Intro

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
PutteDIF
Säsongskort: Ja

Re: Intro

Inlägg av PutteDIF »

Jag hoppas vårt intro är bättre än aiks i alla fall, enligt osäkra källor ska de köra den här på Hovet:
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

Biaas skrev:

Denna ska användas vad jag har hört.
Vart har du hört det? Den är ok.

Synd att det blir ice-projection nu. Sånt är för bönder. Heroes är så enkelt och fint med bilder på gamla spelare osv. som det ska vara.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Förstår inte vad folk har emot trance/techno. Tiestos version av He's a pirate samt Ozones/Airbases Rock (eller vad den nu heter, inte min avdelning) är galet peppande - och bra!

Annars hade ju Färjestad den bästa introlåt som någonsin har använts i sportsammanhang, säsongen 08/09.
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Daniel942 »

Metal Machine skrev:Annars hade ju Färjestad den bästa introlåt som någonsin har använts i sportsammanhang, säsongen 08/09.
Fy fan.
DIF!
Metal Machine

Uppskattar du inte musik, min vän?
Användarvisningsbild
JIIR

Inlägg av JIIR »

Hade varit sjukt fett med Disturbeds Down with the sickness som introlåt!

Eller i alla fall början, och så sprutas det eld i takt med sångaren på "Oh ah ah ah ah" och "awk awk". Spelarna åker in på andra "Oh ah ah ah ah"

Hade blivit grymt!

Edit: Och så lite lampor och skit i takt med trummorna.
Metal Machine

Det håller jag med om!
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

JIIR skrev:Hade varit sjukt fett med Disturbeds Down with the sickness som introlåt!

Eller i alla fall början, och så sprutas det eld i takt med sångaren på "Oh ah ah ah ah" och "awk awk". Spelarna åker in på andra "Oh ah ah ah ah"

Hade blivit grymt!

Du vill alltså ha apljud när spelarna kommer in? Och sen lite självmordsemonumetal efter det.

We'll have to agree to disagree.
Metal Machine

AMMC skrev:
JIIR skrev:Hade varit sjukt fett med Disturbeds Down with the sickness som introlåt!

Hade blivit grymt!

Du vill alltså ha apljud när spelarna kommer in? Och sen lite självmordsemonumetal efter det.

Äsch, skitsnack! Det hade varit förbannat bra. Slår Heroes med hästlängder!
Användarvisningsbild
JIIR

Inlägg av JIIR »

AMMC skrev:

Hade blivit grymt!

Nae, samtidigt! :)

Tänkte mest att det hade vart nice med eld i takt med musiken, upprepade gånger, finns nog andra låtar, som saknar apljud, som fungerar. :)
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Metal Machine skrev:
AMMC skrev:

Hade blivit grymt!

Heroes har ju heller inte varit "intro", dvs låten som spelas när spelarna gör entré. Utan en stämningsfull stund innan det. Så de har olika syften. Att spela den där smörjan med bilder på gamla legender skulle kännas bisarrt. Sen skulle jag inte vilja ha den som "entrélåt" heller för den delen.

Men jag kan respektera att folk har olika synpunkter förstås. Något skitsnack har jag knappast kommit med dock.
Metal Machine

AMMC skrev:
Metal Machine skrev:
AMMC skrev:

Hade blivit grymt!

Heroes har ju heller inte varit "intro", dvs låten som spelas när spelarna gör entré. Utan en stämningsfull stund innan det. Så de har olika syften. Att spela den där smörjan med bilder på gamla legender skulle kännas bisarrt. Sen skulle jag inte vilja ha den som "entrélåt" heller för den delen.

Men jag kan respektera att folk har olika synpunkter förstås. Något skitsnack har jag knappast kommit med dock.
Tagga ner, min vän. Jag menade naturligtvis inte skitsnack i den bemärkelsen, det handlar ju trots allt om tycke och smak, men det är inte lätt att tydliggöra skillnaden i skrift där man begränsas av de få uttrycksmöjligheter som står till buds. Personligen håller jag med dig om att Down with the sickness inte borde spelas förrän spelarna precis ska till att äntra isen, men skiljer mig genom åsikten att jag anser att den skulle kunna vara en passande låt för spelarna att skrinna in till. Jag är också medveten om att Heroes aldrig har använts till det sistnämnda, men står fast vid att den känns som en väldigt tråkig introlåt över huvud taget.

En introlåt ska helst bygga upp stämningen över tid eller på annat sätt få en (publiken) att tagga till. Låten som spelarna sedan gör entré till bör på något sätt öka adrenalinet så att både spelarna och publiken taggar till ytterligare, och naturligtvis vara där introt som helhet når sitt klimax. Det går givetvis lika bra att använda sig av en eller flera låtar så länge man håller fast vid dessa principer IMO. Allt detta innehåller "Tiestos" mästerverk He's a pirate, varför den passade ruskigt bra som introlåt. Filmen förhöjde bara upplevelsen än mer.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Eller, så glider bara spelarna in till Heroes, och så struntar vi i allt dunk-dunk-dunk. Det vore den absolut bästa lösningen.

