ET: Djurgårdens IF - TPS 15/8 2013 | EP Trophy
Re: ET: Djurgårdens IF - TPS 15/8 2013 | EP Trophy
+
Moralen vid underläge 1-4.
Sam Lofquist, vilken härlig hockeyspelare!
Arnesson-Printz, säkraste backparet ikväll.
Ljungh, hoppas verkligen att han får en fin säsong iår.
-
Domaren.
Andra perioden.
Att Lidström fortsätter spela som förra säsongen.
Domaren.
Det är väl det mest uppenbara enligt mig, sedan finns det självklart mer att glädja sig åt, som att Hank-Honken-Ahlén fungerar bra, att Sörensen fortsätter briljera och att de yngre spelarna onekligen ser intressanta ut.
Kul att vara tillbaka på Hovet!
Moralen vid underläge 1-4.
Sam Lofquist, vilken härlig hockeyspelare!
Arnesson-Printz, säkraste backparet ikväll.
Ljungh, hoppas verkligen att han får en fin säsong iår.
-
Domaren.
Andra perioden.
Att Lidström fortsätter spela som förra säsongen.
Domaren.
Det är väl det mest uppenbara enligt mig, sedan finns det självklart mer att glädja sig åt, som att Hank-Honken-Ahlén fungerar bra, att Sörensen fortsätter briljera och att de yngre spelarna onekligen ser intressanta ut.
Kul att vara tillbaka på Hovet!
Victory is sweetest when you've known defeat.
Fattar inte varför Lidström får spela boxplay? Blir livrädd varje gång han är på isen...
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag skrev det i den andra tråden och jag tar det igen: 7 slashingutvisningar ...
Challe är ju nästan för skön som kommentator. Det är ju nästan så man börjar hoppas på dåliga domslut för att höra honom ryta till lite
Om man bortser från domarinsatsen så var det ändå en fröjd att se kämpaandan i 3:e perioden, mäktig vändning! Oerhört läcker straff från Guter också.

Om man bortser från domarinsatsen så var det ändå en fröjd att se kämpaandan i 3:e perioden, mäktig vändning! Oerhört läcker straff från Guter också.
- Nummer19
Oerhört imponerande vändning av laget idag. Trodde verkligen inte att vi skulle komma segrande ur striden efter ett 4-1 underläge med en perre kvar att spela, men dra åt helvete vilken attityd och envishet laget visar. Underbart att se!
+ Ahlén. Jävla slitvarg. Tacklar på allt som rör sig och kör slut på sig själv i varenda byte. Underbart att se han i Djurgårdsdressen igen.
+ Lofquist. Vill dock se ännu fler skott lossas från hans klubba. Sitter inne på ett förjävla fint skott.
+ Inställningen. Fjärdelinan.
- David Lidström har inte utvecklats ett piss vad det verkar. Missar puckmottagningar, går halvdant in i närkamperna och slarvar jävligt mycket. Nästan som om han ber om ursäkt för att han överhuvudtaget finns på isen. Fan, ta för dig. Vill och hoppas verkligen att det ska lossna för honom, men då måste han ta för sig mer och vara mer bestämd och inte vara så blyg och nervös.
- Mattsson. Lite hårt kanske, han skärpte till sig och höll igen i slutet. Tycker dock att han släppte in lite väl lätta puckar men revanscherade sig som sagt i slutet och framförallt under straffläggningen.
- Vem fan är det som är DJ? Är det DJjävlaYES? Har inte Djurgårn skickat honom långt bort åt helvete ännu? För dra åt helvete vad man är trött på den skit som spelas i pauserna samt i spelaravbrotten. Fan, spela enbart Coca Carola och inte någon jävla remix av någon skit låt.
Edit: Tveksam till om Ljungh verkligen var "The man of the match", men det är mindre viktigt. Bra för hans självförtroende om inte annat. Kul för han!
+ Ahlén. Jävla slitvarg. Tacklar på allt som rör sig och kör slut på sig själv i varenda byte. Underbart att se han i Djurgårdsdressen igen.
+ Lofquist. Vill dock se ännu fler skott lossas från hans klubba. Sitter inne på ett förjävla fint skott.
+ Inställningen. Fjärdelinan.
- David Lidström har inte utvecklats ett piss vad det verkar. Missar puckmottagningar, går halvdant in i närkamperna och slarvar jävligt mycket. Nästan som om han ber om ursäkt för att han överhuvudtaget finns på isen. Fan, ta för dig. Vill och hoppas verkligen att det ska lossna för honom, men då måste han ta för sig mer och vara mer bestämd och inte vara så blyg och nervös.
- Mattsson. Lite hårt kanske, han skärpte till sig och höll igen i slutet. Tycker dock att han släppte in lite väl lätta puckar men revanscherade sig som sagt i slutet och framförallt under straffläggningen.
- Vem fan är det som är DJ? Är det DJjävlaYES? Har inte Djurgårn skickat honom långt bort åt helvete ännu? För dra åt helvete vad man är trött på den skit som spelas i pauserna samt i spelaravbrotten. Fan, spela enbart Coca Carola och inte någon jävla remix av någon skit låt.
Edit: Tveksam till om Ljungh verkligen var "The man of the match", men det är mindre viktigt. Bra för hans självförtroende om inte annat. Kul för han!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Musiken var så sämst idag så det måste ha varit en gnagare som smugit sig in för att jävlas?!?
Riktigt kul att se Ljung idag, fan vilket tryck han hade i skridskorna!!
Printz tacklingar.. jag älskar det!
Challe sa förövrigt efter matchen att han nämnt i livesändningen att Zabel säljer sin bil, någon som hörde det? Jag kan inte släppa tanken på vad han kan ha sagt haha Skön han är ändå

