Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
jensa85

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av jensa85 »

Crashmash skrev:
jensa85 skrev:Då gratulerar vi Brynäs till #30 Mark Owuya. Det kommer bli helt sjukt många tappade poäng i år enbart pga våra målvakter. Sanna mina jävla ord.
Ja, jag tycker att han ska gå ut och trycka till lite brynäsare så vi slipper bli så pressade i egen zon. Han måste ta mer ansvar.

Har inte påstått att försvaret glänser direkt. Men öppna dina idol-ögon bara litegrann så inser du nog med att mitt påstående lär bli fakta. Tyvärr.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Owuya gör ingen bra match, visst. Men att lägga allt på honom känns idiotiskt. Tillbakapressade i över minuten på hemmais är inget annat än uselt, av hela laget. Är bara onödigt att hänga ut en spelare för det här.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

2-0 DIF hade varit mer rättvist. Maken till sämre målvaktsperiod har jag inte sett sedan Östlund eller Naumov.

Det där var inte bra Mark...
xxwinniehxx
Säsongskort: Ja

Inlägg av xxwinniehxx »

Går tyvärr inte att komma ifrån att Mark kan vara den sämsta målvakten i elitseriens historia. Jag skojar inte. Riddarn är inte mycket bättre han. Hur har Järlan och co tänkt egentligen? Idioter..
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Luktar dags för Tim nu!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

DIF kör väl som vanligt metoden ''De som vill får spela'' och låter Owuya med flit kasta in ytterligare 6-7 puckar innan han byts ut.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Ni ger Owuya lite väl mycket skit nu. Inte bara hans fel det här.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Mattias_87 skrev:Ni ger Owuya lite väl mycket skit nu. Inte bara hans fel det här.
Det är så det funkar här. Idag har Printz kommit undan och även Kempe. Men det kommer fler matcher!
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

Mattias_87 skrev:Ni ger Owuya lite väl mycket skit nu. Inte bara hans fel det här.
Säg någon som är mer skyldig till det här än Mark?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Första målet, oflyt. Andra målet, jättetavla. Tredje målet, den borde han ta.

In med Tim till andra och ltie ny energi, för vi har fan inte varit sämre än Brynäs rent spelmässigt.
Expert.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Kan bara instämma med föregående (nåja, de flesta åtminstone) och det största problemet är väl att Mark inte BARA släpper in puckar? Han är dessutom jävligt osäker och släpper returer hela tiden, och detta gör ju att backarna inte vågar gå på för att man måste rensa returer, och då är det väl inte konstigt att man blir tillbaka pressade?
Nä, jag skyller allt i defensiv-zon på Mark och blir jävligt besviken om en sådan talangfull målvakt som Tim inte får chansen efter en sådan här period av Mark...
Senast redigerad av Heaty den 2010-10-19 18:42:20, redigerad totalt 1 gånger.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jo, jag kan fan sträcka mig så långt som att det bara är hans fel. Laget börjar jävligt bra i ett väldigt högt tempo och förhoppningarna och förväntningarna höjs både inom laget och på läktaren. Att då ha en målvakt som inte är koncentrerad för fem öre och släpper in enklare mål än Naumovs gjorde, är totalt förödande för detta lag som ville framåt och göra mål. Istället blir man ängsliga och stirriga, på grund av att EN spelare sviker. Han släpper in mål som vem fan som helst skulle kunna rädda. Han ska tamigfan rädda alla tre.

Så där agerar inte en Elitseriemålvakt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Crashmash skrev:
Det är så det funkar här. Idag har Printz kommit undan och även Kempe. Men det kommer fler matcher!
Jag ber om ursäkt. Jag tycker Mark är jättebra. Och samtliga mål är fullständigt otagbara,hmm.

Personligen har jag hela tiden varit oerhört negativ till Marks kunnande. Och varför ska inte det få yttras när det är mer befogat än vanligt utan att man "kastar skit på spelare"?.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

easer90 skrev:
Säg någon som är mer skyldig till det här än Mark?
De spelare som ser ut som balettdansörer som inte vet vilken zon de är i eller vart pucken är under stora delar av första perioden?

De som lägger första målet på Mark, ja ... vad ska man säga. De två andra ska han ta, men det blir bara pinsamt att lägga allt på honom.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Fricke skrev:2-0 DIF hade varit mer rättvist. Maken till sämre målvaktsperiod har jag inte sett sedan Östlund eller Naumov.

Det där var inte bra Mark...
Absolut, vi skapade klart vassare lägen. Med ombytta målvakter hade det stått 4-1 till oss.

Deras första mål var ett jävla skitmål som inte kan lastas Mark.
Deras 2:a var löjligt, ett dragskott från ofarligt läge upp i krysset. Ska bara få gå in i B-pojkar och nedåt. 3:e kan bara en målvakt som läcker som ett såll släppa in. Dessutom nära släppa in deras sista skott.
Han gjorde inte en enda vettig räddning denna period. Är han helt utan nerver?

Och jag som hade börjat ta Mark till nåder, hur kunde jag?

Nu är det upp till bevis resterande 2. Annars är det bara att byta målvakt med Sundsvall på överskådlig tid.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar