HV71 - Djurgårdens IF, 15/9 2011 | Elitseriepremiär

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 15/9 2011 | Elitseriepremiär

Inlägg av Daniel942 »

Edin skrev:Helvete vad besviken jag blir om resan inte blir av, jag som taggat hela veckan!

Anmäl er!
Annars får vi alla lösa någonting med minibussar. Har mailat en i resegruppen, och om det är definitivt att bussen inte rullar ska jag försöka få JK fixa fram några minibussar.

Annars kan vi försöka fixa fram det privat i den mån det går.
DIF!
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

När får ni reda på om bussen blir av? Jag, MetalMachine och en polare åker nämligen från Rönninge med bil och har 2 platser kvar i bilen. Åker väl typ 14.30 på torsdag från Rönninge :)
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Heaty skrev:När får ni reda på om bussen blir av? Jag, MetalMachine och en polare åker nämligen från Rönninge med bil och har 2 platser kvar i bilen. Åker väl typ 14.30 på torsdag från Rönninge :)
Ställ bilen och anmäl er till bussen.

Varför åka snett?! Det kan rädda att flera andra kommer ner.
DIF!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Fan va tråkigt det är att resan, som det verkar, inte blir av.
Men då kommer man ju till frågan, hur många är det som har betalat bussresan?
Är det 10 personer, 20 personer, 30 personer? Den frågan skulle det nog vara bra om JK besvarade, så att vi intresserade kan se oss om för andra alternativ innan det är för sent om det skiter sig.

Att hyra en minibuss hade ju inte varit fel, men å andra sidan så är det nästan lika dyrt som att hyra en stor buss av det som jag har hört.
Men å andra sidan, den bussen vi åkte med till Gävle ifjol, vad kan det egentligen kosta att hyra en sådan sliten, sunkig och för att vara kortfattad, värdelös buss? Det är en total avsaknad av kvalité rakt igenom, så det kan väl inte röra sig om några större summor?

Fruktansvärt tråkigt är det hur som helst, och jag förstår inte hur JK kan få med sig tusentals till fotbollspremiären år efter år samtidigt som det aldrig blir av något kring hockeyn. Nu känns det inte riktigt fair att klaga på JK när dom ändå försökte, men varför måste dom vara ute så fruktansvärt sent? Kunde dom inte ha haft resan uppe sedan två månader tillbaka? Då hade det nog inte varit något problem.
Heaty skrev:När får ni reda på om bussen blir av? Jag, MetalMachine och en polare åker nämligen från Rönninge med bil och har 2 platser kvar i bilen. Åker väl typ 14.30 på torsdag från Rönninge :)
Om bussen inte rullar, så är jag (och jag räknar med att även Edin är det) mycket intresserade av att få följa med i er bil. Frågan är ju dock hur man löser det med biljetter där nere i så fall?

Men jag håller med Daniel, det är ju att föredra om ni åker med i bussen. Men jag antar att ni redan har bestämt er dock.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Jo det har vi, bussen går dessutom för tidigt för att vi ska hinna med den. Vi ska ringa snubben i JK Syd (glömt bort hans namn) och köpa biljetter via honom. Borde inte vara några problem.
Skickade mitt nummer i ett PM till dig Salas så att vi kan höras under dagen imorrn.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Salas skrev:Fan va tråkigt det är att resan, som det verkar, inte blir av.
Men då kommer man ju till frågan, hur många är det som har betalat bussresan?
Är det 10 personer, 20 personer, 30 personer? Den frågan skulle det nog vara bra om JK besvarade, så att vi intresserade kan se oss om för andra alternativ innan det är för sent om det skiter sig.

Att hyra en minibuss hade ju inte varit fel, men å andra sidan så är det nästan lika dyrt som att hyra en stor buss av det som jag har hört.
Men å andra sidan, den bussen vi åkte med till Gävle ifjol, vad kan det egentligen kosta att hyra en sådan sliten, sunkig och för att vara kortfattad, värdelös buss? Det är en total avsaknad av kvalité rakt igenom, så det kan väl inte röra sig om några större summor?

Fruktansvärt tråkigt är det hur som helst, och jag förstår inte hur JK kan få med sig tusentals till fotbollspremiären år efter år samtidigt som det aldrig blir av något kring hockeyn. Nu känns det inte riktigt fair att klaga på JK när dom ändå försökte, men varför måste dom vara ute så fruktansvärt sent? Kunde dom inte ha haft resan uppe sedan två månader tillbaka? Då hade det nog inte varit något problem.
Om bussen inte rullar, så är jag (och jag räknar med att även Edin är det) mycket intresserade av att få följa med i er bil. Frågan är ju dock hur man löser det med biljetter där nere i så fall?