Riktigt kul att se Ljung idag, fan vilket tryck han hade i skridskorna!!
Printz tacklingar.. jag älskar det!

Challe sa förövrigt efter matchen att han nämnt i livesändningen att Zabel säljer sin bil, någon som hörde det? Jag kan inte släppa tanken på vad han kan ha sagt haha Skön han är ändå

-
Han var ju definitivt topp tre, hur som helst. Nästan alla farligheter vi skapade i första och andra var han inblandad i. Ikappåkningen av en TPS-back som höll på att bli friläge och genombrottet precis i slutet på andra där det var lite straffkänningar stod han för, bland annat. Dessutom fann han kedjekompisarna bra och gjorde ett stabilt jobb i BP.Nummer19 skrev:Edit: Tveksam till om Ljungh verkligen var "The man of the match", men det är mindre viktigt. Bra för hans självförtroende om inte annat. Kul för han!
-
Bäst ikväll
Sam the Man och Kung Ljungh. Inget snack om det. Hoppas det inte blir som förra säsongen för Ljungh. Bäst i ET för att sedan bara dala för att bli riktigt dålig. Domarens konsekvens att vägra sluta ta utvisningar för onödiga slag mot handskar. Krügers framspelning var jävlig läcker. Sam går verkligen in och äger vissa byten och utstrålar självförtroende.
Sämst ikväll
Honken: Redan i första bytet Honken gjorde höll det på att bli mål bakåt pga pet med klubban i mittzon. Tyvärr höll det i sig hela matchen. Ni Honken älskare kan knappast varit glada idag. En vanlig dag på jobbet såg det ut som för mig.
Mattsson: Tappade puckar, blockerade oatackerad, vådliga utflykter. Första målet skulle han absolut ha tagit. Sidledaren var sådär.
Backarnas pet med klubban längs sargerna, gå in och ta kampen.
Varför överbelastar i ofta högersidan i egen zon? Förstår inte det. Kommer sidledaren så är oftast mottagaren leftare och kan dra till direkt.
Sam the Man och Kung Ljungh. Inget snack om det. Hoppas det inte blir som förra säsongen för Ljungh. Bäst i ET för att sedan bara dala för att bli riktigt dålig. Domarens konsekvens att vägra sluta ta utvisningar för onödiga slag mot handskar. Krügers framspelning var jävlig läcker. Sam går verkligen in och äger vissa byten och utstrålar självförtroende.
Sämst ikväll
Honken: Redan i första bytet Honken gjorde höll det på att bli mål bakåt pga pet med klubban i mittzon. Tyvärr höll det i sig hela matchen. Ni Honken älskare kan knappast varit glada idag. En vanlig dag på jobbet såg det ut som för mig.
Mattsson: Tappade puckar, blockerade oatackerad, vådliga utflykter. Första målet skulle han absolut ha tagit. Sidledaren var sådär.
Backarnas pet med klubban längs sargerna, gå in och ta kampen.
Varför överbelastar i ofta högersidan i egen zon? Förstår inte det. Kommer sidledaren så är oftast mottagaren leftare och kan dra till direkt.
Om köparen har fått upp ögonen för bilen genom Djurgårdshjälpen eller liknande går allt överskott över 90.000 till Djurgården.Högdalen skrev: Challe sa förövrigt efter matchen att han nämnt i livesändningen att Zabel säljer sin bil, någon som hörde det? Jag kan inte släppa tanken på vad han kan ha sagt haha Skön han är ändå![]()
När det går till överdrift så blir det ju domarna själva som är det spelförstörande momentet. Jag tror inte riktigt att de inser det.Philly Flu skrev:Läste någonstans att domarna i SHL i år skall fokusera på slashing och spelförstörande moment, typ fasthållning vid sargen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Fyfan.. vet knappt vad jag skall säga.
Nyss återkommen efter matchen.
