Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Satt å fundera på Klasen idag.
Det här att man (jag) tycker han är nonchalant å slår bort en hel del passningar för att sen vara briljant. Kan det ha å.göra med att orken tar slut lite. När orken tar slut gör man dåliga beslut. Chansar lite. 3 av 10 går det hem men dom där 7 gångerna väger inte upp plussidan. Särskilt när sista utposten inte stängt igen mer än absolut minimum.
Sen lurar jag på statsen. 10p på 10 matcher är ju bra såklart men... inte för att jag har kollat upp men merparten lär väl kommit i PP där vi varit vassa. Sen lurar jag på om man kan utläsa om poängen kommit mot mindre bra motstånd. Kanske gått lite långsammare mot såna lag därav funkat? Vimmerby å Östersund skrämmer ingen precis men det är ju mot löven, IKO , SSK osv vi behöver honom tipptopp å på tå.
En anna grej. Precis som många säger så lärnju inte vo2 och allmän fysik komma som en blixt från klar himmel. Han är ju ändå strax under 40. Kanske var ett planerat conditionbreak för att kunna prestera som bäst i slutet av säsongen. All publicitet är bra publicitet och för media att skriva att det är ett planerat break är ju knte lika clickbate som att Klasen är dåligt tränad å petad. Killgissar hej vilt men hel ät otroligt?:)
Det här att man (jag) tycker han är nonchalant å slår bort en hel del passningar för att sen vara briljant. Kan det ha å.göra med att orken tar slut lite. När orken tar slut gör man dåliga beslut. Chansar lite. 3 av 10 går det hem men dom där 7 gångerna väger inte upp plussidan. Särskilt när sista utposten inte stängt igen mer än absolut minimum.
Sen lurar jag på statsen. 10p på 10 matcher är ju bra såklart men... inte för att jag har kollat upp men merparten lär väl kommit i PP där vi varit vassa. Sen lurar jag på om man kan utläsa om poängen kommit mot mindre bra motstånd. Kanske gått lite långsammare mot såna lag därav funkat? Vimmerby å Östersund skrämmer ingen precis men det är ju mot löven, IKO , SSK osv vi behöver honom tipptopp å på tå.
En anna grej. Precis som många säger så lärnju inte vo2 och allmän fysik komma som en blixt från klar himmel. Han är ju ändå strax under 40. Kanske var ett planerat conditionbreak för att kunna prestera som bäst i slutet av säsongen. All publicitet är bra publicitet och för media att skriva att det är ett planerat break är ju knte lika clickbate som att Klasen är dåligt tränad å petad. Killgissar hej vilt men hel ät otroligt?:)
Säsongen 2024/25
**Dubbelpost**
Senast redigerad av m0ng00se den 2024-10-30 08:04:03, redigerad totalt 1 gånger.
Säsongen 2024/25
Man skulle kunna vara ärliga och säga att vi hade en rätt bra period spelmässigt i inledningen och sedan tappat oss själva lite senaste matcherna. Men det finns ju en sak man inte vågar kasta under bussen. Med all rätt ska sägas. Därav en anledning till den ganska svårsmälta floskeltoppen.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2024-10-28 13:30:24 Glöm inte bort att vi, till skillnad mot övriga lag, är inne i en process.
Vi är på en resa och ska vara som bäst i mars/april.
Övriga lag är som bäst nu och har tänkt bli sämre med tiden.![]()
Sorry, men jag kräks på att alla spelare och ledare i Djurgården säger detta.
Blir kanske en sanning till sist, en ursäkt att inte vinna?
Sedan finns mycket som är bra. Och en del som snarast behöver rättas till.
Sen har det en poäng det där med att vara bäst i slutet, om man har den typ av bygge vi har. Ingen jämförelse i övrigt men brynäs förra året var inte överlägsna eller oslagbara förrän just i slutet.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Ja, du har nog helt rätt. Jag var bara tvungen att få det ur mig, för jag är verkligen less på det snacket. Som attLöven inte också är i en process liksom.dr111DIF skrev: ↑2024-10-28 20:40:05Man skulle kunna vara ärliga och säga att vi hade en rätt bra period spelmässigt i inledningen och sedan tappat oss själva lite senaste matcherna. Men det finns ju en sak man inte vågar kasta under bussen. Med all rätt ska sägas. Därav en anledning till den ganska svårsmälta floskeltoppen.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2024-10-28 13:30:24 Glöm inte bort att vi, till skillnad mot övriga lag, är inne i en process.
Vi är på en resa och ska vara som bäst i mars/april.
Övriga lag är som bäst nu och har tänkt bli sämre med tiden.![]()
Sorry, men jag kräks på att alla spelare och ledare i Djurgården säger detta.
Blir kanske en sanning till sist, en ursäkt att inte vinna?
Sedan finns mycket som är bra. Och en del som snarast behöver rättas till.
Sen har det en poäng det där med att vara bäst i slutet, om man har den typ av bygge vi har. Ingen jämförelse i övrigt men brynäs förra året var inte överlägsna eller oslagbara förrän just i slutet.
Men som sagt, vore fult att kasta folk under bussen. Många fina stats som även syns i spelet.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 2024/25
Pp utan Klasen har fungerat så dääääär eller?
Edit: Nåt gick ju så där i posten...
-
Säsongen 2024/25
Kelleher och Eklund byter plats, bra!
Säsongen 2024/25
Vi får inte stöka för mycket i kedjorna. Vi har bra kemi just nu och produktionen är fin.
Säsongen 2024/25
absolut, såklart viktigt att special teams funkar. Så ska han bara spela PP? Det kanske är en (dyr) lösning. Han går komma in å trolla lite i 4stx2min/match. spelar han så lite så bör ju flåset funka och han bör kunna göra skarpa/smarta beslut
Säsongen 2024/25
Tror han har 6 av 10 poäng i PP.m0ng00se skrev: ↑2024-10-30 08:10:24absolut, såklart viktigt att special teams funkar. Så ska han bara spela PP? Det kanske är en (dyr) lösning. Han går komma in å trolla lite i 4stx2min/match. spelar han så lite så bör ju flåset funka och han bör kunna göra skarpa/smarta beslut
Säsongen 2024/25
Hade varit jävligt skönt med 9 av 9 poäng sista tre nu och något kliv i tabellen innan uppehållet.
Säsongen 2024/25
Mm.
Men har man varit supporter till DIF ett tag är man luttrad och vet att det blir:
Förlust på onsdag efter tre enkla insläppta i tredje.
Oavgjort med vinst i förlängning efter ledning under hela matchen
Vinst med 3-2 mot Vimmerby
Säsongen 2024/25
Bra jinx
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.