Men jag håller med Daniel, det är ju att föredra om ni åker med i bussen. Men jag antar att ni redan har bestämt er dock.
Sitt ner i båten. Detta är rykten som går runt att bussen inte ska rulla. Ingenting officiellt.

Men om vi skulle hamna i sitsen att bussarna inte går så har jag kollat på möjligheterna med minibuss.

Från OKQ8 kostar det runt 2500:- för en minibuss med plats för 9 pers + bensin.
2500:- / 9 = 280:-

280:- (minibussplats) + 100:- (biljett) = 380:-

Så detta ska lösa sig. Alla som vill ska kunna ta sig ner.
DIF!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Det löser sig alltid! ;)

Är det du som kommer att köra bussen Daniel? :lol:
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Daniel942 skrev:Från OKQ8 kostar det 1115:- för en minibuss med plats för 9 pers.
1115:- / 9 = 125:-

125:- (minibussplats) + 100:- (biljett) = 225:-

Så detta ska lösa sig. Alla som vill ska kunna ta sig ner.
Så det finns sådana bussar att hyra på OKQ8? Underbart att höra i så fall, låter ju hur bra som helst!
Men du bör nog räkna med i alla fall 250-300 kr/person i alla fall. Dels är det en bensinkostnad på minst tusenlappen, och sen vill nog den som kör ha sig en liten slant också.

Men vi får som sagt avvakta. Förhoppningsvis uppdaterar JK oss om läget imorgon. Men bara vi kommer ner till Jönköping så är jag nöjd, det är viktigast.

Edit: Såg nu att du ändrade priset från OKQ8, så då är vi uppe i 400kr/person. Men det är ju dock ingen fara det heller egentligen med tanke på att JKs buss kostade 350. Det är bara en 50-lapp extra.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Edin skrev:Det löser sig alltid! ;)

Är det du som kommer att köra bussen Daniel? :lol:
Bild
DIF!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Salas skrev:Så det finns sådana bussar att hyra på OKQ8? Underbart att höra i så fall, låter ju hur bra som helst!
Men du bör nog räkna med i alla fall 250-300 kr/person i alla fall. Dels är det en bensinkostnad på minst tusenlappen, och sen vill nog den som kör ha sig en liten slant också.

Men vi får som sagt avvakta. Förhoppningsvis uppdaterar JK oss om läget imorgon. Men bara vi kommer ner till Jönköping så är jag nöjd, det är viktigast.

Edit: Såg nu att du ändrade priset från OKQ8, så då är vi uppe i 400kr/person. Men det är ju dock ingen fara det heller egentligen med tanke på att JKs buss kostade 350. Det är bara en 50-lapp extra.
400:- inräknat med biljett. Det blir alltså billigare.

Jag kommer inte att köra, men om vi hamnar i en situation där minibussar behövs så har jag minst en förare klar som självklart kör gratis.

Men detta är inget att diskutera nu igentligen, vi inväntar svar på vad som händer med JK Bussen först.
DIF!
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Har två platser över i bilen om någon är intresserad. Måste dock fixa biljetter till oss tre som ska ner och detta görs, vad jag har förstått, via JK. Får se till att höra med dem i morgon. Men om någon är intresserad är det bara att hojta till.

Edit: Tydligen hade redan Heaty skrivit om det. Nåja... Värt att nämnda, för övrigt. Det kommer definitivt inte att bli dyrare att åka med oss än med JK-bussen, men jag håller med övriga om att det egentligen är bättre att åka med bussen än att ta egna bilar ner. Som Heaty nämner ovan är dock detta inget alternativ för oss.
AnteK

Inlägg av AnteK »

Jag är då den som ska köra minibussen som Daniel nämnde, och i den kalkyl Daniel nämnde är bensin inräknad, det kommer alltså inte bli dyrare än 280 exl biljett.

Hoppas dock JK-bussen blir av så man slipper vara nykter, så skriv upp er!!

Kan tillägga också att ni behöver inte vara oroliga för att åka med i våran minibuss om det skulle bli så, jag kan köra bil :wink: vore faan annars då jag jobbar på Taxi Stockholm :lol:
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Visst är man på plats när det är råttkross på Råttsunda nästa måndag och när det är råttkross i Globen dagen efter.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Får nog ha viss förståelse för varför trycket att åka till Jönköping i premiÄren inte är så stort. Det vankas t ex två derbyn inom en mycket snar framtid och då går det åt både tid och pengar så det är i alla fall för min del inte direkt märkligt om denna match får relativt låg prioritering för många.
Stadion

Inlägg av Stadion »

Härligt att det snart är dags för hockey igen, längtan har varit oändligt stor och det ska bli härligt att få se Djurgår`n spela tävlingsmatcher igen.

KROSSA HV!
Skriv svar