Såg så jävla mörkt ut efter andra perioden, men i 3:e så visade spelarna vad Djurgården står för.
Aldrig någonsin ge upp, alltid kämpa. Vi har ett bra lag i år, hoppas det går vägen nu.
Grabbarna jobbade arslet av sig för att bärga nederlaget, heder, bara heder.
Inga jävla gamnackar utan ett jävlar anamma jag saknat i DIF.
ALLTID OAVSETT
ALLA ANDRA KAN DRA ÅT HELVETE!
Nyss återkommen efter matchen.
Såg så jävla mörkt ut efter andra perioden, men i 3:e så visade spelarna vad Djurgården står för.
Aldrig någonsin ge upp, alltid kämpa. Vi har ett bra lag i år, hoppas det går vägen nu.
Grabbarna jobbade arslet av sig för att bärga nederlaget, heder, bara heder.
Inga jävla gamnackar utan ett jävlar anamma jag saknat i DIF.
ALLTID OAVSETT
ALLA ANDRA KAN DRA ÅT HELVETE!
Alltid Oavsett.
Bara handla!#87 skrev:Om köparen har fått upp ögonen för bilen genom Djurgårdshjälpen eller liknande går allt överskott över 90.000 till Djurgården.Högdalen skrev: Challe sa förövrigt efter matchen att han nämnt i livesändningen att Zabel säljer sin bil, någon som hörde det? Jag kan inte släppa tanken på vad han kan ha sagt haha Skön han är ändå![]()
http://www.blocket.se/vi/48398897.htm
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
För tidigt att dra några växlar än, men visst ser det ut att vara en annan inställning i årets upplaga? Guter, Sörensen, Eriksson, Saviano, Johner och Sam är inte bara skickliga hockeyspelare, utan ena jädra vinnarskallar också. Det behövs.
Sen måste jag hylla min egen favoritspelare lite extra, nämligen Ahlén, också. Alltid gillat den grabben!
Sen måste jag hylla min egen favoritspelare lite extra, nämligen Ahlén, också. Alltid gillat den grabben!
- diftobbe89
+ till hela brunkar-kedjan, Hank sliter som ett djur, precis som han ska göra, Ahlén visar prov på ganska bra spelförståelse och väldigt tung att möta i närkamerna.
Jocke E den tryggaste på planen och helt suverän vid tekningscirkeln.
Längesen jag såg en så go back som Lofquist i Djurgårsdressen, skulle kunna spela i en bättre liga en allsvenskan utan att göra bort sig, klassvärvning.
Ljungh, tog för sig och ser både ut att ha blivit snabbare och starkare, bara att hoppas formen håller i sig.
Guter och Sörensen kommer bli viktiga i vinter.
Härliga Djurgår'n
Jocke E den tryggaste på planen och helt suverän vid tekningscirkeln.
Längesen jag såg en så go back som Lofquist i Djurgårsdressen, skulle kunna spela i en bättre liga en allsvenskan utan att göra bort sig, klassvärvning.
Ljungh, tog för sig och ser både ut att ha blivit snabbare och starkare, bara att hoppas formen håller i sig.
Guter och Sörensen kommer bli viktiga i vinter.
Härliga Djurgår'n
Spela fult
captcash skrev:Bara handla!#87 skrev:Om köparen har fått upp ögonen för bilen genom Djurgårdshjälpen eller liknande går allt överskott över 90.000 till Djurgården.Högdalen skrev: Challe sa förövrigt efter matchen att han nämnt i livesändningen att Zabel säljer sin bil, någon som hörde det? Jag kan inte släppa tanken på vad han kan ha sagt haha Skön han är ändå![]()
http://www.blocket.se/vi/48398897.htm
Jo jag vet, tänkte mest på om någon hört vad han sa i sändningen

Förövrigt förvånad att ingen gett Jocke E beröm för matchen. Han slet på bra och var topp3 i laget tycker jag.
Sören, Jocke, Ljungh var grymma. Sam kom inte till riktigt men kommer definitivt vara ett tungt tillskott i laget. Såg ni hans handledare eller?? Sinnes..som resten av laget skjuter slagskott vafan