Kris!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Jeremy Roenick

Re: Kris!

Inlägg av Jeremy Roenick »

Christopher J skrev:Ge oss tillbaka Globen där vi var oslagbara. All heder åt stämningen på Hovet som jag älskar men Globen känns bättre och modernare för Djurgården än Hovet. Lägg helg matcherna på Globen så kommer familjerna tillbaka också.
Håller med till 100%

Hovet är charmigt och en genuin hockeyarena men hopplöst obsolet. Tillbaka till Globen!
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

För att lägga någonting i GLOBEN så måste det finnas en attraktiv produkt att sälja. Just nu finns inte den produkten. Alltså dax för blazrarna i Djugårdskavajerna att börja inse att börsyran är över och det är dax att få jordkontakt igen och börja jobba på allvar.

Alla måste nu kavla upp ärmarna och förstå allvaret. Gör man inte det som ansvarig i Djurgårn hockey bör man lämna sin styrelseplats till en bättre visionär som kan börja bygga upp djurgårdens trovärdighet i Sthlm igen. Känns FAN dystrare än på många herrans år. Sänd ut någon positiv signal nu styrelsen. Ni har många 1000 djurgårdare som går och väntar på just det. Vi supportrar gör vårt men ni ansvariga i Djurgårn måste också visa att ni är järnkaminer som inte viker ner er för att det blåser lite. "Ge oss lite glädje kämpa på" :twisted:
Mofo23

Inlägg av Mofo23 »

Man undrar om det händer något i klubben överhuvudtaget just nu. Alla runt om föreningen, fans, tidningar och tv är oroliga för vad som händer med anrika Djurgårdens IF. Från föreningen hörs dock ingenting. Mats Larsson & CO verkar ha lagt locket på. Är det någon gång DIF behöver en tydlig och stark klubbledning så är det nu.

Det lutar mer och mer åt att Tommy Jacobsson kanske inte var så fel ute med sin sylvassa kritik mot DIF hockeys ledning i somras.
Användarvisningsbild
Back to the good old days
Kontakt:

Inlägg av Back to the good old days »

Mofo23 skrev:Det lutar mer och mer åt att Tommy Jacobsson kanske inte var så fel ute med sin sylvassa kritik mot DIF hockeys ledning i somras.
Just det! Var är Anschutz stålar som ledningen lade sig på rygg för?
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Användarvisningsbild
roj

Inlägg av roj »

Krisen verkar hålla i sig in på dec!!!

Hur länge får det fortsätta så här innan nån i styrelsen reagerar. ?
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Kris är väl bara förnamnet just nu. Fattar absolut ingenting vad som sker på isen, ser hur jävla lojt ut som helst. Efter dagens match är vi tillbaks som ett förlorande lag utan någon som helst grund att falla tillbaka på. Har vi över huvudtaget något grundspel att bygga vidare på? Så svarta november kommer inte att ta slut, vi kommer att harva där vi ligger nu och stanna där. Var är det Djurgårn jag har följt i 20 år ? Ingen aning vad jag vill säga med detta inlägg , förmodligen frustation , besvikelse . Tråden heter kris, milt uttryck i våran situation.
Vi kommer inte att reda ut detta, kvalserien väntar och jag ber till högre makter att vi har domare, turstudsar, skitmål med oss så vi får en chans till att stanna kvar i högsta serien för ett sista försök att stabilisera oss i elitserien igen.

Fyfan för denna säsongen !
Användarvisningsbild
tdk

Inlägg av tdk »

Nu börjar det se mörkt ut. Inte ett mål på 31 skott det håller verkligen inte. Man kan ju inte säga att vi inte förtjänar att ligga där nere för vi vill ju inte vinna matcherna och vi verkar inte ha något ide för att vända tillbaka tåget till ett vinnande spår igen.

Skulle Något annat lag vara i samma sits så skulle de värva en ny spelare och jag tvivlar starkt på att vi har de ekonomiska resurserna som krävs för detta. Vi kanske skulle testa Södertälje metoden och sparka en stjärna som inte producerar.

Nått måste hända i alla fall och det är nu!
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Att DIF har en dålig ekonomi vet alla, men den ska väl inte påverka spelare och tränare till den höga grad att dom inte fungerar som ett lag ute på isen. Där har vi det mest akuta just nu. Det som sker med laget nu har ingenting med ekonomin att göra.
Byggaren

Inlägg av Byggaren »

Undrar vart detta ska sluta, graven blir allt djupare.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3924681.ab
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

Mats Larsson skrev:– Vi måste öka våra intäktsmöjligheter från Hovet. I dag har vi samma intäkter från arenan som vi hade för tio år sedan. Men kostnader för spelartrupp och annat har ökat otroligt mycket under samma period. Den ekvationen går inte ihop, säger Mats Larsson.
Herregud... Under tio års tid har man alltså inte förmått en ändring av intäkterna från arenan. Är det då märkligt att ekonomin är körd i botten?!? Varför har man inte agerat tidigare?
gadden78

Inlägg av gadden78 »

Det är nu man inser vilken skit styrelse vi har i Djurgården då man låtit klubben blöda i 10 år... Vi går i samma öde till mötes som Leksand och AIK tyvärr, Allsvenskan nästa med "riktiga" derbyn och publikmatcher mot Leksand men samtidigt riktiga skitmatcher! Om inget händer nu så finns inte möjligheten att klättra i tabellen, läs denna länk! http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3924348.ab Tyvärr blir det inget slutspel om man är realist, nu går varenda match till att hålla oss kvar i elitserien....

