Upprop till styrelse, ledning och medlemmar

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Gripen skrev:nej nu hoppas man inte längre .... säsongskortet ligger på blocket med ett start bud på 1 kr... men jag tror inte att det blir sålt ...

PINSAMMA DJURGÅRDEN !!
Fast allra pinsammast är ju de som slutar gå på hockey trots att man har säsongskort efter en väldigt dålig vecka. Men det kanske bara är jag som tycker så?

Visst, styrelsen har skött vissa saker mindre bra, men vi fans har skött oss jävligt mycket sämre. Vilket annat lag som helst hade trots dessa resultat haft hyfsade publiksiffror (se exempelvis Frölunda just nu). Det är ni (riktar mig inte bara mot Gripen) billiga ursäkter till fans som har förstört för DIF från första början. Stöd ert lag i vårt och torrt, för i helvete!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vi fans har INTE skött oss sämre, att påstå något sådant är ren BS.

Jag var med på 90-talet då DIF-ledningen gjorde sitt bästa för att bli av med oss och nu får de leva med de såren de skapat. Spelar i min bok ingen större roll om få sitter kvar från den tiden, jag och fler med mig, känner oss fortfarande inbjudna med armbågen...

Vidare får laget de fans som de förtjänar svårare än så är det inte och ta upp fallet VFHC är helt ovidkommande då det finns massa andra orsaker som ligger bakom deras siffror.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Kall-El skrev:Vi fans har INTE skött oss sämre, att påstå något sådant är ren BS.

Jag var med på 90-talet då DIF-ledningen gjorde sitt bästa för att bli av med oss och nu får de leva med de såren de skapat. Spelar i min bok ingen större roll om få sitter kvar från den tiden, jag och fler med mig, känner oss fortfarande inbjudna med armbågen...

Vidare får laget de fans som de förtjänar svårare än så är det inte och ta upp fallet VFHC är helt ovidkommande då det finns massa andra orsaker som ligger bakom deras siffror.
Jag upplevde det inte själv när DIF-ledningen gjorde sitt bästa för att bli av med fansen, men jag vet att det hände. Jag kan förstå om man inte känner sig inbjuden men då kan man väl skita i det från början? Inte ge upp efter en dålig vecka. Styrelsen har ju inte direkt ändrat sig ang. att locka publik, under säsongen. Och att sluta använda säsongskort eller t.o.m. sälja sitt.

Laget får de fans de förtjänar? Jo, visst. Kan ju bara ta som exempel när vi vann mot LHC med 6-2 inför 5680 personer (!). Om du tycker att DIF förtjänar så lite publik en sån match får det stå för dig. Jag tycker det är en pinsam siffra, speciellt med tanke på att vi ännu inte förlorat inför den matchen (även om det var i tredje omgången).

Sen får du gärna förklara vad du menar med VF. Varför de ligger näst sist och ändå har 10000 pers, om det nu inte beror på fansens attityd.
Användarvisningsbild
Hr1
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hr1 »

Erik Kloth skrev:Hr 1:

Du är en mycket pinsam och tragisk person. Jag känner till dig mycket väl och ditt hat gentemot Mats Sundin är mycket lustigt.

Mats Sundin pissade på "Hr1" på Fågelbro Golf för ett par år sedan och sedan dess har du inte smält det? Att Mats kom i sin Ferrari och förnedrade dig i din Saab? Sluta försök få folk att se Mats som en svikare eller liknande. Mats är en av svensk hockeys absolut största!

Du har inte varit i Toronto eller överhuvudtaget i Kanada. Mats är större än både Lidström, Forsberg och Näslund i Kanada.
*GÄSP*
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Diffe89 skrev: Laget får de fans de förtjänar? Jo, visst. Kan ju bara ta som exempel när vi vann mot LHC med 6-2 inför 5680 personer (!). Om du tycker att DIF förtjänar så lite publik en sån match får det stå för dig. Jag tycker det är en pinsam siffra, speciellt med tanke på att vi ännu inte förlorat inför den matchen (även om det var i tredje omgången).

Sen får du gärna förklara vad du menar med VF. Varför de ligger näst sist och ändå har 10000 pers, om det nu inte beror på fansens attityd.
Trogna fans som sagt, där kan man verkligen säga att de håller ihop i vått och i torrt, till skillnad från DIF fans.
Lilla minsta motstånd de möter och de skiter i att gå på matcherna verkar det som, fan är det att gnälla om saker som hände på 90-talet??

Ni kan gnälla och spekulera varför de är lite publik på matcherna, men det enda felet är fansen attityd i sthlm.

Säg vad ni vill om VF, men jävla strongt att ändå ha 10.000pers varje match(nästan) trots de ligger näst sist.

Kall-El: Vad gjorde föreningen på 90-talet som gjorde att ni inte ville gå/inte kände er välkomna då?
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Diffe89 skrev: Fast allra pinsammast är ju de som slutar gå på hockey trots att man har säsongskort efter en väldigt dålig vecka.

Nu vet jag inte hur långa dina veckor är, men mina är inte nästan två år långa. För det är snart så länge vi har varit helt värdelösa.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jojje skrev:
Diffe89 skrev: Fast allra pinsammast är ju de som slutar gå på hockey trots att man har säsongskort efter en väldigt dålig vecka.

Nu vet jag inte hur långa dina veckor är, men mina är inte nästan två år långa. För det är snart så länge vi har varit helt värdelösa.
Vad har du för förväntningar egentligen?!

Med den trupp vi hade förra säsongen var det i stort sett en jävla bragd att vi klarade oss kvar. I år var inledningen över förväntan och innan den här helvetesveckan med början och slut mot Malmö låg vi ju faktiskt på slutspelsplats. Sen behöver jag väl inte ens nämna att det faktiskt inte var speciellt många som klagade och hotade med att sluta gå på matcherna före Karjala-uppehållet.
Men du var förmodligen en av de som slutade gå på fotbollen i år bara för att vi låg på 6-8:e plats.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Vad jag har för förväntningar? Ja du, en av dem är att vi inte ska värva så usla spelare som vi har gjort när lag med liknande budget lyckas betydligt bättre. En annan är att jag inte vill ha en styrelse som går ut och lovar guld och gröna skogar men vägrar säga hur det ska gå till.

För att nämna två.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jojje skrev:Vad jag har för förväntningar? Ja du, en av dem är att vi inte ska värva så usla spelare som vi har gjort när lag med liknande budget lyckas betydligt bättre. En annan är att jag inte vill ha en styrelse som går ut och lovar guld och gröna skogar men vägrar säga hur det ska gå till.

För att nämna två.
Okej, värvningar som Mattsson, Ryman och Fredrik Ericson är mycket, mycket dåliga, där förstår jag dig. Men vilka lag har egentligen lyckats bättre med liknande budget? T.o.m. lag som Mora har ju mer pengar att lägga på spelare än vad vi har.

Sen antar jag att du menar målen till 2010 att ha vunnit SM-guld igen och ha ett snitt på 10000. Det sista framför allt, är väldigt orealistiskt.

Saken är den att bara för att styrelsen gjort några fel betyder det väl inte att man ska sluta stötta laget, föreningen DIF. Tänk även på alla de som går varje match oavsett hur det går. Hur fan tror du vi känner när det kommer 4-5000 pers till en arena som tar 13850? Det är bra att visa missnöje, men inte genom att sluta stötta sitt lag. Jag tror att de med inflytande i DIF bryr sig mer om vad trogna fans säger än vad medgångarna säger. På matcherna kan du göra skillnad, inte framför datorn.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Jag har säsongskort, men kommer inte att gå på matcherna förrens de visar att de är värda att ha en publik. Det är man inte när man kostant ger bort matcher i första perioden eller rasar ihop under sista 5.

Kommer inte gå på dagens match mot modo t ex.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jojje skrev:Jag har säsongskort, men kommer inte att gå på matcherna förrens de visar att de är värda att ha en publik. Det är man inte när man kostant ger bort matcher i första perioden eller rasar ihop under sista 5.

Hade redan räknat ut allt det där, du börjar bli förutsägbar...

Tack i alla fall för att du förtydligade det hela.
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

Jojje skrev:Jag har säsongskort, men kommer inte att gå på matcherna förrens de visar att de är värda att ha en publik. Det är man inte när man kostant ger bort matcher i första perioden eller rasar ihop under sista 5.

Ah, den äkta Djurgårdsandan?

Tänk om fansen hade lite mer Ölvestads-anda...Riktiga fans...
Inga DIF-playboys som inte klarar av att spotta i näven och ta en förlust som en man...

Ölven, som ni så gärna framhåller som en äkta järnkamin? Var är hans "fighting spirit" hos er?

Stanna hemma då och kom inte och ta del av framgångarna senare heller. (när det än blir...)
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

fd skuggan skrev:

Ah, den äkta Djurgårdsandan?

Tänk om fansen hade lite mer Ölvestads-anda...Riktiga fans...
Inga DIF-playboys som inte klarar av att spotta i näven och ta en förlust som en man...

Ölven, som ni så gärna framhåller som en äkta järnkamin? Var är hans "fighting spirit" hos er?
Tänkte precis skriva detsamma. Det verkar jävligt lätt att kritisera laget för avsaknad av vilja och kämpaglöd när man själv inte gör ett skit för att göra någonting bättre.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Tycker de 3 senaste har det varit klart förbättringar, trots förlusten mot Luleå, men har ju inte vunnit där uppe på evigheter, så det va inget jag räknade med precis.

Tyvärr finns det nog många som dig Jojje, som inte kan gå och stötta laget när de mest behöver det, bara för att ni är sura för de inte spelar som ni vill.

Va en gång på en match mellan Malmö - DIF(förra gången de va i ES) Mif ledde med 2-0 men djurgården vände och vann till slut med 3-6.
Märkte på Mif klacken att det blev tyst, så fort de låg under, det är sånt som är jävligt konstigt att man kan stå och sjunga och heja på sitt lag när de leder men så fort de ligger under så är det tyst, är väl då de ska känna att de fortfarande har fansens stöd??

Jag förstår att du är missnöjd med hur laget spelar och styrelsens värvningar till en viss del, men man får väl göra det bästa av situationen?
Och om de inte spelar som dy vill/tycker så kan man väl ändå gå på matcherna och heja fram dem.

Tycker det är lite medgångssupporter över dig Jojje.
Blir sur för att laget inte spela som du vill och därför inte går på matcherna. kasta spaden & hinken och lämna sandlådan!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Är så glad att jag inte gick dit idag, såg matchen på tv.

Hur man som Lu och co kan säga att det har vänt och är på väg åt rätt håll är för mig helt obegripligt. Så jävla dåligt spelat.

Men vad säger jag, man får ju inte kritisera en ledning och tränare som har värvat och spelat ihop de två sämsta lagen i modern historia. Vi fortsätter på samma inslagna spår istället. För någon person har visst sagt att det är på väg åt rätt håll

Kom nu så kramas vi och sjunger "We shall overcome"...
Skriv svar