Men jag måste dock säga, att jag mer än gärna hade sett ett intro, likt Heroes-versionen med spelarbilder från tidigare framgångsår med The Pacific Soundtrack. Får rysningar av att bara tänka på det. Tyvärr kommer det väl aldrig inträffa, men hade man lagt ner mycket tid och haft tillgång till i princip allt bildmaterial (som DIF Hockey förmodligen har) sedan 90-talet så hade man kunnat skapa något sjukt jävla magiskt med den låten. Ett av Hans Zimmers absolut bästa verk, om än inte det bästa.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Metal Machine skrev: Tagga ner, min vän. Jag menade naturligtvis inte skitsnack i den bemärkelsen, det handlar ju trots allt om tycke och smak, men det är inte lätt att tydliggöra skillnaden i skrift där man begränsas av de få uttrycksmöjligheter som står till buds. Personligen håller jag med dig om att Down with the sickness inte borde spelas förrän spelarna precis ska till att äntra isen, men skiljer mig genom åsikten att jag anser att den skulle kunna vara en passande låt för spelarna att skrinna in till. Jag är också medveten om att Heroes aldrig har använts till det sistnämnda, men står fast vid att den känns som en väldigt tråkig introlåt över huvud taget.

En introlåt ska helst bygga upp stämningen över tid eller på annat sätt få en (publiken) att tagga till. Låten som spelarna sedan gör entré till bör på något sätt öka adrenalinet så att både spelarna och publiken taggar till ytterligare, och naturligtvis vara där introt som helhet når sitt klimax. Det går givetvis lika bra att använda sig av en eller flera låtar så länge man håller fast vid dessa principer IMO. Allt detta innehåller "Tiestos" mästerverk He's a pirate, varför den passade ruskigt bra som introlåt. Filmen förhöjde bara upplevelsen än mer.
Klart man är taggad dagen innan seriepremiären!

Angående Heroes så tycker jag att den uppfyller sitt syfte, och det är ju uppenbart att många uppskattar den med tanke på klagostormen när den plockats bort. Jag håller med dig om principerna, även om jag inte nödvändigtvis har samma uppfattning om vad som uppfyller dem.

Förhoppningsvis blir det bra stämning med det som kommer i år, jag tror det iaf!
Metal Machine

Salas skrev:Eller, så glider bara spelarna in till Heroes, och så struntar vi i allt dunk-dunk-dunk. Det vore den absolut bästa lösningen.

Men jag måste dock säga, att jag mer än gärna hade sett ett intro, likt Heroes-versionen med spelarbilder från tidigare framgångsår med The Pacific Soundtrack. Får rysningar av att bara tänka på det. Tyvärr kommer det väl aldrig inträffa, men hade man lagt ner mycket tid och haft tillgång till i princip allt bildmaterial (som DIF Hockey förmodligen har) sedan 90-talet så hade man kunnat skapa något sjukt jävla magiskt med den låten. Ett av Hans Zimmers absolut bästa verk, om än inte det bästa.
Fullständigt enig! Den där är mycket bättre än Heroes om än lik i sitt utförande.
AMMC skrev:
Metal Machine skrev: Tagga ner, min vän. Jag menade naturligtvis inte skitsnack i den bemärkelsen, det handlar ju trots allt om tycke och smak, men det är inte lätt att tydliggöra skillnaden i skrift där man begränsas av de få uttrycksmöjligheter som står till buds. Personligen håller jag med dig om att Down with the sickness inte borde spelas förrän spelarna precis ska till att äntra isen, men skiljer mig genom åsikten att jag anser att den skulle kunna vara en passande låt för spelarna att skrinna in till. Jag är också medveten om att Heroes aldrig har använts till det sistnämnda, men står fast vid att den känns som en väldigt tråkig introlåt över huvud taget.

Klart man är taggad dagen innan seriepremiären!

Angående Heroes så tycker jag att den uppfyller sitt syfte, och det är ju uppenbart att många uppskattar den med tanke på klagostormen när den plockats bort. Jag håller med dig om principerna, även om jag inte nödvändigtvis har samma uppfattning om vad som uppfyller dem.

Förhoppningsvis blir det bra stämning med det som kommer i år, jag tror det iaf!
Jo, det förstås. Jag är dock fortfarande väldigt förvånad över hur många som klagar på techno/trance, då t.o.m. jag kan uppskatta det i vissa sammanhang. Det är ju dessutom väldigt populärt bland de breda folklagren och sådant brukar sällan tvingas utstå så mycket kritik. Är verkligen detta forums medlemmar representativt för DIF-publiken i stort?
Skriv svar