Ska man ha något i en kvalserie att göra måste man kunna prestera trots "icke intressant motstånd". Något vi aldrig varit proffsiga nog att göra sen vi åkte ner.Jim Morrison skrev:Äh, ni vet väl själv hur det var när/om ni lirade mot skitmotstånd i någon sport när man var grabb. Spelnivån sänks hur mycket man än försöker motarbeta det. Det BLIR sådana här blajmatcher ibland.
Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013
Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013
Hanses lär ju plocka minst 40 skott denna match.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Kvällens enda ljuspunkt hittills är ju Heinerö. Han växer för varje match.
Jag skiter i om det är skitmatch då och då, men man tröttnar på att vi är så enormt ineffektiva.. skott på skott på skott men ALDRIG mål!
0-0 tack och lov, eller snark?
För att göra mål måste vi ju skapa chanser. Något vi inte gjort idag.ciirree skrev:Jag skiter i om det är skitmatch då och då, men man tröttnar på att vi är så enormt ineffektiva.. skott på skott på skott men ALDRIG mål!
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: Sv: Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013
Men alltså, är ni nöjda med det här?BOMBOM BOUCHARD skrev:Du vet Jim, här på forumet ska man bara såga och lyfta fram negativa saker.Jim Morrison skrev:12 skott på mål och power-play. Sedan kanske din definition av "en enda målchans" skiljer sig från min. Tycker att båda lagen skapade någorlunda framåt men båda var katastrof bakåt.SkönaDjurgårn skrev:Håller med, förutom att vi inte skapat en enda målchans typ...Jim Morrison skrev:En ringrostig förstaperiod efter ett uppehåll där anfallsspelet ser helt ok ut men försvaret dessvärre mindre bra ut.
För jävligt att vi inte kan gå ut och avgöra matchen i första. Har inte Zabel talat om att ledigheten är över? Och varför är vi alltid så dåliga efter uppehåll? Varför tar inte våra spelare i och jobbar? Vi är inte ens svettiga. Fan va publiken är trött. Suck.
Typ så....
- Jim Morrison
Du menar den förra säsongen? En säsong har vi varit i Allsvenskan menar jag. Du får det att låta som att vi har harvat här vääääldigt länge.Vikas skrev:Ska man ha något i en kvalserie att göra måste man kunna prestera trots "icke intressant motstånd". Något vi aldrig varit proffsiga nog att göra sen vi åkte ner.Jim Morrison skrev:Äh, ni vet väl själv hur det var när/om ni lirade mot skitmotstånd i någon sport när man var grabb. Spelnivån sänks hur mycket man än försöker motarbeta det. Det BLIR sådana här blajmatcher ibland.
Alla lag som har gått upp har haft plattmatcher mot lag innan dom faktiskt kom till kvalserien. Förtjänade dom inte den platsen då?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 20
Inte någonstans nöjd med sådan skit insats mot skit lag :/SkönaDjurgårn skrev:Men alltså, är ni nöjda med det här?BOMBOM BOUCHARD skrev:Du vet Jim, här på forumet ska man bara såga och lyfta fram negativa saker.Jim Morrison skrev:12 skott på mål och power-play. Sedan kanske din definition av "en enda målchans" skiljer sig från min. Tycker att båda lagen skapade någorlunda framåt men båda var katastrof bakåt.SkönaDjurgårn skrev:Håller med, förutom att vi inte skapat en enda målchans typ...Jim Morrison skrev:En ringrostig förstaperiod efter ett uppehåll där anfallsspelet ser helt ok ut men försvaret dessvärre mindre bra ut.
För jävligt att vi inte kan gå ut och avgöra matchen i första. Har inte Zabel talat om att ledigheten är över? Och varför är vi alltid så dåliga efter uppehåll? Varför tar inte våra spelare i och jobbar? Vi är inte ens svettiga. Fan va publiken är trött. Suck.
Typ så....
Sent from my C6603 using Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- Jim Morrison
Re: Sv: Re: Sv: Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013
Jag är ganska likgiltig till matchen faktiskt. Inga direkt superfarliga målchanser åt något håll. Och det står faktiskt 0-0 fortfarande. Det är inte katastrof.SkönaDjurgårn skrev: Men alltså, är ni nöjda med det här?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Men det är ju lite så jag menar, vi skjuter oavsett om det är bra läge eller inte! Och då får vi förskräckligt dåligt målsnitt!#87 skrev:För att göra mål måste vi ju skapa chanser. Något vi inte gjort idag.ciirree skrev:Jag skiter i om det är skitmatch då och då, men man tröttnar på att vi är så enormt ineffektiva.. skott på skott på skott men ALDRIG mål!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Vi har svårt för Almtuna. Är nöjd med 3 p. Varken mer eller mindre i en match mot detta lag.SkönaDjurgårn skrev:Men alltså, är ni nöjda med det här?BOMBOM BOUCHARD skrev:Du vet Jim, här på forumet ska man bara såga och lyfta fram negativa saker.Jim Morrison skrev:12 skott på mål och power-play. Sedan kanske din definition av "en enda målchans" skiljer sig från min. Tycker att båda lagen skapade någorlunda framåt men båda var katastrof bakåt.SkönaDjurgårn skrev:Håller med, förutom att vi inte skapat en enda målchans typ...Jim Morrison skrev:En ringrostig förstaperiod efter ett uppehåll där anfallsspelet ser helt ok ut men försvaret dessvärre mindre bra ut.
Typ så....
Öppen och trevlig hockey mot Ais?
Nja, skulle inte tro det va?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
- Säsongskort: Ja
Klart alla vill mer. Men detta lag är ju början på något nytt utan gamla trotjänare .är ett bra lag o bygga vidare på o på sikt gå upp. Kan ju rent av skrälla och gå upp inget är omöjligt här på fortet.SkönaDjurgårn skrev:Men alltså, är ni nöjda med det här?BOMBOM BOUCHARD skrev:Du vet Jim, här på forumet ska man bara såga och lyfta fram negativa saker.Jim Morrison skrev:12 skott på mål och power-play. Sedan kanske din definition av "en enda målchans" skiljer sig från min. Tycker att båda lagen skapade någorlunda framåt men båda var katastrof bakåt.SkönaDjurgårn skrev:Håller med, förutom att vi inte skapat en enda målchans typ...Jim Morrison skrev:En ringrostig förstaperiod efter ett uppehåll där anfallsspelet ser helt ok ut men försvaret dessvärre mindre bra ut.
Typ så....
japp exakt, jag är också nöjd med en tråkig ful-seger idag.. behövs inget mer och har inga krav på NHL-skott i denna match... bara städa undan den, plocka 3p och glöm skiten forever and ever!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- SkönaDjurgårn
Då är vi alla eniga om att tre poäng, fula eller ej, är viktigt iaf.
Att vi spelar bedrövligt står jag fast vid dock. Är rätt bedrövad själv över det faktumet faktiskt.

Att vi spelar bedrövligt står jag fast vid dock. Är rätt bedrövad själv över det faktumet faktiskt.
Senast redigerad av SkönaDjurgårn den 2013-11-11 20:17:21, redigerad totalt 1 gånger.