SM-Slutspelet 2018

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
lkpgsödra

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av lkpgsödra »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
lkpgsödra skrev:https://www.shl.se/artikel/w189ajetl-40 ... linnamnden
Ahopp, blir inte ens förvånad längre :roll:
Bra om de ger stränga straff.
Så fruktansvärt löjligt att hålla på och leka tuffing under uppvärmningar.

Stäng av dem helt och hållet. De förstör för oss alla seriösa som försöker få barn och ungdomar att vilja spela ishockey. Finns flertalet föräldrar som väljer bort hockeyn pga detta.

Spela hårt och rejält under matcherna. Men uppträd schysst och respektera motståndaren.
Jag håller helt med om att man bör visa ömsesidig respekt under en värmning, men resten köper jag inte. Just det här med att barn och familjer väljer bort hockeyn pga "våld" på en värmning, finns det några som helst belägg för det? Känns som att det är något visa medier väljer att lägga fram som argument utefter vad de själva tror (allt för fler clicks). Tvärtom så känner jag att det är "vi mot dem"-känslan som gör exempelvis LHC vs HV71-möten så intressanta, och jag som var på plats kan intyga att jag då fan inte såg några arga mammor täcka för ögonen på sina barn eller liknande under "våldet".

Det kommer alltid finnas udda exempel på föräldrar som är upprörda, men då kanske Ishockey som sport inte är för dem. Samma föräldrar ser ett korttrick på youtube och tror att djävulen ligger bakom och har besatt magikern, osv. Finns alltid dessa typer av människor, men har svårt att se att majoriteten av familjer väljer bort ishockey till följd av att Sylvegård drog en fint på en målvakt som stretchade.

Summa summarum, ja det var onödigt av båda lagen, men samtidigt är det intressant att hatet som finns lagen emellan rinner över - jag gillar passionen. Allt utöver böter som påföljd är om något, löjligt.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Luleå.
Jag ser det som en fördel att vi har haft svårigheter med luleå i år. Vi liksom vet vad vi behöver ändra och har säkert förberett oss för det. Då blir det liksom hjärnornas kamp.
Cluben däremot har många skickliga som helt plötsligt kan börja kugga i varandra. Det hinner vi aldrig analysera och ta fram motdrag mot. De kan till och med slå ut läjkers om de får rätt flyt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
gaspo

Inlägg av gaspo »

LHC alla dagar i veckan!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

lkpgsödra skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Stäng av dem helt och hållet. De förstör för oss alla seriösa som försöker få barn och ungdomar att vilja spela ishockey. Finns flertalet föräldrar som väljer bort hockeyn pga detta.

Spela hårt och rejält under matcherna. Men uppträd schysst och respektera motståndaren.
Jag håller helt med om att man bör visa ömsesidig respekt under en värmning, men resten köper jag inte. Just det här med att barn och familjer väljer bort hockeyn pga "våld" på en värmning, finns det några som helst belägg för det? Känns som att det är något visa medier väljer att lägga fram som argument utefter vad de själva tror (allt för fler clicks). Tvärtom så känner jag att det är "vi mot dem"-känslan som gör exempelvis LHC vs HV71-möten så intressanta, och jag som var på plats kan intyga att jag då fan inte såg några arga mammor täcka för ögonen på sina barn eller liknande under "våldet".

Det kommer alltid finnas udda exempel på föräldrar som är upprörda, men då kanske Ishockey som sport inte är för dem. Samma föräldrar ser ett korttrick på youtube och tror att djävulen ligger bakom och har besatt magikern, osv. Finns alltid dessa typer av människor, men har svårt att se att majoriteten av familjer väljer bort ishockey till följd av att Sylvegård drog en fint på en målvakt som stretchade.

Summa summarum, ja det var onödigt av båda lagen, men samtidigt är det intressant att hatet som finns lagen emellan rinner över - jag gillar passionen. Allt utöver böter som påföljd är om något, löjligt.
Du har rätt att jag inte har några belägg för att just detta minskar föräldrarnas intresse att skicka barnen på hockeyskola.
Men som ungdomstränare vet jag att några föräldrar tycker att hockeyn har "för tuff attityd". Fördomarna är att det är ovårdat språk, sexistiskt och allmänt ovårdade värderingar inom hockeyn.
Inte säkert att man kan ändra på alla som tycker så, men när något sådant här händer tror jag verkligen det är till hockeyns nackdel.

Vi har nog svårt att förklara vissa andra inslag i hockeyn, typ crosscheckingar och handskar i ansiktet EFTER avblåsningar osv (även om jag som gammal hockeyspelare ser just det på ett annat sätt än dem). Antalet hjärnskakningar får även mig som hockeytokig att fundera om jag gjort rätt som satt mina killar att börja spela.

Så, bort med allt onödigt "grottmänniskobeteende" inom hockeyn. Vi har nog mycket att förklara som det är.

