Nissegåvan - Tavlan är hemma.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Nissegåvan

Inlägg av android »

Grymt. En Nisse i form hade varit fint just nu.
Född till sportchef.
Magnutz

Re: Nissegåvan

Inlägg av Magnutz »

android skrev:Grymt. En Nisse i form hade varit fint just nu.
Ja, han är, när han är i form, en grym energispelare som lever för det han gör. Tillsammans med Ölvestad... jag anser att det är vad som satte P för vår säsong. Båda är ovärderliga. Med dem i laget har vi ett helt annorlunda scenario. Då hade 4e-platsen varit vår. nu fick vi spela utan dem.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Tavlan "Nissegåvan"

Imorgon åker jag till Hovet med tavlan och lämnas över den till en person i Nisses närhet. Jag har ingen biljett, för de var slut, men jag löser det på något sätt. Hoppas jag.

På baksidan kommer jag under kvällen att texta något i stil med: Nisse, denna tavla symboliserar vad vi supporters anser du står för. Ett stort hjärta, lojalitet och kämpaglöd.

Håller på att fundera på texten och vill någon här komma med förslag så tar jag emot dem med glädje. På grund av platsbrist kan inte alla få sina ord med men jag lovar att vara öppen för förslag. :)
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

"Nisse - Vi älskar dig" skulle väl räcka mer än nog? ;). Tror nog att du ska tänka ut texten, det är du som lagt ner tiden på tavlan och du vet vad du känt när du gjort den.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Heaty skrev:"Nisse - Vi älskar dig" skulle väl räcka mer än nog? ;). Tror nog att du ska tänka ut texten, det är du som lagt ner tiden på tavlan och du vet vad du känt när du gjort den.
:) Packar den snart, ska bara skriva dit texten. Sen så bär det iväg, imorgon, till Hovet. Hoppas jag kan kirra en plåt bara.
Användarvisningsbild
David1891

Inlägg av David1891 »

Magnutz skrev:
Heaty skrev:"Nisse - Vi älskar dig" skulle väl räcka mer än nog? ;). Tror nog att du ska tänka ut texten, det är du som lagt ner tiden på tavlan och du vet vad du känt när du gjort den.
:) Packar den snart, ska bara skriva dit texten. Sen så bär det iväg, imorgon, till Hovet. Hoppas jag kan kirra en plåt bara.
http://www.jarnkaminerna.se/forum/viewt ... 720#p17428
:D :D
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

David1891 skrev:
Magnutz skrev:
http://www.jarnkaminerna.se/forum/viewt ... 720#p17428
:D :D
Har inte tid att åka runt imorgon. Har 9 mil att köra. Men tack för tipset!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

I och med att jag inkluderar alla Djurgårdssupportrar i gåvan delar jag här med mig av det brev som följer med Tavlan.
Brevet till Nisse skrev:Hej Nisse!

Den 26 december 2010 var en hel drös med likasinnade och jag på Hovets is och spelade hockey i Djurgårdens IF Hockeys tröjor. Det var – bortsett från dagarna då mina barn föddes – den bästa dagen i mitt 36åriga liv, so far. Efter att vårt lag vunnit turneringen gick jag upp på Hyllan och såg matchen DIF-SAIK tillsammans med ett gäng sköna Djurgårdare. Det var en fantastiskt fin dag. ”Vi” vann med 5-1 och jag kommer ihåg 2-0-målet (egentligen var det väl 3-0-målet eftersom Wolmer felaktigt dömt bort Mackans mål för offside i målgården…) som du gjorde och hur jäkla glad du var! Det är sånt som dröjer sig kvar på näthinnan länge, länge. Du har bjudit på mycket glädje genom åren.

Det har saknats glädje och fart i laget sedan SAIK-matchen och mycket beror på att du inte är med och spelar. Vi supporters saknar dig och den inställning du har till hockey och till Djurgårdens IF och vill därför ge dig den här tavlan som ett bevis på hur mycket du betyder för oss.

Motivet ”TrippelHjärtat” växte sakta men säkert fram och det står för vad jag och många andra supporters anser du betyder för laget. Lojalitet, Kämpaglöd och Ivrighet. Din Kärlek till sporten går inte att ta miste på och du visar alltid ett grymt jävlaranamma. Texten under hjärtat betyder helt enkelt det att vi har dig i våra tankar och att vi är stolta över att du är en av oss.

