Målvaktsfrågan

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Bjurling sattes under lite press i ett slutspel, ballade ur helt och säsongen efter var han rent utsagt dålig. Knappast den typ av målvakt som vi behöver då hans psyke inte verkar vara det bästa.
Var en lagkamrat som slog axeln ur led på Bjurling inför första hemmamatchen i det slutspelet.
Efter detta reste han sig aldrig och inte heller laget lyckades skaka av sig den första svidande förlusten.

Dessvärre verkar vi få uppleva samma insatser även under denna säsong.
Om det har att göra med att Daniel Larsson sett skakig ut eller inte skall jag dock låta vara osagt.
Dock måste hela lage rannsaka sig själva inför forsättningen av serien.

Nya tag mot wannabe aik ?
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
woa
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av woa »

Håller med dom som inte är nöjda med våran nya 1:a keeper... Tyvär :(
Tycker att det skulle vara mycket bättre om vi hade en mellanbra målvakt som tar ALLA vanliga skott och inte en som kanske gör en kanonräddning... Jag blir inte alls lika sur när ett bra skott studsar in än när ett vanligt skitskott letar sig in i mål. Blir ju fan närvös varje gång vi får besök i egen zon och att ännu ett skitpuck ska studsa in i mål...

nä... Ny målvakt eller doping till Larsson! lol

//woa

Alltid där, lika förväntansfull varje gång! FORZA DIF!
woa

Inlägg av woa »

Fy fan va glad man kan blir av att ha fel!

Bra match Larsson! Hoppas han fortsätter att spela bra! Han behöver inte äns spela lika bra som igår för att jag ska vara nöjd!

Forza!

// woa

Alltid där, lika förväntansfull varje gång! RORZA DIF!
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

larsson var kingkong igår!!...tycker han har visat i dom två senaste matcherna att han är en målis att lita på...själklart ska försvaret och resten av laget ha sin del av kakan men han har ändå haft en 30 skott på sig som han räddat!

nån borde göra en banderoll med Boden kommuns logga --> Bild

Muren från Boden!!;)
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Frasse skrev:
Bjurling sattes under lite press i ett slutspel, ballade ur helt och säsongen efter var han rent utsagt dålig. Knappast den typ av målvakt som vi behöver då hans psyke inte verkar vara det bästa.
Var en lagkamrat som slog axeln ur led på Bjurling inför första hemmamatchen i det slutspelet.
Efter detta reste han sig aldrig och inte heller laget lyckades skaka av sig den första svidande förlusten.

Om det har att göra med att Daniel Larsson sett skakig ut eller inte skall jag dock låta vara osagt.

Kan det vara så att Larsson kände pressen att allt hängde på honom när Owuya vaktade båset? Nu när Ridderwall är tillbaka känner han inte lika stor press längre då Ridderwall är en stabilare målvakt.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Grrreat

Inlägg av Grrreat »

Don_T skrev:
Frasse skrev:

Kan det vara så att Larsson kände pressen att allt hängde på honom när Owuya vaktade båset? Nu när Ridderwall är tillbaka känner han inte lika stor press längre då Ridderwall är en stabilare målvakt.
Av egen erfarenhet vet jag att det där är väldigt olika beroende från målvakt till målvakt. När jag spelade så var jag alltid som bäst när jag visste att jag var tvungen att vara bra. Pressen sporrade mig. Men en del är annorlunda och vill att det ska finnas en bra backup bakom. Finns även dom målvakterna som ibland tycker pressen är för stor och tycker det är "skönt" att det finns någon som kan ta över om det skiter sig. Men det är en inställning som jag tror och hoppas knappt finns i elitserien. Att vara målvakt är i mångt och mycket en annan sport än för utespelarna ;)

Å andra sidan de riktigt stora målvakterna är nog dom som alltid höjer oavsett om det är en landslagsmålvakt som vaktar båset eller en juniormålvakt.
Så då fick jag det sagt; alltså att jag aldrig var någon stor målvakt ;)

I frågan om Daniel Larsson så tror jag att han kan blir riktigt stor, jag tror inte att han bryr sig om något nämnvärt att han hållit nollan i två matcher nu och jag tror inte han bryr sig så värst mycket om att han började skakigt heller. Den uppfattningen jag fått av honom är att han är typiskt norrländsk och klassisk "målvaktsaktig" i hela sin person. Man lever lätt i sin egen värld.... :D
Boxercanyon

Larsson Rookie kandidat ?

Inlägg av Boxercanyon »

Är han Larsson inte en Rookiekandidat var går den gränsen för spelade matcher han spelade 24 förra säsongen är inte gränsen 25 vet inte om det är så är det någon som vet
Användarvisningsbild
blocco

Re: Larsson Rookie kandidat ?

Inlägg av blocco »

Boxercanyon skrev:Är han Larsson inte en Rookiekandidat var går den gränsen för spelade matcher han spelade 24 förra säsongen är inte gränsen 25 vet inte om det är så är det någon som vet
Man måste väl vara 20 år eller mindre för att kunna bli årets Rookie?
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Hoppas att Larsson fortsätter som han börjat, och sen att Riddarn får komma in och göra några matcher då och då :)

Än så länge ser det stabilt ut i alla fall, gillar Dannes lugna stil!
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Om danne fortsätter så här hela säsongen så är vi topp 4 :D
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Lär inte vara många som tvivlar på Danne och Riddarn nu... :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Gäller bara att dom håller hela säsongen
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Mans91 skrev:Om danne fortsätter så här hela säsongen så är vi topp 4 :D
Jag tippade DIF på fjärdeplats före säsongen
DIF Praktikant

Larsson i landslaget

Inlägg av DIF Praktikant »

Vi får väl se då när Larsson börjar spela i landslaget :)

/Praktikanten
rikkard

ang målvakterna

Inlägg av rikkard »

Kul att se att Ridderwall kan komma in och spela bra. Hoppas dock på att Larsson fortsätter att vara vår uttalade förstemålvakt. Han har en extra växel som Ridderwall saknar (än). Det finns exempelvis inte en chans i världen att Ridderwall hållit nollan mot LHC på bortaplan.

Om vi når slutspel, behöver vi en fantom i målet som kan vinna matcher åt oss. Se på förra årets slutspel. Modo var sämre än både HV och LHC, men hade en målvakt som gjorde det omöjliga.

Fortsätt satsa på Larsson och låt Ridderwall spela var 4-5 match.
Framtiden ser ljus ut på målvaktsfronten!!!
Skriv svar