Säsongen 15/16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av android »

Kul att vi ligger sist i effektivitet men först i räddningsprocent. Fbk verkar ha överpresterat en del i inledningen och Växjö samt Saik underpresterat sett till dessa två variabler.

Kod: Markera allt

Team	SG%	SVS%	totalt
FBK	13,42	92,35	105,77
ÖHK	11,84	91,08	102,92
MODO	13,53	88,30	101,83
LHC	11,11	90,37	101,48
BIF	10,58	90,68	101,26
RBK	8,61	91,43	100,04
DIF	6,32	93,57	99,89
HV71	8,82	90,30	99,12
KAR	9,74	89,29	99,03
FRÖ	12,26	86,73	98,99
MIF	9,52	89,39	98,91
LHF	9,09	88,89	97,98
SAIK	9,30	86,51	95,81
VÄX	10,26	84,89	95,15
Född till sportchef.
Debacle

Inlägg av Debacle »

Jag måste få spy lite galla över Emil Lundberg, fyfan vilken urusel hockeyspelare. Stackars Sören som match efter match får spela med honom.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Debacle skrev:Jag måste få spy lite galla över Emil Lundberg, fyfan vilken urusel hockeyspelare. Stackars Sören som match efter match får spela med honom.
Samtidigt så spelar han ju inte jättemycket. Runt 6-7 minuter per match. Lite märkligt att starta honom med Sallinen och Sörensen dock. Då är det nästan värre med Brodin som knappt bidrar alls för tillfället. Någon gång per match lyckas han stressa backarna men inte alls i den omfattning jag hade förväntat mig. Han har tidigare lyckats få iväg rätt skapligt med skott men i år skjuter han knappt alls.

Håller dock med om att Lundberg inte har visat SHL-kvalite än så länge.
Född till sportchef.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Nästan bättre att försöka få in Forsberg där.
Han visade mer under sina matcher än vad Lundberg gjort under hela sin DIF sejour.
Det lustiga är att Säcken sa inför matchen mot KHK (tror jag det var) att man ska matcha Sören-Sallinen-Forsberg ett tag nu för att de ska lära känna varann och bilda kedja. Efter en period hade man bytt ut Forsberg och satt in Lundberg igen.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

ciirree skrev:Nästan bättre att försöka få in Forsberg där.
Han visade mer under sina matcher än vad Lundberg gjort under hela sin DIF sejour.
Det lustiga är att Säcken sa inför matchen mot KHK (tror jag det var) att man ska matcha Sören-Sallinen-Forsberg ett tag nu för att de ska lära känna varann och bilda kedja. Efter en period hade man bytt ut Forsberg och satt in Lundberg igen.
Säcken sa ju efter Röglematchen(tror jag) att han tyckte att Forsberg var för "blyg" och inte tog för sig tillräckligt när han fick chansen.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Don66-2 skrev:
Säcken sa ju efter Röglematchen(tror jag) att han tyckte att Forsberg var för "blyg" och inte tog för sig tillräckligt när han fick chansen.
Däremot tog han för sig en jäkla massa på försäsongen, han dömdes ut väldigt fort jämfört med Lundberg. Det får gärna lossna för Lundberg, han gjorde trots allt väldigt bra ifrån sig i HA i låg ålder, men just nu känns det mer sannolikt att Forsberg lyckas.
mb81

Inlägg av mb81 »

Fast hur mycket spelar Lundberg med Sören och Sallinen? Sören och Sallinen spelar runt 18-20 min/match och Lundberg typ 7 min/match.
Skulle gärna sett Bernhardt i den rollen som det är nu men om nu Fällström kommer tillbaka hyfsat snart känns det onödigt att kalla hem honom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det här med "antingen förstakedjan eller bänkad" med Lundberg är mycket märkligt. Kan förstå om man behandlar Heinerö så som bara är en skicklig spelare egentligen. Men Lundberg? Fattar ingenting.
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Puckey skrev:
Don66-2 skrev:
Däremot tog han för sig en jäkla massa på försäsongen, han dömdes ut väldigt fort jämfört med Lundberg. Det får gärna lossna för Lundberg, han gjorde trots allt väldigt bra ifrån sig i HA i låg ålder, men just nu känns det mer sannolikt att Forsberg lyckas.
Finns inget ''lossna'' i Lundbergs fall, han är inte bättre än såhär, det är ganska tydligt, han är dessutom väldigt dålig på skridskorna vilket gör svårt för han att ens hänga med i SHL.

