Brynäs IF - Djurgårdens IF, 29/10 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 29/10 2009

Inlägg av Caveman »

Östgöten skrev:Många klagar på Wesslau och Ridderwall. De tillhör inte toppen i ES, men de är ok. Tyvärr kan vi inte säga detsamma om backarna. Tyvärr hade jag gärna sett att DIF istället för Tjärna, Oscar, Printz och Falk hade lagt de dryga 550 kr per månad på två riktiga superbackar.

I torsdags var det Printz och idag var det Kyle och Ragge som inte gjorde sitt jobb på de två sista målen. Tidigare har Oscar givit bort pucken i helt fel läge. Listan på backarnas kaosartade spel kan tyvärr göras riktigt lång. Hade hellre sett:

Superback 1 - Andreas Holmqvist
Ragge - Kyle
Timmy - Superback 2

Extrabackar: Niklas Andersson och Alexander Deilert
Nu så har ju Printz varit bättre än både Timmy (som har varit riktigt under isen) & Ragge hittills denna säsong trots att han gjorde en riktig Rembrandt senast.

Jag vill inte heller lägga någon skuld på Riddarn idag, men tänk vad mycket mer poäng DIF hade haft om vi hade haft en målvakt som kunde vinna matcherna åt oss som te.x Markström i Brynäsmålet idag.

Nu bara måste vi skölja över Timrå...

Tycker mig kunna se att Mackan Nilson blir bättre & bättre för varje match. (han borde tacka nej till Tre kronor, så han får vara lite med sitt nyfödda barn, skulle inte förvåna mig om någon skadar sig när dom är och spelar med sina olika landslag)
Senast redigerad av Caveman den 2009-10-29 22:54:52, redigerad totalt 3 gång.
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Jag älskar det Riddarn säger i intervjun. Att han inte gav laget en chans att vinna. Och att han var sjukt besviken på sin egen insats.
Jag älskar målvakter som inser det och inte bara säger att det var otur eller skyller på försvaret!

Har precis beställt 4 klackbiljetter till matchen på lördag! Då ska det bli ös!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

DIF_Soldier skrev:Är det Martin Soneby som är reporter vid intervjuerna med Micke och Riddarn?
Slående lik röst.
Vet inte, men den här snubben verkar ha gjort comeback vid mikrofonen i alla fall. Han höll i dåvarande DIFTV tillsammans med Anders Antonsson för fyra-fem år sen.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Många som snackar i nattmössan här. Vi har inte spelarmaterialet för att vara ett topplagg. Det är här vi ska ligga. Mellan 5 och 8:a. Vinner vi mot Timrå på lördag är jag nöjd med den första delen av elitserien och det bör även ni vara. Skitsamma om vi vinner hemma eller borta. Poäng som poäng.
dalle08

Inlägg av dalle08 »

Jaha va ska man säga om kvällens match för våra krigare?????

Grymt dålig av våra krigare, när man inte åker griller o tror att det är enkelt o inte kämpa, då bli det så... Är grymt besviken på mitt lag DIF idag, Nu hoppas jag att dom ta tag i det o börja inser att man ska kämpa spela hockey. För vi kommer ligga långt ner när alla spelat 15omg, o DIF ha ju 2 matcher mer spelade än andra.

Det bli tufft på lördag o spela dom som de gjorde mot RBK, SAIK så lär de torska igen. Men hoppas verkligen att hårde hardy säger till dom nu o att sätter fart på våra krigare =)=)
Men bra att det är uppehåll nu också så kan dom få mer sug att kämpa o spela hockey våra krigare.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

När man i ett viktigt PP-läge kastar in Ölvestad och Fimpen (samtidigt dessutom), ja då undrar man ju vad som händer. Vem av dessa två är det som har känsliga handleder eller bra spelsinne? Idiotiskt coachat. Dessutom verkar man bara rulla på femmorna i PP, varför inte plocka ut de fem bästa och låta dem spela? HV´s förstafemma är ju t.ex. ett monstervapen i PP och de skulle ju aldrig börja med typ tredjefemman första minuten i PP och sen kasta in fjärdelinan efter det...

Sen tycker jag att Brynäs iof väldigt snygga PP-mål är jävligt dåligt från vår sida. Printz har varit uppe och stött lite så han är borta, men vad gör Kyle?! Det får stå en Brynäsforward MITT FRAMFÖR Riddarn och skymma. Kika på repriserna så får ni se - varför är ingen där och lyfter bort honom?! Blir så jävla sned... Man behöver inte vara nån Holmström för att stå framför DIF´s mål direkt.

