diftobbe89 skrev:ourz skrev:Varför inte testa att sätta upp Hank i första och låta Lundberg kriga i fjärde? Ingen perfekt lösning, men jag tror att Hank skulle göra ett helt okej jobb där!
Skickat från min D5803 via Tapatalk
För att Hank är för dålig för en första lina, han är sämre än Brodin och det är knappt man kan ha honom i en andra kedja i brist på kunnande.
Samtidigt förstör man en fysisk fjärdekedja eftersom Lundberg inte är en sån spelare, vill inte vara för hård men han är mest i vägen tyvärr, han skulle göra sig bättre i allsvenskan, tycker vi har intressantare juniorer både i J20 och utlånade.
Om något tycker jag att man gott kan låta Alvarez och Vejdemo pröva lyckan i första och andra tills folk återvänder från skador, sett till vad de presterat så långt (om Alvarez inte känner sig låst vid LW d.v.s.). Hank, Hage och Brodin skulle kunna smälla på riktigt rejält utan att för den delen behöva nöja sig med att bara brunka. Likt halva forumet redan påpekat känns det som om Brodin inte alls har vad som krävs för att spela i en leading line, och medan han försöker hantera det spelet har han kommit av sig i det fysiska spel han utmärker sig i. Kan hända att det funkat bättre för Brodin med fjolårets spelidé, men om vi ska hålla i pucken i största möjliga mån behövs någon annan i andralinan.
Just nu:
Sörensen - Sallinen - Vejdemo
Thoresen - Anderson - Alvarez
Eriksson - Hage - Brodin
Forsberg - Rundqvist - Ahlén
Med Fällström och Ljungh tillbaks:
Sörensen - Sallinen - Fällström
Thoresen - Anderson - Alvarez
Vejdemo - Ljungh - Brodin/Forsberg
Eriksson - Hage - Ahlén/Brodin