Så, slutligen, vill jag bara säga att jag och alla andra Djurgårdssupportrar önskar dig ett lyckosamt tillfrisknande och att du kommer tillbaks till oss, i någon form.

Vi är med dig – överallt

Vid pennan,

Magnus Arvidsson
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Magnutz skrev:I och med att jag inkluderar alla Djurgårdssupportrar i gåvan delar jag här med mig av det brev som följer med Tavlan.

Den 26 december 2010 var en hel drös med likasinnade och jag på Hovets is och spelade hockey i Djurgårdens IF Hockeys tröjor. Det var – bortsett från dagarna då mina barn föddes – den bästa dagen i mitt 36åriga liv, so far. Efter att vårt lag vunnit turneringen gick jag upp på Hyllan och såg matchen DIF-SAIK tillsammans med ett gäng sköna Djurgårdare. Det var en fantastiskt fin dag. ”Vi” vann med 5-1 och jag kommer ihåg 2-0-målet (egentligen var det väl 3-0-målet eftersom Wolmer felaktigt dömt bort Mackans mål för offside i målgården…) som du gjorde och hur jäkla glad du var! Det är sånt som dröjer sig kvar på näthinnan länge, länge. Du har bjudit på mycket glädje genom åren.

Det har saknats glädje och fart i laget sedan SAIK-matchen och mycket beror på att du inte är med och spelar. Vi supporters saknar dig och den inställning du har till hockey och till Djurgårdens IF och vill därför ge dig den här tavlan som ett bevis på hur mycket du betyder för oss.

Motivet ”TrippelHjärtat” växte sakta men säkert fram och det står för vad jag och många andra supporters anser du betyder för laget. Lojalitet, Kämpaglöd och Ivrighet. Din Kärlek till sporten går inte att ta miste på och du visar alltid ett grymt jävlaranamma. Texten under hjärtat betyder helt enkelt det att vi har dig i våra tankar och att vi är stolta över att du är en av oss.

Så, slutligen, vill jag bara säga att jag och alla andra Djurgårdssupportrar önskar dig ett lyckosamt tillfrisknande och att du kommer tillbaks till oss, i någon form.

Vi är med dig – överallt

Vid pennan,

Magnus Arvidsson
Så jävla bra!

Magnutz får härmed dagens hyllning.
DIF!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Tack för det Daniel!

Så här ser det färdiga paketet ut. Kuvert med brev på framsidan.

Bild

Vi ses på Hovet! Om jag kommer in! ;)
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Tack, magnus. För att du inkluderat oss alla i ditt arbete. Jag vet att Nisse kommer uppskatta den!
(bara hoppas att dem inte tjuvtittat på den här nu.. ;) )
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Heaty skrev:Tack, magnus. För att du inkluderat oss alla i ditt arbete. Jag vet att Nisse kommer uppskatta den!
(bara hoppas att dem inte tjuvtittat på den här nu.. ;) )
Kul att driva igenom det. Det blev ju ingen T-Shirt (än). Och det blev mycket trevligt när jag kände att jag kunde inkludera alla. :)

Hehe, ja, det är väl inte helt 100% otänkbart att nån tjuvkikat lite.. ;)
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Fin gest, Magnutz - respect!
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

med Magnutz tillåtelse har jag konverterat hans fantastiska tavla till en bakgrundsbild:

Bild

Det finns två versioner, en med några renders av Nisse inne i hjärtat och en utan. Båda finns i upplösningarna 1280x720 och 1920x1080

med renders: 1280x720
med renders: 1920x1080

utan renders: 1280x720
utan renders: 1920x1080

All credd går till Magnutz, jag har bara tagit hans idé och flyttat den över från en tavla till en datorskärm.

/ Axel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:I och med att jag inkluderar alla Djurgårdssupportrar i gåvan delar jag här med mig av det brev som följer med Tavlan.

Vi är med dig – överallt

Vid pennan,

Magnus Arvidsson
Schnyggt jobbat!
Skriv svar