Sedan, jag älskar slutspelshettan och att spelare som Sylvegård kommer fram i rampljuset denna tid på året. Men det räcker med det som händer under match.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

http://hockeynews.se/articles/2259/
Bakslag för ”Burken” suck..
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Klart burken inte ska spela.... Varför ens ha kontrakt om man ändå inte kan spela pga personliga själ.....

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

mb81 skrev:
Tycker du det är ok att skjuta puckar mot varandra eller slåss på uppvärmningen?
Det larvigaste jag sett.
Även om det kanske gick över gränsen så är det befriande att se lite känslor och inställning. Håller med Kåberg om att SHL har blivit alldeles för känslobefriat.
daaviid

Inlägg av daaviid »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
lkpgsödra skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Du har rätt att jag inte har några belägg för att just detta minskar föräldrarnas intresse att skicka barnen på hockeyskola.
Men som ungdomstränare vet jag att några föräldrar tycker att hockeyn har "för tuff attityd". Fördomarna är att det är ovårdat språk, sexistiskt och allmänt ovårdade värderingar inom hockeyn.
Inte säkert att man kan ändra på alla som tycker så, men när något sådant här händer tror jag verkligen det är till hockeyns nackdel.

Vi har nog svårt att förklara vissa andra inslag i hockeyn, typ crosscheckingar och handskar i ansiktet EFTER avblåsningar osv (även om jag som gammal hockeyspelare ser just det på ett annat sätt än dem). Antalet hjärnskakningar får även mig som hockeytokig att fundera om jag gjort rätt som satt mina killar att börja spela.

Så, bort med allt onödigt "grottmänniskobeteende" inom hockeyn. Vi har nog mycket att förklara som det är.

Sedan, jag älskar slutspelshettan och att spelare som Sylvegård kommer fram i rampljuset denna tid på året. Men det räcker med det som händer under match.
En helt genuint nyfiken fråga, på vilket sätt anses hockeyn vara sexistisk? Försöker lista ut det, men det står helt still i skallen vad det kan bero på?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Under matchen så ska det vara hett och elakt, efter matchen så tackar man för bra motstånd som gentlemen. Är inte så mycket svårare än så och det här är helt naturligt för 99.9% av befolkningen.

Sen finns det en alltmer populär fjollrörelse, som ivrigt påhejad av genuscertifierad media är emot allt det här och använder nedsättande ord som "grottmänniskor" och "reptilhjärnor" för våra fina ärvda instinkter att till varje pris vilja vinna.

Vad de istället borde lägga sin energi på enligt mig är de fåtalet rötägg som inte kan hålla sig inom rätt gränser, inte fenomenet i sig.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Om Bourqe inte spelar på söndag så ska det vara något väldigt allvarligt sjukdom hos sonen för att han inte ska spela. Några jävla timmar kan han avvara för att spela på hemmaplan annars ska han inte ha någon lön.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev:Om Bourqe inte spelar på söndag så ska det vara något väldigt allvarligt sjukdom hos sonen för att han inte ska spela. Några jävla timmar kan han avvara för att spela på hemmaplan annars ska han inte ha någon lön.
Hans treåring var ju sjuk. Är det så att man inte kan spela/jobba på grund av det så brukar det tyda på något allvarligt så det är förståeligt. Och har man en unge som är dålig så är ju hockey knappast det viktigaste i livet och dessutom tror jag det är svårt eller omöjligt att koppla bort oron och leverera.
Tror knappast han stannar hemma om det är snuva det handlar om.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Hetsjakten på Bourque börjar bli extremt tröttsam. Såklart han fejkar sin sons sjukdom för att slippa spela slutspel.

Har man inte barn själv är det väl svårt att förstå att hockey lnte alltid kommer först.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Mattias_87 skrev:Om Bourqe inte spelar på söndag så ska det vara något väldigt allvarligt sjukdom hos sonen för att han inte ska spela. Några jävla timmar kan han avvara för att spela på hemmaplan annars ska han inte ha någon lön.
Osmaklig kommentar.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

sensei skrev:Under matchen så ska det vara hett och elakt, efter matchen så tackar man för bra motstånd som gentlemen. Är inte så mycket svårare än så och det här är helt naturligt för 99.9% av befolkningen.

Sen finns det en alltmer populär fjollrörelse, som ivrigt påhejad av genuscertifierad media är emot allt det här och använder nedsättande ord som "grottmänniskor" och "reptilhjärnor" för våra fina ärvda instinkter att till varje pris vilja vinna.

Vad de istället borde lägga sin energi på enligt mig är de fåtalet rötägg som inte kan hålla sig inom rätt gränser, inte fenomenet i sig.
Håller helt med, börjar bli grymt ledsamt att se på när domarna ska åka runt och rycka i folk såfort dom har en ordväxling.
10 av 10 gånger som det blir lite fight eller liknande (väääääldigt sällan nuförtiden) så är det som att trycka på en knapp och plötsligt så vaknar både klackar och sittplats till liv, så är är det så att det finns folk som blir förfärade såfort det tjafsas på isen, så har jag lyckats undvika dem under alla år jag gått på matcher.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

2-0 efter 4 minuter till Brynolf och total dominans :shock:
Skriv svar