Så upp med en banderoll nu och ge en känga till Djurgårdens styrelse i ngt att dom mer eller mindre pissat på klubbens sköld i 10 års tid..! Sen en banderoll att vi tror på spelarnas hjärta och att dom får hitta spelet igen, det är hockey vi spelar!

Kom igen nu, nu måste vi våga kasta skit på ledningen, där har det bristit länge nog nu, ngn gång måste dom inse att deras sätt att leda är skit! Mailbomba styrelsen, för detta forum verkar dom inte bry sig ett blanka fan om!

Djurdårds hjärta, ett blödande sådant..!
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Fast att spelarna inte spelar som dom ska kan väl omöjligt vara styrelsens fel? Tänker då bl a på M Holmqvist som är inne på de flesta baklängesmål, Dick som bara glider.
Sudden är kung
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Sudden är kung »

Spelarna har sett till resultaten underpresterat något fruktansvärt hittills i år, men det är fan inte försent än det är 25 omg kvar/75 poäng att spela om. Ang ekonomin så kan vi supporters inte göra ett skit åt att det ser ut som det gör mer än att köpa souvenirer och dyl. Men jag tror personligen att vi har Sveriges rikaste styrelse med deras positioner i samhället. Vart har alla pengar tagit vägen från glansåren kan man undra, jag menar hur många spelare har inte DIF släppt till NHL under de senaste 10 åren? Får man inte tillräckligt betalt per spelare eller skickar man dom till reapris?

Nej något måste hända men jag vet tyvärr inte vad. Allt hänger på vad spelarna och tränarna tar för beslut inom den närmsta tiden. Slutspel ska vi glömma just nu, nu handlar det bara om att jag vill vara hjälte och ha kvar våra färger i ES, det får kosta en hel jävla tandrad för att hålla borta pucken från vår egen zon det finns folk som lagar allt från tänder till brutna ben, för från och med nu är det inget annat än hedern det handlar om och det måste spelarna känna när de kommer till träning/match. För att komma ner i en ev kvalserie och tro att man ska ordna det där när man har förlorat en hel säsong är inte lätt, speciellt inte mot lag som har vunnit det mesta under en säsong. Tempot kanske vi har men vi kommer inte ha modet att spela där. Jag hoppas och tror fortfarande att vi kommer klara detta men jag är jävligt orolig.
gadden78

Inlägg av gadden78 »

Rocker skrev:Fast att spelarna inte spelar som dom ska kan väl omöjligt vara styrelsens fel? Tänker då bl a på M Holmqvist som är inne på de flesta baklängesmål, Dick som bara glider.
Jo det är sant men ekonomin i klubben gör att vi inte har spelare som producerar, varför tror du Fernholm spelar där han spelar, det är så mycket Djurgårdare ute i andra lag för dom betalar bättre! Man kan prata om heder och hjärta till klubben men allt handlar idag om hur mycket man tjänar och där har styrelsen och ledningen hamnat efter och bara stirrat sig blinda i över 10 år snart..! Hade Djurgården haft pengar hade vi inte legat där vi ligger idag.. Styrelsen/ledningen har lyckats göra ett bottenlag av Sveriges mest anrika klubb, så länge ingenting görs så får vi se DIF här nere tyvärr! Nästa sesång kommer nog se värre ut då vi kommer förlora fler spelare till nhl och inte ha ekonomin att fylla dom platserna! Sen undrar jag om Falken, Bremberg, Ronnie orkar fler sesånger? Därför vill jag kasta skit på styrelsen/ledningen!
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

gadden78 skrev:
Rocker skrev:Fast att spelarna inte spelar som dom ska kan väl omöjligt vara styrelsens fel? Tänker då bl a på M Holmqvist som är inne på de flesta baklängesmål, Dick som bara glider.
Jo det är sant men ekonomin i klubben gör att vi inte har spelare som producerar, varför tror du Fernholm spelar där han spelar, det är så mycket Djurgårdare ute i andra lag för dom betalar bättre! Man kan prata om heder och hjärta till klubben men allt handlar idag om hur mycket man tjänar och där har styrelsen och ledningen hamnat efter och bara stirrat sig blinda i över 10 år snart..! Hade Djurgården haft pengar hade vi inte legat där vi ligger idag.. Styrelsen/ledningen har lyckats göra ett bottenlag av Sveriges mest anrika klubb, så länge ingenting görs så får vi se DIF här nere tyvärr! Nästa sesång kommer nog se värre ut då vi kommer förlora fler spelare till nhl och inte ha ekonomin att fylla dom platserna! Sen undrar jag om Falken, Bremberg, Ronnie orkar fler sesånger? Därför vill jag kasta skit på styrelsen/ledningen!
Men det är ju inte styrelsens fel att M Holmqvist, som är en defensiv center, har -17 i +/1. Kan slå vad om att han inte var helt gratis heller trots att frölunda betalar delar av hans lön.
Kan också jämföra med laget 2005/2006 som måste ha varit DIFs sämsta någonsin. Där kämpade varenda spelare stenhårt varje byte och undvek kvalserien. Nu är det inte en enda spelare som visar att dom vill någonting över huvud taget. Fortsätter det så här så är det allsvenskan som gäller nästa säsong, utan tvekan. Och detta har ingenting med styrelsens agerande eller brist på pengar att göra. Det är ingen kämparglöd alls i laget helt enkelt. Som jag sagt förut tycker jag man ska bänka Holmqvist då hans prestationer hitills varit under all kritik. Samma sak med Axelsson som uppträder fruktansvärt lojt på isen. Ersätt dessa med Ahlén och Calle G som i alla fall sliter lite och visar att dom vill.
Skriv svar