Jag håller helt med om att man bör visa ömsesidig respekt under en värmning, men resten köper jag inte. Just det här med att barn och familjer väljer bort hockeyn pga "våld" på en värmning, finns det några som helst belägg för det? Känns som att det är något visa medier väljer att lägga fram som argument utefter vad de själva tror (allt för fler clicks). Tvärtom så känner jag att det är "vi mot dem"-känslan som gör exempelvis LHC vs HV71-möten så intressanta, och jag som var på plats kan intyga att jag då fan inte såg några arga mammor täcka för ögonen på sina barn eller liknande under "våldet".BOMBOM BOUCHARD skrev:Bra om de ger stränga straff.lkpgsödra skrev:https://www.shl.se/artikel/w189ajetl-40 ... linnamnden
Ahopp, blir inte ens förvånad längre
Så fruktansvärt löjligt att hålla på och leka tuffing under uppvärmningar.
Stäng av dem helt och hållet. De förstör för oss alla seriösa som försöker få barn och ungdomar att vilja spela ishockey. Finns flertalet föräldrar som väljer bort hockeyn pga detta.
Spela hårt och rejält under matcherna. Men uppträd schysst och respektera motståndaren.
Det kommer alltid finnas udda exempel på föräldrar som är upprörda, men då kanske Ishockey som sport inte är för dem. Samma föräldrar ser ett korttrick på youtube och tror att djävulen ligger bakom och har besatt magikern, osv. Finns alltid dessa typer av människor, men har svårt att se att majoriteten av familjer väljer bort ishockey till följd av att Sylvegård drog en fint på en målvakt som stretchade.
Summa summarum, ja det var onödigt av båda lagen, men samtidigt är det intressant att hatet som finns lagen emellan rinner över - jag gillar passionen. Allt utöver böter som påföljd är om något, löjligt.