Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Vikas

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av Vikas »

Jim Morrison skrev:Äh, ni vet väl själv hur det var när/om ni lirade mot skitmotstånd i någon sport när man var grabb. Spelnivån sänks hur mycket man än försöker motarbeta det. Det BLIR sådana här blajmatcher ibland.
Ska man ha något i en kvalserie att göra måste man kunna prestera trots "icke intressant motstånd". Något vi aldrig varit proffsiga nog att göra sen vi åkte ner.
Användarvisningsbild
Henke95
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Henke95 »

Hanses lär ju plocka minst 40 skott denna match.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Kvällens enda ljuspunkt hittills är ju Heinerö. Han växer för varje match.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag skiter i om det är skitmatch då och då, men man tröttnar på att vi är så enormt ineffektiva.. skott på skott på skott men ALDRIG mål!
Degear
Säsongskort: Ja

Inlägg av Degear »

0-0 tack och lov, eller snark?
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

ciirree skrev:Jag skiter i om det är skitmatch då och då, men man tröttnar på att vi är så enormt ineffektiva.. skott på skott på skott men ALDRIG mål!
För att göra mål måste vi ju skapa chanser. Något vi inte gjort idag.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re: Sv: Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av SkönaDjurgårn »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jim Morrison skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
Jim Morrison skrev:En ringrostig förstaperiod efter ett uppehåll där anfallsspelet ser helt ok ut men försvaret dessvärre mindre bra ut.
Håller med, förutom att vi inte skapat en enda målchans typ... ;)
12 skott på mål och power-play. Sedan kanske din definition av "en enda målchans" skiljer sig från min. Tycker att båda lagen skapade någorlunda framåt men båda var katastrof bakåt.
Du vet Jim, här på forumet ska man bara såga och lyfta fram negativa saker.

För jävligt att vi inte kan gå ut och avgöra matchen i första. Har inte Zabel talat om att ledigheten är över? Och varför är vi alltid så dåliga efter uppehåll? Varför tar inte våra spelare i och jobbar? Vi är inte ens svettiga. Fan va publiken är trött. Suck.

Typ så....
Men alltså, är ni nöjda med det här?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Vikas skrev:
Jim Morrison skrev:Äh, ni vet väl själv hur det var när/om ni lirade mot skitmotstånd i någon sport när man var grabb. Spelnivån sänks hur mycket man än försöker motarbeta det. Det BLIR sådana här blajmatcher ibland.
Ska man ha något i en kvalserie att göra måste man kunna prestera trots "icke intressant motstånd". Något vi aldrig varit proffsiga nog att göra sen vi åkte ner.
Du menar den förra säsongen? En säsong har vi varit i Allsvenskan menar jag. Du får det att låta som att vi har harvat här vääääldigt länge.

Alla lag som har gått upp har haft plattmatcher mot lag innan dom faktiskt kom till kvalserien. Förtjänade dom inte den platsen då?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 20

Inlägg av Morwin »

SkönaDjurgårn skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jim Morrison skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
Jim Morrison skrev:En ringrostig förstaperiod efter ett uppehåll där anfallsspelet ser helt ok ut men försvaret dessvärre mindre bra ut.
12 skott på mål och power-play. Sedan kanske din definition av "en enda målchans" skiljer sig från min. Tycker att båda lagen skapade någorlunda framåt men båda var katastrof bakåt.

För jävligt att vi inte kan gå ut och avgöra matchen i första. Har inte Zabel talat om att ledigheten är över? Och varför är vi alltid så dåliga efter uppehåll? Varför tar inte våra spelare i och jobbar? Vi är inte ens svettiga. Fan va publiken är trött. Suck.

Typ så....
Inte någonstans nöjd med sådan skit insats mot skit lag :/

Sent from my C6603 using Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Sv: Re: Sv: Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 11/11 2013

Inlägg av Jim Morrison »

SkönaDjurgårn skrev: Men alltså, är ni nöjda med det här?
Jag är ganska likgiltig till matchen faktiskt. Inga direkt superfarliga målchanser åt något håll. Och det står faktiskt 0-0 fortfarande. Det är inte katastrof.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
ciirree

Inlägg av ciirree »

#87 skrev:
ciirree skrev:Jag skiter i om det är skitmatch då och då, men man tröttnar på att vi är så enormt ineffektiva.. skott på skott på skott men ALDRIG mål!
För att göra mål måste vi ju skapa chanser. Något vi inte gjort idag.
Men det är ju lite så jag menar, vi skjuter oavsett om det är bra läge eller inte! Och då får vi förskräckligt dåligt målsnitt!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SkönaDjurgårn skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jim Morrison skrev:
SkönaDjurgårn skrev:

Typ så....
Vi har svårt för Almtuna. Är nöjd med 3 p. Varken mer eller mindre i en match mot detta lag.
Öppen och trevlig hockey mot Ais?

Nja, skulle inte tro det va?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
spocksbeard
Säsongskort: Ja

Inlägg av spocksbeard »

SkönaDjurgårn skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jim Morrison skrev:
SkönaDjurgårn skrev:

Typ så....
Klart alla vill mer. Men detta lag är ju början på något nytt utan gamla trotjänare .är ett bra lag o bygga vidare på o på sikt gå upp. Kan ju rent av skrälla och gå upp inget är omöjligt här på fortet.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

japp exakt, jag är också nöjd med en tråkig ful-seger idag.. behövs inget mer och har inga krav på NHL-skott i denna match... bara städa undan den, plocka 3p och glöm skiten forever and ever!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Då är vi alla eniga om att tre poäng, fula eller ej, är viktigt iaf. :)

Att vi spelar bedrövligt står jag fast vid dock. Är rätt bedrövad själv över det faktumet faktiskt.
Senast redigerad av SkönaDjurgårn den 2013-11-11 20:17:21, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar