Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Andren släppte 5 mål på 30 min, 5/20 skott….
Säsongen 2024/25
Och det enda målet som är otagbart är det Hävelid släpper in är känslan. Den sista Andrén släpper är en rejäl tavla. Det första målet ska inte gå att få in från det avståndet. Köper typ Posslers andra och grekens mål kanske. Tre insläppta hade varit rimligt i en sån match.
Alla på Voutilainen är ju i stort sett otagbara. Eklunds andra kanske han skulle ha nypt möjligen. Annars är det ju bara att titta. Styrningar och långa sidledförflyttningar ala Costmar och Kellehers mål. Det krävs något extra hela tiden. Det går inte bara att åka in i zon och prickskjuta.
Nej men det är ju väldigt uppenbart vad problemet är, och det är förbannat hoppfullt att det är såpass glasklart. Förhållandevis enkelt att lösa också. Bara göra jobbet för Wikegård nu.
Säsongen 2024/25
Detta summerar matchen igår bra!Daven skrev: ↑2024-10-26 08:14:03 Okej, nu har vi mött alla tilltänkta topplag, inget av lagen är ett Brynäs. Björklöven gör sex på oss under ordinarie tid på grund av oss, inte att dom är bra. Vi är i stort behov av en målvakt som någon gång kan stå på huvudet, en Calle L. Vi kan plocka alla lag i ett slutspel.
Säsongen 2024/25
Smålandsturne på g.... Måste till 6 poäng mot Nybro och Tingsryd om vi ska kunna haka på någon form av toppstrid.
Säsongen 2024/25
Håller med till 100% finns inget lag vi inte kan slå även om vi i perioder spelar som sämst, vi bjuder på MINST 4 av 6 mål igår. Har sett att ragge jr inte klarar av press väldigt bra han slänger 2-3 indianare varje match lägg där på att hammarlund gör samma sak (förutom matchen igår). Löven får sin energi av att vi ger dom det helt gratis dom behövde knappt jobba till sig det. Men vi gör det bra när vi väl börjar köra.Daven skrev: ↑2024-10-26 08:14:03 Okej, nu har vi mött alla tilltänkta topplag, inget av lagen är ett Brynäs. Björklöven gör sex på oss under ordinarie tid på grund av oss, inte att dom är bra. Vi är i stort behov av en målvakt som någon gång kan stå på huvudet, en Calle L. Vi kan plocka alla lag i ett slutspel.
-
Säsongen 2024/25
Enligt de siffror som finns tillgängliga så är det litet övertag Löven i 30 min, sen jämnt och från 45-50 och framåt är det dominans Djurgården i lika styrka.Manijock skrev: ↑2024-10-26 09:49:11Och det enda målet som är otagbart är det Hävelid släpper in är känslan. Den sista Andrén släpper är en rejäl tavla. Det första målet ska inte gå att få in från det avståndet. Köper typ Posslers andra och grekens mål kanske. Tre insläppta hade varit rimligt i en sån match.
Alla på Voutilainen är ju i stort sett otagbara. Eklunds andra kanske han skulle ha nypt möjligen. Annars är det ju bara att titta. Styrningar och långa sidledförflyttningar ala Costmar och Kellehers mål. Det krävs något extra hela tiden. Det går inte bara att åka in i zon och prickskjuta.
Nej men det är ju väldigt uppenbart vad problemet är, och det är förbannat hoppfullt att det är såpass glasklart. Förhållandevis enkelt att lösa också. Bara göra jobbet för Wikegård nu.
Tycker det speglar matchen ganska bra.
De gör betydligt fler mål än vad som ska göras på deras chanser.
Corsi igår i lika styrka är 71% till oss, exempelvis.
Och kollar man skottkartan så är det fullproppat från vårat håll i deras slott.
Vi gör mycket bra.
Säsongen 2024/25
Utan tvekan. Ännu en match där motståndarna gör fler mål än de egentligen ska göra, i förhållande till målchanser... Irriterande! Väldigt många poäng vi tappar på detta.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-10-26 10:34:43Enligt de siffror som finns tillgängliga så är det litet övertag Löven i 30 min, sen jämnt och från 45-50 och framåt är det dominans Djurgården i lika styrka.Manijock skrev: ↑2024-10-26 09:49:11Och det enda målet som är otagbart är det Hävelid släpper in är känslan. Den sista Andrén släpper är en rejäl tavla. Det första målet ska inte gå att få in från det avståndet. Köper typ Posslers andra och grekens mål kanske. Tre insläppta hade varit rimligt i en sån match.
Tycker det speglar matchen ganska bra.
De gör betydligt fler mål än vad som ska göras på deras chanser.
Corsi igår i lika styrka är 71% till oss, exempelvis.
Och kollar man skottkartan så är det fullproppat från vårat håll i deras slott.
Vi gör mycket bra.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Vi ger Andren en ny tränare
Då han vägrade att samarbeta med våran målvaktstränare
Och vi sparkar den stackarn
Men nu får det fan vara nog med daltande med Andren
Troligtvis är nog kariären över helt om inget div 1 lag kan få det och funka men många defensiva backar
Då han vägrade att samarbeta med våran målvaktstränare
Och vi sparkar den stackarn
Men nu får det fan vara nog med daltande med Andren
Troligtvis är nog kariären över helt om inget div 1 lag kan få det och funka men många defensiva backar
The DIF ONE
Säsongen 2024/25
Hur man än vänder och vrider på det så blir det svårt att vinna om det krävs SJU kassar för att stå där som segrare
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Fortfarande sjukt jävla besviken på en del onödiga utvisningar igår och Andréns femte mål han släppte in. Sjukt jävla dåligt. Sedan tycker jag faktiskt att Voutilainen darrar en hel del han också ibland, det såg vi i slutspelet förra säsongen också.
Avskaffa tre mot tre.
-
Säsongen 2024/25
Vill inledningsvis säga att även jag tycker att vi bör gå för en ny målvakt på högre hylla. Samtidigt är det bedrövligt att behöva läsa alla urskiljningslös och negativa om våra målvakter. Framförallt Andren får ju oerhört mycket oförtjänt negativ kritik. Jag tycker han i grunden är en målvakt som sk räcka att ta oss upp, men mycket handlar om psykologi. Inte lätt att bli kölhalad av förståsigpåare ständigt. Jag håller faktiskt Andren högre än Hävelid. Den senaste matchen är ett undantag, men sett till matcher hittills i år och tidigare tycker jag Andren går före. Alltid enkelt att dra snabba och tvärsäkra slutsatser efter senaste matchen. Tycker för övrigt att vi måste gå på en riktigt bra målvaktsvärvning när den dörren öppnas och inte ta något i panik nu.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Glöm inte bort att vi, till skillnad mot övriga lag, är inne i en process.
Vi är på en resa och ska vara som bäst i mars/april.
Övriga lag är som bäst nu och har tänkt bli sämre med tiden.
Sorry, men jag kräks på att alla spelare och ledare i Djurgården säger detta.
Blir kanske en sanning till sist, en ursäkt att inte vinna?
Sedan finns mycket som är bra. Och en del som snarast behöver rättas till.
Vi är på en resa och ska vara som bäst i mars/april.
Övriga lag är som bäst nu och har tänkt bli sämre med tiden.

Sorry, men jag kräks på att alla spelare och ledare i Djurgården säger detta.
Blir kanske en sanning till sist, en ursäkt att inte vinna?
Sedan finns mycket som är bra. Och en del som snarast behöver rättas till.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Säsongen 2024/25
https://hockeynews.se/nyheter/klasen-fo ... d-om-laget
"– Ja, det är bara fysiska värden. /.../"
Ni har gjort fystester eller har ni upptäckt det med blotta ögat?
– Tester och ögat.
Ni testar kontinuerligt?
– Ja, med alla spelare hela tiden. Det har man gjort sedan 1999."
Testar kontinuerligt altså men helt plötsligt har han dåliga värden.
"Och ögat" altså, lol.
– Tester och ögat.
Ni testar kontinuerligt?
"Och ögat" altså, lol.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Förstår inte vad du och andra är kritiska mot?DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-10-28 15:10:21 https://hockeynews.se/nyheter/klasen-fo ... d-om-laget
– Tester och ögat.
Ni testar kontinuerligt?
"Och ögat" altså, lol.
Om man märker (ofta med ögat) att en spelare inte är sig lik är det väl bra om man testar extra?
Nu när vi äntligen börjar ställa krav är det fel också.
Nej alla ska få vara med, särskilt om man heter Klasen.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 2024/25
Jag tycker att det är riktigt bra att köra extra med spelare som inte håller rätt fysiska nivå. Klasen är en bra spelare, men har varit alldeles för lat. Jag tror att just detta har genomsyrat Djurgården senaste säsongerna. Att vara 100% seriös i allt man gör är A och O för att man ska göra det bra även på match. Det är väl därför det sett lojt ut i Djurgården, där vi vunnit på grundkompetensen hos spelarna. Men tänk om alla hade krav på sig att hålla en bra fysik, då skulle vi vara ÄNNU bättre. Nu har detta blivit lite uppblåst med just Klasen, men jag tycker att det är en bra signal till alla.
Se på Brodin som verkar ha gjort jobbet. Han har varit riktigt rivit hittills och enligt mig gör sin bästa säsong sedan han kom tillbaka till oss.
Vi har länge undrat vad det är med just vår förening som har blivit ruttet senaste åren. Jag tror detta är ett av svaren. Det har helt enkelt varit alldeles för lojt! Bara att lyssna på podden med Thoresen där han insåg detta redan efter en vecka hos oss.
Är riktigt glad att vi har Wikegård nu som vågar ställa krav.
Se på Brodin som verkar ha gjort jobbet. Han har varit riktigt rivit hittills och enligt mig gör sin bästa säsong sedan han kom tillbaka till oss.
Vi har länge undrat vad det är med just vår förening som har blivit ruttet senaste åren. Jag tror detta är ett av svaren. Det har helt enkelt varit alldeles för lojt! Bara att lyssna på podden med Thoresen där han insåg detta redan efter en vecka hos oss.
Är riktigt glad att vi har Wikegård nu som vågar ställa krav.
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)