Det enda positiva just nu är väl att Mackan börjat hitta farten, klar skillnad mot de tio första matcherna.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

SkönaDjurgårn skrev:När man i ett viktigt PP-läge kastar in Ölvestad och Fimpen (samtidigt dessutom), ja då undrar man ju vad som händer. Vem av dessa två är det som har känsliga handleder eller bra spelsinne? Idiotiskt coachat. Dessutom verkar man bara rulla på femmorna i PP, varför inte plocka ut de fem bästa och låta dem spela? HV´s förstafemma är ju t.ex. ett monstervapen i PP och de skulle ju aldrig börja med typ tredjefemman första minuten i PP och sen kasta in fjärdelinan efter det...
.
Håller med. Dock har ju Janne Karlsson i hv ett litet rykte om sig att köra slut på sina bästa spelare i grundserien. Se när han hade lhc. Han matchade dom bästa där stenhårt hela säsongen. I grundserien gick det bra, men i slutspelet var dom riktigt sega.

Våra "bästa" spelare är ju väldigt unga. Vilka har handleder i vårat lag förutom Mackan? Kruger, Josefsson, till viss del Enqvist. Ottosson när han kommer tillbaka. Nu snackar jag forwards.
Att matcha juniorer i en poängproducerande förstalina+första PP uppställning i alla omgångar funkar inte.

Jag skulle tro att meningen med att slänge in Fimpen och Jimmie är att få folk in på mål som är aggressiva och kan trycka in returer. Låta backarna i Ragge, A.Holmqvist och kyle sköta passningar tillsammans med forward.

Jag hade ändå helst sett en toppad PP-uppställning. Vi måste ju först gå till slutspel, ingen självklarhet.

PP1: Kruger, Mackan, Enqvist, Holmqvist, Falk. Byt ut Enqvist eller Kruger mot Otto sen. Låt Mackan eller Otto transportera in pucken efter ett dropp i mittzon. Tre-fyra passningar, direktskott(!). Sen ett jäävla krigande på andra pucken.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Sedan så är det så att Ölvestad & Fimpen har hört till dom bästa spelarna & hetaste, då är det inte så konstigt att dom får lira i PP.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Håller med dig, android, bra resonerat. Just att transportera pucken in i zon tycker jag också de gör alldeles för svårt. Falken brukar vara rätt bra på det dock, tror det är för att han är klok och ser om han ska skrinna in med pucken själv, passa den eller dumpa djupt.
Sen kanske inte Falken är förstavalet i PP men.. :)

När vi väl talar om HV så gör ju de precis som du säger att DIF bör göra. Droppar pucken i mittzon till en Davidsson i hög fart och vips så är de inne i zon och kan börja sitt lir. Mer fart DIF!

Caveman>> Ja, du har väl rätt i det men jaaaaa...jag vet inte ja... Just i PP känns det lite kallt med dem :) Jag saknar iaf Linkan nåt oerhört i DIF och i PP, det är ju med oss han hör hemma.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

SkönaDjurgårn skrev:Håller med dig, android, bra resonerat. Just att transportera pucken in i zon tycker jag också de gör alldeles för svårt. Falken brukar vara rätt bra på det dock, tror det är för att han är klok och ser om han ska skrinna in med pucken själv, passa den eller dumpa djupt.
Sen kanske inte Falken är förstavalet i PP men.. :)

När vi väl talar om HV så gör ju de precis som du säger att DIF bör göra. Droppar pucken i mittzon till en Davidsson i hög fart och vips så är de inne i zon och kan börja sitt lir. Mer fart DIF!

Caveman>> Ja, du har väl rätt i det men jaaaaa...jag vet inte ja... Just i PP känns det lite kallt med dem :) Jag saknar iaf Linkan nåt oerhört i DIF och i PP, det är ju med oss han hör hemma.
Visst skulle man kunna önska att Linkan kom tillbaka men nu blir det nog inte så, då är det onödigt att lägga energi på en spelare som inte ens spelar DIF. Vi har dom spelarna vi har, det är med dom vi ska gå till slutspel. Spelare blir skadade & spelare kommer och går, men vi måster fokusera oss på dom som finns på isen,
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Självklart! Jag fick bara en liten släng av Linkansentimentalism :)
Skriv svar