Heinerö ser jag inte mycket i men han har iallafall en viss teknik och finess, både han och Forsberg borde gå före Lundberg.
Spela fult
ciirree

Inlägg av ciirree »

Don66-2 skrev:
Ah och innan dess sa han precis tvärtom. Att Forsberg är ju den som skapar nånting. Därför får han chansen.
Märkligt.

Egentligen spelar det väl ingen roll om Sallinen och Sörensen spelar 10 min mer än Lundberg? Spelare brukar flyttas upp när man gör något bra. Man komponerar ju kedjor av en anledning. Lundberg i en förstakedja är helt obegripligt.
Inte för att vara den, men i mitt tycke är Lundberg en av lagets sämre spelare.
Heinerö har inte spelat en match på hela säsongen (väl?) - och jag ser hellre att han går in där. Han har iaf nånting, bl a ett fint skott. Lundberg är uddlös.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

ciirree skrev:
Don66-2 skrev:
Ah och innan dess sa han precis tvärtom. Att Forsberg är ju den som skapar nånting. Därför får han chansen.
Märkligt.

Egentligen spelar det väl ingen roll om Sallinen och Sörensen spelar 10 min mer än Lundberg? Spelare brukar flyttas upp när man gör något bra. Man komponerar ju kedjor av en anledning. Lundberg i en förstakedja är helt obegripligt.
Inte för att vara den, men i mitt tycke är Lundberg en av lagets sämre spelare.
Heinerö har inte spelat en match på hela säsongen (väl?) - och jag ser hellre att han går in där. Han har iaf nånting, bl a ett fint skott. Lundberg är uddlös.
Heinerö lirade mot Rögle tror jag. Var till och med en kortare period som han lirade med Sörensen och Sallinen
ciirree

Inlägg av ciirree »

Okej. Missade det.

Poängen är att Lundberg ska typ gå sist av alla i laget om man frågar mig. Vet inte vad tränarna ser där.
ourz

Inlägg av ourz »

Varför inte testa att sätta upp Hank i första och låta Lundberg kriga i fjärde? Ingen perfekt lösning, men jag tror att Hank skulle göra ett helt okej jobb där!

Skickat från min D5803 via Tapatalk
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

ourz skrev:Varför inte testa att sätta upp Hank i första och låta Lundberg kriga i fjärde? Ingen perfekt lösning, men jag tror att Hank skulle göra ett helt okej jobb där!

För att Hank är för dålig för en första lina, han är sämre än Brodin och det är knappt man kan ha honom i en andra kedja i brist på kunnande.

Samtidigt förstör man en fysisk fjärdekedja eftersom Lundberg inte är en sån spelare, vill inte vara för hård men han är mest i vägen tyvärr, han skulle göra sig bättre i allsvenskan, tycker vi har intressantare juniorer både i J20 och utlånade.
Spela fult
Puckey

Inlägg av Puckey »

diftobbe89 skrev:
ourz skrev:Varför inte testa att sätta upp Hank i första och låta Lundberg kriga i fjärde? Ingen perfekt lösning, men jag tror att Hank skulle göra ett helt okej jobb där!

För att Hank är för dålig för en första lina, han är sämre än Brodin och det är knappt man kan ha honom i en andra kedja i brist på kunnande.

Samtidigt förstör man en fysisk fjärdekedja eftersom Lundberg inte är en sån spelare, vill inte vara för hård men han är mest i vägen tyvärr, han skulle göra sig bättre i allsvenskan, tycker vi har intressantare juniorer både i J20 och utlånade.
Om något tycker jag att man gott kan låta Alvarez och Vejdemo pröva lyckan i första och andra tills folk återvänder från skador, sett till vad de presterat så långt (om Alvarez inte känner sig låst vid LW d.v.s.). Hank, Hage och Brodin skulle kunna smälla på riktigt rejält utan att för den delen behöva nöja sig med att bara brunka. Likt halva forumet redan påpekat känns det som om Brodin inte alls har vad som krävs för att spela i en leading line, och medan han försöker hantera det spelet har han kommit av sig i det fysiska spel han utmärker sig i. Kan hända att det funkat bättre för Brodin med fjolårets spelidé, men om vi ska hålla i pucken i största möjliga mån behövs någon annan i andralinan.

Just nu:
Sörensen - Sallinen - Vejdemo
Thoresen - Anderson - Alvarez
Eriksson - Hage - Brodin
Forsberg - Rundqvist - Ahlén

Med Fällström och Ljungh tillbaks:
Sörensen - Sallinen - Fällström
Thoresen - Anderson - Alvarez
Vejdemo - Ljungh - Brodin/Forsberg
Eriksson - Hage - Ahlén/Brodin
Skriv svar