöven är för mig klara favoriter. Skulle väl sätta oss någonstans mellan 4-7e plats just nu vilket kan ändras beroende på vad vi tar in senare. Gäller väl att ha en sen formtopp och träffa 100% rätt med backvärvningen som ska in som 9e back.
Ne, men det är lätt att tänka så då vi förväntas av många att "göra en HV", även om de flesta Djurgårdare ställt ner förväntningarna rejält.
Jag tror inte vi ska fokusera på det så mycket under seriens gång. Det räcker med att vi kan mäta oss med topplagen inför slutspel.
Björklöven slutade faktiskt 4:a ifjol och gav HV en ordentligt match i finalen.
Döden skrev: ↑2022-08-26 15:45:13
Nu är jag rosenrasande!!!
Varför får jag ingen jävla länk till förköpet… pratat med andra som inte heller fått. Folk har ringt och fått, när jag ringde så fick jag svaret: dom stängde 15!!! WTF…
Så mycket för det medlemskapet
Ska bli spännande att se vilka backar som kommer ta plats i powerplay enheterna framöver. Vi har:
Karlsson
Ytterell
Shilling
+någon mer back som kommer under säsongen
Samt Odelius som en liten joker
Bra med konkurrens
Jag brukar inte vilja lägga så stor vikt vid försäsongen. Lätt att resultaten sticker iväg när man bara vill spela av matchen (det har vi sett åt båda hållen, mot Kristianstad och även mot Frölunda).
Men jag är glad att vi ser en klar uppåtgående kurva istället för tvärtom.
Offensiven har varit väldigt bra sedan dag 1 egentligen, men allt i defensiven har bara blivit bättre och bättre. Vi visar ett helt annat lugn, och ett enklare spel.
Hade varit fint med en backvärvning idag, som får några dagar med laget och får spela mot HV71 på Onsdag.
var in på TAIFs sida och kollade lite vad dom skrev om matchen och här är en intervju med deras tränare. "jämn match spelmässigt", "enkla mål". nån som såg matchen och kan berätta hur det såg ut? inte enögt alltså.
OCH kan nån snacka med deras webmaster eller dylikt att dom kan ju för fasen inte ha röd text på grön bakgrund! ser för djävligt ut och är svårt att läsa!